Liityin kuntosalijäseneksi:)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kissa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kissa"

Vieras
Ja olen aivan innoissani! Olen aina ajattellut että ei olis mun juttuni, mutta niin vain käänsin kelkkani.

Innostusta ei siis todellakaan puutu, voisin ravata jumpilla vaikka joka päivä. Salitreenin makuun en vielä ole päässyt, koska laiteopastus on vasta edessäpäin.

Välillä kuitenkin tuntuu kuin kuntoilu olisi jotain ydinfysiikkaa. Miten olette muut päässeet alkuun? Ja täytyykö tosiaan miettiä ihan kauheasti miten treenaa ja mitä treenaa? Ja syömiset, onko niillä niin väliä jos syö kuitenkin terveellisesti/ täysipainoisesti? Tavoitteenani on urheilullinen/kiinteä vartalo, ei fitnesskisat(ainakaan vielä tässä vaiheessa).

Jatkossa aion harjoitella sekä salilla että käydä erilaisilla jumpilla. Pituutta löytyy 168 cm ja painoa 63 kg. Haaveissa saada painoakin noin viitisen kiloa pois.

Itse aloitin vähän kalliimmalla naistensalilla ja kävin myös alkuun jumpissa. Sitten siirryin salille pikkuhiljaa nyt käyn oikeastaan vain salilla ja vaihdoin juuri halvemmalle salille. Salitreenin teen valmiin ohjelman mukaan ja tarvittaessa omien toiveiden mukaan vaihdan tai muokkaan ohjelmaa vähän jos on jotain tiettyä juuri jota haluan kehittää. Sen verran katson mitä syön, että prodea tulee tarpeeksi ja että syön/juon jotain palkkariksi heti salin jälkeen, vähentää lihaskatoa ja hyvä ja monipuolinen ruoka nopeuttaa palautumistakin.
Venyttely saattaa tuntua tylsältä mutta suosittelen siihen keskittymistä myös, 5-10min alkulämmöt, pyörällä, juosten tai crossilla. Sitten venyttely, min. 30sec per asento. Salitreeni, mahdollinen loppuaerobinen ~10min ja taas venyttely.
Ennen venyttely parantaa liikkeitä ja loppuvenyttely vähentää jäykkyyttä ja kipeyttä. Lisäksi venyttely tuo lihaksia esiin.

Oot aika samassa vaiheessa kuin minä. Joku aika sitten liityin jäseneksi vaikka tähän asti olen nurissut ettei mua salille saa :D Jumpissa minäkin olen ravannut, aivan ihanaa (nyt oon tykännyt sisäpyöräilytunneista, pilateksesta ja joogasta coren ohella). Mulla on edessä ihan peruskunnon saanti kuntoon kun 5v. on mennyt lasten ehdoilla. Olen 166cm ja painotavoite olisi 50-54kg vaiheilla.

Omana tavoitteena ja motivaationa on palata hyväkuntoisena ratsastamaan ja saada muun liikunnan kautta tukea kehittyäkseni ratsastajana paremmaksi :)

[QUOTE="Anne";28280083]Itse aloitin vähän kalliimmalla naistensalilla ja kävin myös alkuun jumpissa. Sitten siirryin salille pikkuhiljaa nyt käyn oikeastaan vain salilla ja vaihdoin juuri halvemmalle salille. Salitreenin teen valmiin ohjelman mukaan ja tarvittaessa omien toiveiden mukaan vaihdan tai muokkaan ohjelmaa vähän jos on jotain tiettyä juuri jota haluan kehittää. Sen verran katson mitä syön, että prodea tulee tarpeeksi ja että syön/juon jotain palkkariksi heti salin jälkeen, vähentää lihaskatoa ja hyvä ja monipuolinen ruoka nopeuttaa palautumistakin.
Venyttely saattaa tuntua tylsältä mutta suosittelen siihen keskittymistä myös, 5-10min alkulämmöt, pyörällä, juosten tai crossilla. Sitten venyttely, min. 30sec per asento. Salitreeni, mahdollinen loppuaerobinen ~10min ja taas venyttely.
Ennen venyttely parantaa liikkeitä ja loppuvenyttely vähentää jäykkyyttä ja kipeyttä. Lisäksi venyttely tuo lihaksia esiin.[/QUOTE]

Kiitos vastauksestasi ja hyvistä vinkeistä:) Uskon että innostun itsekin ajanmyötä salitreenistä, nyt alkuun jumpat on tuntunut kuitenkin mukavilta.

Ruokailuun kannattaa kiinnittää huomiota jos haluaa tuloksia. Treenipäivänä jätän hiilarit vähemmälle ja keskityn siihen että syön fiksusti proteiinipitoisia ruokia. No niin se kai pitäisi aina tehdä mutta riittää että elän ihmisiksi 3-4 kertaa viikossa :D

Alkuperäinen kirjoittaja Tír na nÓg;28280088:
Oot aika samassa vaiheessa kuin minä. Joku aika sitten liityin jäseneksi vaikka tähän asti olen nurissut ettei mua salille saa :D Jumpissa minäkin olen ravannut, aivan ihanaa (nyt oon tykännyt sisäpyöräilytunneista, pilateksesta ja joogasta coren ohella). Mulla on edessä ihan peruskunnon saanti kuntoon kun 5v. on mennyt lasten ehdoilla. Olen 166cm ja painotavoite olisi 50-54kg vaiheilla.

Omana tavoitteena ja motivaationa on palata hyväkuntoisena ratsastamaan ja saada muun liikunnan kautta tukea kehittyäkseni ratsastajana paremmaksi :)

Kiva kuulla sinunkin tarinasi. Kaikkien jotka nurisee että "sali ei oo mun paikka" pitäis kyllä mennä kokeileen ja yllättyä positiivisesti:)

Kannattaa rohkeesti mennä vapaapainojen puolelle ja jättä naisten nytkytyslaitteet vähemmälle. Satsaa kunnon teeeniohjlelmaan, jossa on tehokkaita koko kropan liikkeitä. Lihasten kasvua ei kannata pelätä, saat treenata kovaa ja monta vuotta että alat näyttää lihaskimpulta.

[QUOTE="Vieras";28280179]Kannattaa rohkeesti mennä vapaapainojen puolelle ja jättä naisten nytkytyslaitteet vähemmälle. Satsaa kunnon teeeniohjlelmaan, jossa on tehokkaita koko kropan liikkeitä. Lihasten kasvua ei kannata pelätä, saat treenata kovaa ja monta vuotta että alat näyttää lihaskimpulta.[/QUOTE]

Treeniohjelman tekoa odotan innolla, 11.4 tapaaminen personal trainerin kanssa:)

On, on jo enemmän tullut käytyä. Sali muutti elämän suunnaan, tuli harrastettua sen jälkeen paljon muutakin. Mieliala nousi, energiataso koheni ja tietysti fyysinen kunto. Sairastelu väheni 2/3 siinä vaiheessa kun oli vuoden käynyt treenaamassa. Kun ruokahalu kasvoi, alkoi kiinnittää myös ruokavalioon enemmän huomiota. Ulkonäönkin paraneminen on hieno tunne. Ikää 35 ja kevyesti rantakunnossa, ihannemitoissa :)

Tykkään käydä 'äijäsaleilla', joille ihmiset tulee treenaamaan, ei näyttäytymään. Nykyään on niin paljon vaihtoehtoja että kaikille löytyy mieleinen paikka. Salitreenaamiseen liittyy paljon hassuja mielikuvia, suurin osa kävijöistä on ihan tavallisia tallaajia. Minua viehättää kilpailu itseä vastaan, aina voi petrata eikä koskaan ole valmis :)

[QUOTE="Vieras";28280765]On, on jo enemmän tullut käytyä. Sali muutti elämän suunnaan, tuli harrastettua sen jälkeen paljon muutakin. Mieliala nousi, energiataso koheni ja tietysti fyysinen kunto. Sairastelu väheni 2/3 siinä vaiheessa kun oli vuoden käynyt treenaamassa. Kun ruokahalu kasvoi, alkoi kiinnittää myös ruokavalioon enemmän huomiota. Ulkonäönkin paraneminen on hieno tunne. Ikää 35 ja kevyesti rantakunnossa, ihannemitoissa :)

Tykkään käydä 'äijäsaleilla', joille ihmiset tulee treenaamaan, ei näyttäytymään. Nykyään on niin paljon vaihtoehtoja että kaikille löytyy mieleinen paikka. Salitreenaamiseen liittyy paljon hassuja mielikuvia, suurin osa kävijöistä on ihan tavallisia tallaajia. Minua viehättää kilpailu itseä vastaan, aina voi petrata eikä koskaan ole valmis :)[/QUOTE]

Voi ihanaa, uskon vakaasti tällaisen muutoksen vaikuttavan pikkuhiljaa positiivisesti koko elämääni:)

Yhteistyössä