Liittyminen S-ryhmään (osuuskaupan valinta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kikka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kikka"

Vieras
Elikäs vihdoin ajattelin tuon kortin hankkia.

Nyt olen katsonut et HOK:n osuusmaksu on vain 35eur!
Asun kuitenkin Keskimaan alueella jossa osuusmaksu on 100eur.

Onko pakko valita juuri se, jonka alueella asuu? Vai täytyisikö siirtää kirjat hetkeksi vanhemmille Helsinkiin, että pääsisi halvemmalla? En löytänyt ainakaan itse sivuilta mitään mikä estäisi tämän, mutta varmuuden vuoksi haluaisin tietää onko joku muu tehnyt näin.

Jos joku ihmettelee miksi haluaisin päästä halvemmalla - olen opiskelija ja osa-aikatöissä, joten 100eur on iso summa..

Luultavasti et voi valita osuuskauppaa, johon kuulut. Esim. muuttaessa se tosin täytyy muuttaa itse, mutta itsekin olin ensin HOK:n alueella, mutta muutin osuuskaupan jäsenyyden sieltä Turkuun koska ei mun ole mitään mieltä kuulua HOK:n alueen osuuskauppaan jos en asu siellä. mm. kaikki tarjoukset ja bonsukaudet, joita tarjotaan, tulee HOK:n alueen mukaan mikäli kortti on sieltä. Et siis saa hyödynnettyä oman alueesi tuolabonuskausia ja sinulle tuleva jäsenposti koskee HOK:n alueen tarjouksia. Ei mitään mieltä.

Joo, sen voi valita myös niin että kerryttää osan tuosta satasesta bonuksilla.

Kiitos paljon Pesky selvennyksestä, ei kai se auta muuta kuin sijoittaa tuo isompi summa :) (tietysti osan maksan bonareilla mutta kuiteski..)

[QUOTE="Kikka";24406514]Joo, sen voi valita myös niin että kerryttää osan tuosta satasesta bonuksilla.

Kiitos paljon Pesky selvennyksestä, ei kai se auta muuta kuin sijoittaa tuo isompi summa :) (tietysti osan maksan bonareilla mutta kuiteski..)[/QUOTE]

Mä maksoin kanssa aikanaan osan bonuksilla, mutta nopeesti se sitten kertyi. :) Saa sen kuitenkin sitten pois, jos joskus eroat tai muutat toiselle paikkakunnalle (jossa halvempi osuusmaksu), niin sen sijoituksensahan saa takaisin.

Kyllä luulisin että se osuusmaksu on kyllä sen 100€ joka paikassa. HOK:n alueella joutuu maksamaan vain käteisellä sen 35€ ja loput boonuksilla ja Keskimaan alueella maksetaan kerralla.

Pyydä vanhempiasi käymään hakemassa korttia sinulle tai täytä hakemus vieraillessasi heillä. Tosin monet alennukset saa vain paikallisen osuuskaupan s- etukortilla, eli saatat menettää monia alennuksia jos otat kortin Hokista.

Ei kannata valita toisen alueen osuuskauppaa mihin liitty. Et saisi sitten ylijäämäpalautuksia etkä mitään sellaisia koska sulle ei niitä kerry omalta alueelta. Jos joskus muutat toiselle alueelle jossa halvempi maksu niin saat sen erotuksen takaisin kun vaihdat osuuskaupasta toiseen.

[QUOTE="Anne";24406540]Kyllä luulisin että se osuusmaksu on kyllä sen 100€ joka paikassa. HOK:n alueella joutuu maksamaan vain käteisellä sen 35€ ja loput boonuksilla ja Keskimaan alueella maksetaan kerralla.[/QUOTE]

Ei pidä paikkaansa. Liittyminen on oikeasti eri hintaista.

Liity ihmeessä Keskimaahan jos pystyt! Heillä kertyy bonukset paremmin kuin HOKissa... Kokeileppa verrata bonustaulukoita. HOKissa joudut ostamaan 1500€/kk, että saat sen 5% bonusta, kun keskimaassa riittää vaan 900€ ostokset kuussa samaan summaan. Itse muutettiin Keskimaan alueelta pari vuotta sitten HOKin alueelle ja ei olla vieläkään vaihdettu pois Keskimaasta :) Lisäksi Keskimaalla maksetaan ylijäämänpalautusta kerran vuodessa, sitäkään täällä HOKissa ei ole... Tuo ei toki meitä enää hyödytä, kun ei tule ostoksia tehtyä sielä Keskimaan alueella... Eli kannattaa vaan maksaa se isompi osuusmaksu/osa siitä ja kerryttää loput bonuksilla. Kun Keskimaassa kertyvät huomattavasti nopeammin :D

[QUOTE="Anne";24406540]Kyllä luulisin että se osuusmaksu on kyllä sen 100€ joka paikassa. HOK:n alueella joutuu maksamaan vain käteisellä sen 35€ ja loput boonuksilla ja Keskimaan alueella maksetaan kerralla.[/QUOTE]

Ei pidä paikkaansa, vaan eri alueilla on tosiaankin eri jäsenmaksut.

Tuplabonukset kyllä kertyvät näistä HOKissa tehdyistä ostoksista, vaikka kortissa lukee Keskimaa :D Ja lisäski myös kanta-asiakaspäivien 5-15% alen saa, vaikka ei täkäläiseen osuuskuntaan kuulutakkaan :)

[QUOTE="vieras";24406564]Pyydä vanhempiasi käymään hakemassa korttia sinulle tai täytä hakemus vieraillessasi heillä. Tosin monet alennukset saa vain paikallisen osuuskaupan s- etukortilla, eli saatat menettää monia alennuksia jos otat kortin Hokista.[/QUOTE]

Ei kai sitä sentään kuka vaan voi käydä hakemassa, kyllä se on ihan henkilökohtainen kortti ja henk.koht. haettava. Vanhemmat voivat toki samassa taloudessa asuvalle lapselleen hakea rinnakkaiskorttia, mutta silloin bonuksetkin kertyvät heille.

"Pyydä vanhempiasi käymään hakemassa korttia sinulle tai täytä hakemus vieraillessasi heillä. "
Itseasiassa nuorempana oli mutsin kortille rinnakkaiskortti, mutta se katosi, ja tässä 7kk oon odotellu josko tilaisi mulle uuden kortin ":D". S-ryhmässä kun ei oikein ole järkeä asioida ilman korttia. Toisaalta asutaan eri osuuskunnissa, niin ei tämä ehkä sitten niin hullumpi ratkaisu olekaan että hankin ihan oman.

Kiitos kaikille vinkeistä ja selvennyksistä, en tajunnut tuota bonusjuttuakaan itse katsella lähinnä siks kun tulot ovat aika pienet niin on menotkin, mutta kenties joku päivä siitä on suurempikin hyöty jos HOKin alueelle en eksy. :)

Voi helkutti. Säästä sekin osuusmaksu ja käy ostamasa ruoka sieltä, missä se on halvinta. Ei kai opiskelijan kannata rahoittaa ja lainoittaa jonkun S-tyhmän liiketoimintaa.

Ei kai sitä sentään kuka vaan voi käydä hakemassa, kyllä se on ihan henkilökohtainen kortti ja henk.koht. haettava. Vanhemmat voivat toki samassa taloudessa asuvalle lapselleen hakea rinnakkaiskorttia, mutta silloin bonuksetkin kertyvät heille.

Kumma juttu, kun mun vanhemmat ovat ostaneet kaikille meille sisaruksille s- etukortit ja olemme jokainen asuneet eri paikkakunnilla. Taisin minä allekirjoitukseni paperiin laittaa, mutta en muista olleeni paikalla viemässä paperia.

[QUOTE="Kikka";24406690]Kiitos kaikille vinkeistä ja selvennyksistä, en tajunnut tuota bonusjuttuakaan itse katsella lähinnä siks kun tulot ovat aika pienet niin on menotkin, mutta kenties joku päivä siitä on suurempikin hyöty jos HOKin alueelle en eksy. :)[/QUOTE]

On niissä taulukoissa eroa jo pienemmissäkin summissa, ainakin muistelisin niin :D Näyttivät eroavan toisistaan vasta 500€ jälkeen, että yhden hengen taloudessa ei ehkä niin hirveesti olekkaan eroa.. :)
Bonuslaskuri - HOK-Elanto
Bonus - Keskimaa Osk

Mikä on osuusmaksu ja miten se maksetaan? >>

HOK-Elanto on osuuskunta. Osuusmaksu on sijoitus osuuskaupan pääomaan.

Osuusmaksun suuruus on 35 euroa ja se maksetaan heti liittymisen yhteydessä tai kerrytetään Bonuksilla kahden vuoden sisällä.

"Voi helkutti. Säästä sekin osuusmaksu ja käy ostamasa ruoka sieltä, missä se on halvinta. Ei kai opiskelijan kannata rahoittaa ja lainoittaa jonkun S-tyhmän liiketoimintaa."

Missä se on halvinta?
LIDLissä käyn silloin tällöin.
300 metrin päässä on S-market ja kilsan päässä Prisma, joten tulee eniten käytyä S-ryhmän kaupoissa.

Voinko siirtää jäsenyyteni toiseen osuuskauppaan? >>

Voit halutessasi siirtää osuusoikeutesi toiseen osuuskauppaan. Siirron voit hoitaa Sokoksen tai Prisman asiakaspalvelupisteessä, tai lomakkeilla S-marketissa.

Tarvittavat lomakkeet:

Osuusoikeuden siirto/eroaminen
Asiakasomistajasopimus

Maksamasi osuusmaksu siirretään toiseen osuuskauppaan. Osuusmaksun suuruus vaihtelee osuuskaupoittain. Mahdollinen osuusmaksun erotus palautetaan sinulle, tai osuusmaksusta puuttuva osuus tulee maksaa täyteen.

Siirron yhteydessä asiakasomistajatalouden käytössä olevat käteiskortit uusitaan, mutta myös vanhat kortit toimivat normaalisti.

Voit liittyä oikeastaan mihin tahansa osuuskauppaan. Tarjouksen on kaikille samat, sillä ei ole väliä mihin osuuskauppaan kuulut.

Eroja osuuskauppojen välillä on mm:
- eri bonustaulukot
- vain osa maksaa ylijäämäpalautuksia
- osuusmaksun määrä -> Sinänsä 100€ on kannattavampi kuin 35€:n osuusmaksu. Osuusmaksulle maksetaan vuosittain 10% korkoa. Jos olet maksanut 100€, saat siis joka vuosi 10€ ylimääräistä. Jos taas olet maksanut 35€, saat 3,5€. Ja osuusmaksuhan on vain panttina.

Itse olen aikoinaan maksanut 75€, mutta jos luopuisin kortista, saisin silti 100€, koska osuusmaksu noussut.

Jos hankkii s-etukortin maksuominaisuudella, pitää olla itse läsnä kun hakemus jätetään. Koskee myös rinnakkaiskortin hakijoita, kummankin kortinhaltijan tulee olla läsnä.

Pääkaupunkiseudulla on tuo 35 euroa, muttei sitä tarvitse käteisellä maksaa, vaan pikkuhiljaa bonuksilla. Olen ollut jäsen jo pari vuotta, enkä ole vieläkään saanut täyteen. Ehkäpä vuoden päästä on kertynyt 35 euron edestä. Tämän selittää se, että pääasialliset kauppani ovat Lidl, H&M ja Tarjoustalo.

Yhteistyössä