"Liitoskivut" kuukautisten aikaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mie

Vieras
En tiedä mitä kipuja nää oikeasti on, mutta ollut jo puolisen vuotta aina kuukautisten yhteydessä ihan julmetut kivut alakerrassa. Eli tuntuu ihan samalta kun liitoskivut raskausaikana, mutta kipu on vielä jäytävämpää. Mistähän moinen vois johtua? Onko kenelläkään muulla samanlaista?

Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
endometrioosia?

ööö, anteeksi tyhmyyteni mutta mitähän tää pitää sisällään?
Lisään vielä tähän että mulla on tullut myös paljon hyytymiä, isoja sellaisia, liittyskö tämä siihen samaan?

Mulla on muutaman viimeisen vuoden aikana kk runsastuneet, tulee hyytymiä ja koko kuukautisaika on todella tuskaa.Alavatsa kipeenä, selkä kipeenä, suolen toiminta muuttuu, kohtu aristaa,olo on kuin olis pumpattu täyteen ilmaa ja vuotoa tulee erittäin runsaasti.
Kaavinnassa muutama viikko sitten paljastui, että mulla on paljon paksua endometrioosimassaa kohdussa :( :/
Kokeilussa lääkehoito ja jos ei auta, niin ehkä kohdunpoisto

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
eli lääkäriin tässä on varmaan mentävä....

Kannattaa käydä lääkärissä jos jotain helpotusta ja selvyyttä vaivoihin saisit.Itse olen tässä kärvistellyt liian pitkään.Endo tuli mulle yllätyksenä,mutta selittää kyllä nuo kivut kuukautisten aikana.

Mä olen vaan niin huono menemään lääkärille, ja yllätyksenä tää kyllä mullekin tulee jos sitä on? Mulla on aina ollu, teinistä asti tosi kivuliaat ja runsaat kuukautiset, joten en ole tätä pitänyt niin ihmeellisenä. Mutta nyt on jo kävelykin hankalaa kun sattuu ja töissä pitää kärvistellä. Tänään oon ottanu jo 3x Burana 400mg, eikä tunnu auttavan kunnolla.
Eikös endo aiheuta lapsettomuutta,vai muistanko väärin? Mulla on kuitenkin jo viisi lasta.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
En tiedä mitä kipuja nää oikeasti on, mutta ollut jo puolisen vuotta aina kuukautisten yhteydessä ihan julmetut kivut alakerrassa. Eli tuntuu ihan samalta kun liitoskivut raskausaikana, mutta kipu on vielä jäytävämpää. Mistähän moinen vois johtua? Onko kenelläkään muulla samanlaista?

kanssa ja nää on tullut toisen raskauden jälkeen kun oli pahat liitoskivut.... Ei yhtään kivoja

Yhteistyössä