liitoskivut hittolainen!!

  • Viestiketjun aloittaja tuskastunut
  • Ensimmäinen viesti
tuskastunut
Olen tässä rv 28+0 ja viimeset 2 viikkoa on ollut ajoittain tosi kivuliasta liikkua ja nousta sohvalta tai sängystä ylös,sattuu niiin hitosti!!
Lääkäri neuvola oli viikko sitten ja hälle siitä mainitsin niin kuulemma erittäin yleistä toisen raskauden aikana eikä siihen oikein mikään auta,voipi vain pahentua loppua kohti,tosi mahtavaa....

Eka raskaus oli tupla raskaus ja siitä mulla tomerat 4,5 vuotiaat neidit mutta ei mulla ollut mitään tällaisia juttua edes loppumetreillä,närästyski alkoi vasta näillä viikoilla ja tän kanssa närästäny ihan koko ajan,great..
tiedän et joka raskaus on erilainen mutta osaisko joku kertoa vinkkejä helpottamaan näitä kipuja vai onko niitä olemassa?
 
mulla oli myöskin 3.raskaudessa hieman yli 20 viikolta kovat liitoskivut. Melkein itkua pukkas kun joutui liikahtelemaan. tilasin sitten Carriwellin(?) tuubimaisen tukiliivin. Sellaista vahvan sukkahousuneuloksen kaltaisen ja se auttoi hieman. Oikeata tukivyötä en voinut kuvitellakaan, kun en pidä siitä että mahaa vasten painaisi joki ja tuo tukiliivijuttu vain tuki aiheuttamatta puristamisen tunnetta.
Ja Kaikista paras apu oli kun vauva laskeutui jo viikolla 28 ja ilmeisesti pää pääsi painamaan luita niin ettei enää ollut aivan niin kipeä.
Myös kun painoi häpyliitosta noustessa auttoi hieman, mutta voisis sitä julkisella paikalla joku hieman ihmetellä ja hiukkasen helpotti myöskin lämmitetty viljapussi liitosten päällä.(minulla siis särki monesti jopa paikoillaan ollessa) Tietty paksutyyny jalkojen väliin kun nukkuu. Näitä konsteja voi teitysti kokeilla, mutta varsinaista apua siihen ei taida olla :(
Ja näin kun synnytys oli kolme kk sitten niin neljännestä haaveillaan :eek: Vaikkakin vieläkin kun reippaasti liikkuu niin saattaa liitoksia vihlaista tutulla tavalla...Onneksi kuitenkin aika kultaa muistot ja tuloksena on mitä ihanin palkinto.
Jaksamisia teille molemmille kovasti :hug:
 

Yhteistyössä