Liitoskipujen loppuminen rv 37

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tiivi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tiivi"

Vieras
Miulla alkoi liitoskivt n. rv 30, josta ne tasasesti voimistuivat. Viikko sitten ne olivat niin pahana, etten juurikaan pystynyt tekemään mitään. Istuminen sattui, nukkuminen sattui jne. Vauva on ollut laskeutuneena jo noin kuukauden verran. Olo oli jatkuvasti kuin keilapallo olisi ahterissa.

Nyt olen kuitenkin huomannut, että painon tunne on vähentynyt. Nukkuminen ei satu enää ja tunnen vauvan painavan pääosin, jos kyykistyn tai istun pytyllä. Onko muilla kivut helpottanut tässä vaiheessa vai onko lantio vaan nyt "leventynyt" lähipäivinä niin paljon, ettei vauva enää paina vai mitähä?

Tuskin tarvitsee edes kertoa, että ensimmäistä odotellaan.. :)

Mulla liitoskivut alkoivat vähän raskauden puolivälin jälkeen ja ovat vaihdelleet paljonkin. Välillä menee monta päivää, ettei satu oikeastaan yhtään (tai no, nykyään rv 40+ tätä luksusta ei enää ole), sitten tulee taas pahempia päiviä jolloin on vaikea päästä liikkumaan ja istuminenkin sattuu. Missään vaiheessa ne eivät kuitenkaan ole menneet kokonaan pois. Hienoa tietty, jos sulla on parempi tuuri! :) (Mulla on myös ensimmäinen raskaus menossa.)

Okei, kiva tietää että tää on normaalia! Mie jo ajattelin, että vauva on pyöräyttänyt ittensä eri asentoon kun tämä on tämmönen yliaktiivinen tapaus. :) Tsemppiä loppuajalle! Kohta saatkin jo pikkusen syliin. :)

Yhteistyössä