Liikuntavinkkejä esikouluikäisille lähihoitajan näyttöä varten!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aaPEE
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aaPEE

Vieras
Hei! Opiskelen ensimmäistä vuotta lähihoitajaksi ja nyt tammikuussa meillä alkoi ensimmäinen työssäoppiminen, kasvun tukemisesta ja ohjaamisesta. Itse menin töihin eskariin, ja näyttö olisi kohta edessä. Eli siellä toimin kuin olisin työntekijän roolissa, mutta yhtenä päivänä sitten teen tuollaisen liikuntatuokion, jossa varsinkin näytän osaamisiani. Teen sen kahdelle eri ryhmälle joissa molemmissa on ehkä jotain 10-15 lasta, tyttöjä ja poikia. Tuokio menee samaan malliin kuin heillä yleensäkin, eli ensiksi jotain venytyksiä, sitten ehkä vielä jotain lämmittelyä kuten hippaa?, ja sitten se 'pääjuttu', johon nyt kysyisin vinkkejä, mikä olisi helppo toteuttaa ja mistä lapset tykkäisivät?? Joku hauska, voishan se olla joku opettavakin juttu. Mitään ei tietenkään valmiiksi tarvitse suunnitella, mutta vinkkejä saa laittaa!

Joo temppurata olisi ihan kiva juttu ja sitä oon itsekin miettinyt, mutta saliin mennään heti suorilla aamunavauksen jälkeen, joka on salissa, niin mietin että sitä ei oikein voisi sitten etukäteen rakennella, ja niin äkkiä se ei varmaan onnistu, ellei tee jotain pientä, ja sitten pitää olla myös ohjaajan lupa... hmm

Olet sitten ihan samassa opintojen vaiheessa kuin mäkin =)
Ainakin mun järjestämä aarteenetsintäseikkailu oli ihan hitti lasten keskuudessa, rata piti seikkailla toiseenkin kertaan :D
Muista tavoitteet lasten kannalta ja oman oppimisesi kannalta. Psykomotoriset, affektiiviset, liikunnalliset ja kognitiiviset tavoitteet, niin varmasti pääset hyviin suorituksiin.

Ainiin, ja mä järkkäsin oman ratani ulkona. Sääkin sattui olemaan todella mainio ja käytin hyväkseni pihalla olevia telineitä ym. varusteita.

Yhteistyössä