Liikuntamuotoja lonkkavaivaiselle? Mieluiten ilmaisia tai melko halpoja

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Lonkka ei kestä kunnolla sivuttaisia liikkeitä eikä jalka nouse kunnolla ylös. Välillä kävely on melko tuskaisaa.

Pyöräily onnistuu kyllä, mutta nyt alkaa olla niin liukas...Mulla on crosstrainer jolla treenaamisen lonkka kestää. Eilen potkuttelin potkukelkalla ja senkin lonkka kesti, harmi vain kun teitä hiekotetaan ja homma meinaa tökkiä niin pahoin.

Uinti olisi tietysti hyvä. Mitäs muita olisi?

Kävelylenkeillä haluaisin käydä, mutta kun kävely on välillä niin tuskaa, että vie kauheasti voimia kävellä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jumppapallo on hyvä ja siihen on olemassa kuntoilu dvd:tä.. mut noi toki maksaa.. Mä tilasin joskus ne anttilasta, pallo oli jotain alle 10e ja dvd 2-4 e.

No ei tuo paljolta kuulosta siitä pallosta. Mä en vain ole oikein sisäistänyt, että kuinka sen pallon kanssa kuntoillaan...

No sillä pallolla voi harjoittaa erilaisia lihasryhmiä, vatsalihaksiakin saa tehtyä ihan tosta vaan. Mä lainasin aluksi kirjastosta semmosen jumppallo kirjan mis oli niitä ohjeita. Ja muistaakseni yhteishyvässä tai pirkassa oli kans ohjeita täs syys-lokakuun aikaan. Mä aina joskus intaannun jumppaamaan sillä ja oon kyllä huomannut et iskias on parempi samoin vatsalihakset.

Alkuperäinen kirjoittaja Soiku:
Uintia ja vesijuoksua suosittelen minäkin. Vesijumppaa myöskin.

Mä olen joskus ollut vesiaerobissä ja siellä ainakin osa liikkeistä jää tekemättä, kun ei lonkka anna periksi. Olikohan vesijuoksu sitten parempi?

Mulla on crosstrainer joten en ala mitään kuntopyörää hommaamaan.

No sillä pallolla voi harjoittaa erilaisia lihasryhmiä, vatsalihaksiakin saa tehtyä ihan tosta vaan. Mä lainasin aluksi kirjastosta semmosen jumppallo kirjan mis oli niitä ohjeita. Ja muistaakseni yhteishyvässä tai pirkassa oli kans ohjeita täs syys-lokakuun aikaan. Mä aina joskus intaannun jumppaamaan sillä ja oon kyllä huomannut et iskias on parempi samoin vatsalihakset.

Mä en vain osaa hahmottaa kuinka sen kanssa toimitaan. :D Olisko netissä mitään kuvia kuinka sen kanssa toimitaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Kyllä se uinti taitaa paras olla, ei ainakaan saa tekosyytä olla liikkumatta huonosta säästä :xmas:

Paitsi jos pitää mennä kävellen tuon hemmetin kipeän lonkan kanssa siellä räntäsateessa. :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Jumppapallo on hyvä ja siihen on olemassa kuntoilu dvd:tä.. mut noi toki maksaa.. Mä tilasin joskus ne anttilasta, pallo oli jotain alle 10e ja dvd 2-4 e.

No ei tuo paljolta kuulosta siitä pallosta. Mä en vain ole oikein sisäistänyt, että kuinka sen pallon kanssa kuntoillaan...

Se on oikeesti yllättävän kiva. Mies osti semmoisen itselleen (juu, ihan oikeesti :D ), mutta mä sitä testailin tuossa yhtenä päivänä. Pallon päällä pystyy tekemään mm. vatsalihaksia, selkälihaksia, punnertaa...oikeastaan vain mielikuvitus on rajana. Suosittelen lämpimästi pallon hankintaa :flower:

Yhteistyössä