Liikunta sektion jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiiire
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiiire

Vieras
Mulla on hirvee hinku päästä liikkumaan, oon kärtty, hermo ja tympääntynyt kun ei saa liikkua oikeen kunnolla. Pyöräilyä ja kävelyä on kokeiltu jo pahimpaan liikunnanpuutteeseen mutta pyh ja pah... Haluaisin jo juosta ja treenata lihaskuntoakin yms. Harrastan judoa ja haluaisin sitäkin päästä pitkästä aikaa kokeilemaan taas. Mutta vielä tuskin viittii.

Mulla on 2 lasta, ensimmäinen syntyi ihan normaalisti alakautta ja nyt toinen syntyi sektiolla (ja pystysuuntaan tehdyllä haavalla) 3 viikkoa sitten. Millon voi edes harkitakaan menevänsä esimerkiksi judotreeneihin (siellä tulee kyllä vatsalihaksille käyttöä ja aika nopeita ja "repäiseviä" liikkeitä myöskin)? Entä muunlainen liikunta? Miten kannattaa aloittaa ja milloin? Millaista liikuntaa nyt voisin harrastaa? Olo on hyvä ja pystyn tehdä kaikenlaista ilman kipua, ainoastaan se tietenki tuntuu inhottavalta jos nyt joku osuu ihan suoraan tohon haavaan (Jos vaikkapa vauva potkii siiihen vaippaa vaihtaessa tms) mutta muuten olo on hyvä ja pystyn elelemään ihan normaalisti.

Syviä vatsalihaksia heti vaikka. Suoria sitten kun vatsalihasten välinen rako mennyt umpeen eli noin max parin kuukauden päästä. Judoon en menis kyl pariin kuukauteen, riskit siinä isommat. Kyllä mä muutenkin sen kuusi viikkoa, mikä suositellaan että ei nostais vauvaa painavampaa niin pitäisin rajana ennen kuin lähtisin edes kunnon lenkille tms treeneihin. Kuntosalista itse alottaisin.

Kova treenaus liian aikasin saa sut huonompaan kuntoon ja vatsalihakset ei palaudu niin hyvin.

Yhteistyössä