LIIKUNNAN JÄLKEEN RIPULI?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hä?

Vieras
Miksi liikunnan jälkeen on ripuli? Mistä moinen johtuu? Aina mulla tulee lenkin jälkeen muutaman tunnin päästä ripuli, ja ripulia ehkä pari kertaa, sit taas normalisoituu..

En osaa vastata, mutta mulla tulee lenkillä ihan hirveät vatsanväänteet. On tuskaa päästä kotiin ja kotona tulee hirveä "vesiripuli". Jouduin lopettamaan lenkkeilyn sen takia. En tiedä mistä johtuu. Olin syömättäkin monta tuntia ennen lenkkiä.

Kiitos vastauksista. Täytynee sitten miettiä olenko koira.. Jos totean että en, niin ehkäpä se on sitte se neste mikä lähtee liikkeelle.. kai? Ärsyttävää kuitenkin.. toivottavati ei vaarallista.

että tulee liikuttua liian suurella sykealueella kuntoonsa nähden ja siitä voi hyvinkin seurata mainitsemasi oire. nimim. joskus saman kokenut ja vasta myöhemmin alynnyt syyt ja seuraukset

Liikunta nopeuttaa aineen vaihduntaa jonka vuoksi maha menee sekaisin, olen ollut n. puolivuotta liikkumatta ja kävin rankan pyöräily treenin ja vatsa meni ihan kuralle, olin syönyt n. 30min ennen lenkkiä. Vähemmän vettä ja ruokailusta n.2h niin ei pitäisi ripulia tulla.

Miksi liikunnan jälkeen on ripuli? Mistä moinen johtuu? Aina mulla tulee lenkin jälkeen muutaman tunnin päästä ripuli, ja ripulia ehkä pari kertaa, sit taas normalisoituu..
Vaivaan auttaa nesteytys juo ennen suoritusta runsaasti, ruansulatus elimistöstä veri siirtyy lihaksiin jotenka siinä useimmin reaktion syy itse urheilijana olen joutunut opettelemaan ravintoon ja nesteytykseen liittyviä asioita kantapäänkautta. Lopuksi tiedoksi koirallani samat vaivat kuin itselläni että se vitsistä.

Yhteistyössä