liikkeistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Manna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Manna

Vieras
Hei viikoilla 22-23 olevat ja muut asiasta tietävät/kokeneet!

Tunnettako joka päivä vauvan liikkeet masussanne? Itse en ole tuntenu kahteen päivään, ja aloin jo huolestuu että pitäisikö niitä tuntea näillä viikoilla joka päivä? Että onko vauvalla kaikki varmasti hyvin. Viikkoja on nyt 22+3. Kiitos avustanne!

Ei huolta! Noilla viikoilla voi mennä päiviä, jopa viikko ettei liikkeitä huomaa. Vauva on todella pieni, potkut hentoja ja kohdussa paljon tilaa, voi olla että potkii enemmän takaseinämään jolloin et itse potkuja tunne. Vasta rv 32 jälkeen pitäisi liikkeitä tuntua säännöllisesti monta kertaa päivässä. Jos asia huolestuttaa, voit mennä neuvolaasi ihan milloin tahansa (vaikka puhelinajalla) kuuntelemaan sydämen sykettä, se rauhoittaa mieltä ainakin hetkeksi eikä maksa mitään :)

Olen samoilla viikoilla nyt 22+4, viikonloppuna oli esimerkiksi todella hiljaista, tunsin vain muutamia hiljaisia töytäisyjä. Vähän alkoi huolestuttamaan, mutta eilen olikin sitten meno aika villiä. Luulen vähän, ettei kannata vielä huolestua näillä viikoilla...

Juu aika epäsäännöllisesti ne liikkelehtii vielä mutta oman mielenrauhan vuoksi voi aina tarvittaessa soittaa neuvolaan ja zekkaammaan sydänäänet. En taho pelotella mutta itelleni kävi niin että rv 25 ei kuulunu pariin-kolmeen päivää mitään, luotin vaan että ei aina kuulu mutta loppuenlopuks menin neuvolaan ja oli tapahtunu se kauhein, sikiö oli kuristunu napanuoraan.
Nyt onnellisesti rv 16.

Yhteistyössä