Liikeidean kehittelyä... muutama kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Ideani on valmistaa käsintehtyjä, kestäviä kakunkoristeita massasta (ei syötäviä). Koristeet ei siis olisi syötäviä, mutta niistä jäisi asiakkaalle kiva muisto juhlapäivästä, esim. ristiäiskakun koriste.
Asiakas voisi valita valmiin mallin, tai ideoida koristeen itse. Potentiaalinen asiakasryhmä voisi olla lasten vanhemmat, erityisesti äidit, joita palstalta löytynee.

Muutamia kysymyksiä:

Oletko joskus maksanut vastaavasta palvelusta?
Kuinka paljon tyypillisesti maksat tälläisistä tuotteista? Entä kuinka paljon olisit valmis maksamaan?
Jos sinulla olisi taikasauva, mitä muuttaisit vastaavien yrityksien toiminnassa tai tässä liikeideassa?

Muita mielipiteitä, ideoita, palautetta?

Kiitos etukäteen, kaikki vastaukset otetaan ilolla vastaan idean kehittämiseksi :)

[QUOTE="vieras";29170741]Ideani on valmistaa käsintehtyjä, kestäviä kakunkoristeita massasta (ei syötäviä). Koristeet ei siis olisi syötäviä, mutta niistä jäisi asiakkaalle kiva muisto juhlapäivästä, esim. ristiäiskakun koriste.
Asiakas voisi valita valmiin mallin, tai ideoida koristeen itse. Potentiaalinen asiakasryhmä voisi olla lasten vanhemmat, erityisesti äidit, joita palstalta löytynee.

Muutamia kysymyksiä:

Oletko joskus maksanut vastaavasta palvelusta?
Kuinka paljon tyypillisesti maksat tälläisistä tuotteista? Entä kuinka paljon olisit valmis maksamaan?
Jos sinulla olisi taikasauva, mitä muuttaisit vastaavien yrityksien toiminnassa tai tässä liikeideassa?

Muita mielipiteitä, ideoita, palautetta?

Kiitos etukäteen, kaikki vastaukset otetaan ilolla vastaan idean kehittämiseksi :)[/QUOTE]

Ei kuulosta kovinkaan rahakkaalta idealta. Jos haluat palkkaa suomalaisen keskituloisen verran, pitäisi laskutettavaa olla n. viidellä tonnilla/kk. Ei taida käsintehtyjä kakkukoristeita tuohon vauhtiin mennä.

[QUOTE="sasa";29170795]Ei kuulosta kovinkaan rahakkaalta idealta. Jos haluat palkkaa suomalaisen keskituloisen verran, pitäisi laskutettavaa olla n. viidellä tonnilla/kk. Ei taida käsintehtyjä kakkukoristeita tuohon vauhtiin mennä.[/QUOTE]

Kiitos. Käsityöt on tietysti aikaa vieviä ja usein kiinni yhdestä tekijästä. Eli mitään massatuotantoa ja myyntiä ei saada aikaan. Toisaalta, käsitöistä voi pyytää hieman enemmän ja niillekkin vielä on oma asiakaskuntansa. Tuskin kokonaan elatusta tästä saisi koskaan, lähinnä etsin pientä lisätuloa ankeina aikoina ja olen luonteeltani yritteliäs.

En laittaisi kakun päälle korsitetta mitä ei voi syödä, korkeintaan hääkakkuun jos on aivan pakko. Kiinalaiset tekevät niitä kyllä, en tulisi sinulta hakemaan. Syötävistä voisin jotain ekstraa maksaa että saan haluamani.

Mä muistan aikanaan etsineeni jotain persoonallista kakunkoristetta meidän hääkakkuun, joten jos tollanen olisi osunut vastaan ja toimitusaika ei olisi ollut liian pitkä, olisin voinut tilata. Tosin koristeesta riippuen maksaisin 5-20 euroa eli en missään nimessä tota 20 enempää ja sekin pitäisi sitten olla jo tosi spesiaali. Kiva idea, mutta ei se varmaankaan ainoaksi toimeentuloksi riitä. Mutta ei kannata heti unohtaa ideaa.

Tavallaan olen ostanut, pojilla on ollut legojuttuja kakkujen koristeina :D
Mutta tuskinpa hankkisin mitään tuollaista. Kakunkoriste ei ole sellainen juttu, minkä säilöisi muistona. Krääsää on nurkat täynnä.

kyse on siis tämäntyyppisistä koristeista:

http://thumbs4.ebaystatic.com/d/l225/m/mYc-q1nsvsNnwf6ZJT25IWA.jpg

Jenkeissä näitä harrastetaan kai enempikin, jonkun verran suomessa. Toiset toki tykkää enempi syötävistä :)

Yhteistyössä