LIIKE jo EI myy eläimiä,mutta tarvikkeita kyllä ja sisällä asiakas ison koiransa kanssa.. ONKO SALLITTUA

• Viestiketjun aloittaja pelästynyt
  • Ensimmäinen viesti
pelästynyt
Koira on "hevosenkokoinen" vaalea kikkarakarvainen (mikä lie rotu) ja omistaja vain tyynesti antoi koiran kävellä kaupassa vapaana ja haistella muita asiakkaita. onko tämä sallittua ..?
Veiäkin sydän hakkaa pelosta.. ja olen sentään kotona.

vieras
Jos ei ole elintarvikkeita myyvä liike eikä kieltotaulua ulkona, niin en keksi miksi olisi kiellettyä. Ei kovin kivaa kyllä :x Opaskoirathan pääsee mihin vaan, miksei tavalliset isotkin jos osaa käyttäytyä eikä ole harmiksi. Yleensähän näissä eläintarvikeliikkeissä asioivat ovat tottuneita eläimiin =)

On sallittua, mutta olisi kohteliasta ilmoittaa ovella että liikkeessä on koira. Oliko asiakkaan koira? Sitä vaan että kun kerran oli vapaana.
Monissa lemmikkikaupoissa (niissäkin missä myydään vain tarvikkeita) olen nähnyt omistajan omia eläimiä.
Ja jos kauppiaan koira tms on vapaana, se on ihmisystävällinen otus.

pelästynyt
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos ei ole elintarvikkeita myyvä liike eikä kieltotaulua ulkona, niin en keksi miksi olisi kiellettyä. Ei kovin kivaa kyllä :x Opaskoirathan pääsee mihin vaan, miksei tavalliset isotkin jos osaa käyttäytyä eikä ole harmiksi. Yleensähän näissä eläintarvikeliikkeissä asioivat ovat tottuneita eläimiin =)
Mä pelkään koiria, olen eläinihminen kyllä...kissa itsellä ja sille valjaita olin ostamassa.

pelästynyt
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
On sallittua, mutta olisi kohteliasta ilmoittaa ovella että liikkeessä on koira. Oliko asiakkaan koira? Sitä vaan että kun kerran oli vapaana.
Monissa lemmikkikaupoissa (niissäkin missä myydään vain tarvikkeita) olen nähnyt omistajan omia eläimiä.
Ja jos kauppiaan koira tms on vapaana, se on ihmisystävällinen otus.
oli omistajan,kun kutsui koiraansa ja lähti sen kanss a pois.

Kyllä monilla on koira mukana eläinkaupassa. Omistajalla/työntekijöillä useinkin. Asiakkaillakin monesti, itsellänikin on ollut, jos olen mennyt kokeilemaan sinne sopivia vaatteita/valjaita koiralle. Silloin on paras keino ollut tuoda se koira mukana jotta löytyy kerralla sopiva tuote. Mutta olen kyllä aina kysynyt luvan viedessäni eläimen mukanani kauppaan, enkä ole pitänyt vapaana.

vieras
Jos oli asiakkaan koira niin mielestäni olisi kohteliasta pitää koira kytkettynä. Sallittua on kuitenkin tuoda koira liikkeeseen jos ei siitä ole erillistä kieltoa ja ainakaan en ole koskaan nähnyt eläintarvikeliikkeissä kielto ilmoituksia.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
Kyllä ne koirat pitäis remmissä pitää, eikä lemmikkejä yleensä saa kauppoihin viedä.
kyllä eläintarvikeliikkeissä (yms) yleensä on eläimiä :D

ap, olisithan voinut omistajalta pyytää hakemaan koiransa pois?
Tottakai eläinkaupat on erikseen ja niissä on eläimiä, mut nyt oli kyse tarvikeliikkeestä...toki sitten ymmärrän jos koira oli omistajan, onhan sillä oikeus pitää siellä koiraansa jos haluaa, mut ehkä olis sitten sopivaa ilmoittaa siitä vaikka ovessa, kun jotkut oikeesti pelkää koiria ja varsinkin irrallaan olevia.

kai se omistaja saa sinne liikkeeseensä jonka omistaa tuoda vaikka lehmän tallustelemaan. mutta ei se kovin fiksua ole. koska joku voi todella pelätä isoa eläintä, miks ei pienempäänkin. allergiset tuskin asioi tuon kaltaisessa liikkeessä. mutta voihan joku käydä siellä ostamassa vaikka ystävänsä koiralle jotain, ja on itse allerginen, silloin se eläin siellä kaupassa voi aiheuttaa allergisen reagtion.

pelästynyt
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
Kyllä ne koirat pitäis remmissä pitää, eikä lemmikkejä yleensä saa kauppoihin viedä.
kyllä eläintarvikeliikkeissä (yms) yleensä on eläimiä :D

ap, olisithan voinut omistajalta pyytää hakemaan koiransa pois?
Tottakai eläinkaupat on erikseen ja niissä on eläimiä, mut nyt oli kyse tarvikeliikkeestä...toki sitten ymmärrän jos koira oli omistajan, onhan sillä oikeus pitää siellä koiraansa jos haluaa, mut ehkä olis sitten sopivaa ilmoittaa siitä vaikka ovessa, kun jotkut oikeesti pelkää koiria ja varsinkin irrallaan olevia.
Musti ja Mirri liike,mutta tässä liikkees ei ole edes akvaarioita myynnis.. ruokaa ja leluja yms tarvikkeita lemmikeille

kyllä, tuo olisi korrektia.

meilläpäin yhdessä eläinliikkeessä on papukaija vapaana siellä tiloissa ja siitä varoitetaan jo ovella. =)

sallittua
Mä käyn kissan kanssa usein kaupoilla. Kissa on jännä eläin että sitä ei pelätä mutta kaikki myyjät tulevat ihastelemaan ja joskus jää muut asiakkaat varjoon :-D hassua! Jopa lähiapteekissa käyn kissan kanssa ja ne siellä tykkää tosta misusta.

Ite oon koira immeisiä, mut kyllä mullaki meinas paskat tulla housuun ku kaikessa rauhassa oli kattelee elukkakaupassa uusia kaloja akvaan ni jostai pölähti kaks hemmetin isoa koiraa, ne oli niitä.. no hemmetin isoja paimenkoiria. omistajat keskusteli myyjän kans valjaista eivätkä huomannu jotta koirat läks vaeltamaan, siinä ne molemmat sit seiso ja tuijotti mua, mää kattelin pitkin seiniä ku en muutakaa uskaltanu tehä :ashamed:
Kaverilla nimittäin oli sen rotunen koira joka oli lopetettu hiukan aikasemmin ku sillä napsahti päässä ja kävi kaveriin kiinni..

Kyllä lemmikkitarvike liikkeisiin yleensä saa ottaa lemmikin mukaan, on jopa suotavaa, jos on esimerkikis ostamassa vaikka manttelia koiralle, niin pitäähän sitä sovittaa, että tulee ostettua oikean kokoinen.

Ja jos häiritsee, niin minusta voi kyllä itsekkin suunsa aukaista, ja pyytää, että kytkee koiransa. Ei se niin hankalaa ole =)

pelästynyt
Alkuperäinen kirjoittaja Snapsikäsi Edward:
Kyllä lemmikkitarvike liikkeisiin yleensä saa ottaa lemmikin mukaan, on jopa suotavaa, jos on esimerkikis ostamassa vaikka manttelia koiralle, niin pitäähän sitä sovittaa, että tulee ostettua oikean kokoinen.

Ja jos häiritsee, niin minusta voi kyllä itsekkin suunsa aukaista, ja pyytää, että kytkee koiransa. Ei se niin hankalaa ole =)
Miksi koiran pitää olla kaupassa irti? Miksi se ei voi olla hihnassa ja omistajansa kanssa?

Yhteistyössä