Liikahikoilu - mistä apua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -mimmuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

-mimmuli

Vieras
En ole aikaisemmin kärsinyt liiallisesta hikoilusta ja olen selvinnyt ihan perus markettidödöillä. Nykyään asia on täysin päinvastoin.

Tavalliset deodorantit ei enää tehoa, vaan olen joutunut turvautumaan apteekin kalliimpiin ja tehokkaampiin deodorantteihin.. Vaikka nekään eivät täysin estä hikoilua ja hienhajua.

En hikoile vain kainaloista, vaan hikoan myös käsistä, selästä, reisistä jne. Hikoilen, vaikka kävelisin vain bussipysäkille alle 100 metrin matkan normaalivauhtia tai esimerkiksi ihan tavallisia arkiaskareita tehdessä, esim. tiskikonetta tyhjentäessä tai vaikkapa kauppakasseja tyhjentäessä.

Kaikista ikävintä tässä hikoilussa on se, että en todellakaan voi pitää päivää kauempaa samoja vaatteita. Turhauttavaa pestä jatkuvasti myös päällystakkeja ja välillä joutuu heittämään uusiakin vaatteita tylysti roskiin, kun hienhaju ei lähde millään konstilla pois.

Ja ei, en ole ylipainoinen enkä kärsi mistään perussairauksista. En myöskään tupakoi tai käytä alkoholia liiallisesti.

Onko hikoiluun mitään apua saatavilla?

Täällä toinen, apteekin absolut torria käytän kainaloihin, mutta inhottavinta on kun hikoilen myös nivusista!!! :( Tosi turhauttavaa vaihtaa pikkareita pari kertaa päivässä. Tuntuu välillä kun ois pissat housussa ja voitte kuvitella ettei hajukaan ole mikään mukava. Ja myös jalkapohjat hikoilee, kesällä menee monet uudet kengät pilalle jalkahien takia.

Toivottavasti muut ei haista :( Nuuhkin aina ihmisiä jotka tuoksuu hyvältä ja haaveilen että kunpa itsekin joskus kokisin ihmeen ja liikahikoilu loppuis. Mulla alkoi teininä ja nyt olen 30v.

Arvaa vaan onko pieni stressi aina treffeillä että olisin edes tuoksuton jos en nyt hyvän tuoksuinen :(

Ja sama homma vaatteiden kanssa eli hirveä pyykkirumba koko ajan. Ja mahdollisuuksien mukaan kaikki vaan mitkä kestää pestävä aika ajoin 60 asteessa että saa pinttyneen hien hajun pois. On se vaan stressaava "sairaus" tämäkin. Toivon niin ettei mun 5v tyttö ole perinyt tätä ongelmaa.

Kellään muulla perheenjäsenellä ei ole (äiti, isä ja sisko) niin mikä lie geenivirhe tullut :(

Minä hikoilen tosi herkästi. Ja nimenomaan kainaloista en juurikaan mutta kaikkialta muualta kyllä. Varsinkin niska ja selkä. en ole ylipainoinen, tupakoi tai käytä paljon alkoholia ja syön terveellisesti.
Ainoa mitä olen keksinyt avuksi on se, että juon paljon vettä, niin ei tarvitse heittää vaatteita roskiin kun hiki ei haise.

Itselläni tosiaan on tätä jatkunut suunilleen vuoden verran. Hävettää aina bussissakin istua jonkun vieraan, kun tiedän haisevani hielle, vaikka huolehdin hygieniastani erittäin hyvin. : (
En tiedä auttaako lääkärikäynti mitään vai täytyykö vaan itse etsiä ongelmaan ratkaisua..

Auttaako vedenjuonti hikoilun vähenemiseen? Itsellä kun on tapana vähän laiminlyödä tuota veden juomista.

Kyllä minusta ainakin tuntuu, että "tuskan"hikeä pukkaa vähemmän jos olen juonnut vettä reilusti. Eli esim kahvit pukkaa läpi ja haisee hirveälle. Juon pari litraa vettä päivässä ja harvemmin edes käytän dödöä. Dödöä kun laittaa niin tuntuu että alan hikoilla kainaloistakin. Poistan karvat epilaattorilla kainaloista, karvatkin jos kasvaa niin hikoilen ja haisen herkemmin.

[QUOTE="Anne";26916315]Kyllä minusta ainakin tuntuu, että "tuskan"hikeä pukkaa vähemmän jos olen juonnut vettä reilusti. Eli esim kahvit pukkaa läpi ja haisee hirveälle. Juon pari litraa vettä päivässä ja harvemmin edes käytän dödöä. Dödöä kun laittaa niin tuntuu että alan hikoilla kainaloistakin. Poistan karvat epilaattorilla kainaloista, karvatkin jos kasvaa niin hikoilen ja haisen herkemmin.[/QUOTE]

Käytä pliiiis dödöä. Vaikket itse huomaa hajua, muut huomaavat sen kyllä. Erittäin vastenmielistä!

Mulle aiheuttaa tyroksiini sivuoireena liikahikoilua vaikka en oo edes liikatoiminnalla. Ymmärrän siis todella hyvin ongelman. Mut en tiedä onko mulla sen parempia neuvoja. Talkkia tai perunajauhoja pistän reisiin ja taipeisiin (mulla rintojen aluset hikoaa pahiten), ei se kauaa pidä hikeä poissa mut mun mielestä hajut pysyy kuitenkin poissa kauemmin.

Tuohon hien pilaamiin vaatteisiin oon löytäny avun Vanish hygienestä (se vihreä purkki). On lähteny kaikista vaatteista pinttyny hien haju pois, ja tolla se myös pysyy pois.

Käytä pliiiis dödöä. Vaikket itse huomaa hajua, muut huomaavat sen kyllä. Erittäin vastenmielistä!

Miksi haluaisin hikoilla enemmän? Dödö ei välttämättä edes peitä hien hajua. Enkä itse haise hieltä kun hikoilen enää todella harvoin. Ainoastaan kuntosalilla, pihatöissä tms milloin menen kuitenkin suihkuun. Ja hiki haisee vain likaisella iholla (siksi poistan karvat) tai silloin kun se on "kuivaa" (juon tarpeeksi joten se ei ole).
Eli en käytä, kun en tarvitse, ei kaikki tarvitse, vaikka sinä niin kuvittelisitkin.

Olen kärsinyt ongelmasta niin paljon, että tiedän kyllä hikoilenko vaiko en :D Jestas mitä tyyppejä :D

Pitääpä kokeilla tuota Vanish:ia, jos vaikka auttaisi noihin hien pilaamiin vaatteisiin. :)

Ja jos vaikka saisin veden juontia lisättyä. Kahvia juon 2-3 kuppia päivässä, voiko noinkin pieni määrä lisätä hikoilua?

Nääh, mitä turhaa, jos ei itse haista sitä niin ei muutkaan. Ja monethan on täälläkin mainostaneet että pesevätkin pelkällä vedellä, ja jalkoja ei pestä ollenkaan, kun ei niitä tarvi erikseen kuulemma pestä.

Ja kun kukaan ei oo valittanut hajusta niin siitä päätellään sitten että tuoksutaan hyvälle :xmas:

Yhteistyössä