Liikaa lahjoja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aapee"

Vieras
Me sovittiin mun vanhempien ja sisarusten kanssa, että ei osteta toisillemme lahjoja, kun kaikilla on jo kaikkea. No meillä on kaksi lasta ja arvasin, että jotain ostavat niille silti. Kumpikin lapsi sai varmaan yhden paketin jokaiselta, eli ihan siedettävän määrän.
Anoppi kun kysyi ennen joulua, että mitä tarvittais, niin ilmoitettiin, että EI tarvita yhtään mitään, mutta jos lapsille haluaa jotain pientä ostaa, niin ok. Mies osti omasta puolestaan vanhemmilleen ja sisaruksilleen pienet lahjat, jotka kaikki maksoivat max. 20e. No juuri tuossa palattiin anoppilasta kahden ison säkillisen kanssa, molemmat täynnä lahjoja lapsille ja meille. Siis niitä paketteja tuli ja tuli, vanhempi lapsi ei jaksanut kaikkia avata ja pienempi on vielä niin vauva ettei edes ymmärrä (mutta sai silti kymmeniä lahjoja). Ihan kivoja lahjoja kyllä, ei siinä, mutta miksi niin paljon?
Mies on ihan nolostunut, että sen olis pitänyt antaa enemmän, kun mekin saatiin vaikka mitä. Mutta kun nimenomaan sanottiin, että ei tarvita?!

Mun on pakko alkaa karsimaan noita leluja vanhemmasta päästä, ei meillä ole säilytystiloja kaikelle. Mihin voi lahjoittaa ehjiä ja toimivia leluja?

Sama vika täällä. Miehen vanhemmat syytävät hillittömästi lahjoja, vaikka eivät ole edes rikkaita. Ollaan sanottu, ettei tarvi. En edes jaksa kantaa huonoa omaatuntoa siitä, että ei annettu yhtä paljon takaisin. Mun mielestä jokin raja pitää olla, jos ei siitä pidä kiinni niin en voi sille mitään. Olen hoitovapaalla, ei mulla edes olisi mahdollisuutta antaa tollaisia lahjoja. Siitä vaan olen huolissani, että miten pienet lapset kasvaa tällaisiin lahjamääriin... Kun ei niitä oikein voi jättää antamattakaan...

Joo ei ole munkaan appivanhemmat mitään rikkaita, päinvastoin, ansaitsevat varmaan vähemmän kuin me vaikka mä olen kotona lasten kanssa. Mutta niissä on vähän sellaista hamsterin vikaa, joka paikka on täynnä tavaraa ja härpäkettä. Kai ne sit luulee, että muistakin on kivaa, kun joka paikka pursuaa tavaraa niin ettei liikkumaan pääse. Mua ahdistaa kamalasti, jos on liikaa tavaraa, kun ei niille tavaroilla ole meillä tilaa ja paikkaa.

Me kannettiin kotiin ehkä 4 jätesäkillistä tavaraa.

Onneksi mentiin joulunviettoon pakettiautolla :xmas:, saatiin kamat kerrankin mahtumaan suosiolla autoon.

Lelukarsintaa meillä suoritetaan pari kolme kertaa vuodessa; myyn Huutiksessa, lahjoitan esim. päiväkotiin.

Ei oikein ole, tai sitten lapset jo vanhempia. Mutta mietin, että huoliskohan ne lastenneuvolan odotustilaan niitä, oon siellä katellut että aika huonokuntoisia on lelut siellä...

[QUOTE="aapee";25293151]Ei oikein ole, tai sitten lapset jo vanhempia. Mutta mietin, että huoliskohan ne lastenneuvolan odotustilaan niitä, oon siellä katellut että aika huonokuntoisia on lelut siellä...[/QUOTE]
Huolivat varmasti :). Minä oon vienyt tk-päivystykseen joskus, samasta syystä: huonokuntoisia leluja ja niitäkin ihan liian vähän.

Yhteistyössä