liikaa hormooniako?

• Viestiketjun aloittaja tiedosta kiitollinen
  • Ensimmäinen viesti
tiedosta kiitollinen
Minulla on hormoonikierukka ja vuotoja ei ole sen aikana juurikaan ollut. Mittautin fsh arvon, joka oli 85. Tarkoittaa, että vaihde-vuodet hyvässä vauhdissa. Sain estogeenigeeliä. Olen käyttänyt sitä noin 5 kk ja nyt on rinnat kipeytyneet ja on alkanut tulla vähäistä veristä vuotoa. Onko kenelekään muille käynyt samoin vastaavassa tilanteessa?

50vee
käytän laastaria,nyt olen kaksi kk käyttänyt.Kohtu poistettu,alussa tuntui ettei tämä auta mihinkään.Yhtääkkiä huomasin etten enään juurikaan hikoile,mutta minulla oli pari päivää tosi väsynyt olo-ei jaksanut edes käsiä nostaa(meni ohi )samoin nyt vasta tuli rinnat kipeiksi ja alavatsa.Alavatsa kipu myös helpottui mutta rinnat on kipeet.Sivuoireina oli ,että alussa rinnat kipeytyy.Mietinkin että näinkö kauan kesti ennen kuin laastari alkoi tehota ?

Taina
Minä vaihdoin geelin pillereihin kokeilun vuoksi, koska arvelin geelin olevan syynä turvotukseen/rinnat aristivat joskus, muita ongelmia ei ollut.
Vaikka geeli on kyllä saamieni tietojen mukaan turvallisempi vaihtoehto hormonihoidossa, lopetin kuitenkin geelin käytön n.2 kk sitten ja aloitin pillerit n. kuukausi sitten, turvotusta ei ole, eikä myöskään muita ongelmia ole esiintynyt.
Tilanne saattaa vielä muuttua, mutta nyt näytää ainakin hyvältä.
Vaikka käytin geeliä tarkalleen mukana tulevan mittatikun mukaisesti, ei hormonia olisi ainakaan pitänyt liikaa tulla. Ilmeisesti ei vain sopinut minulle.

Yhteistyössä