liian vähän lapsivettä -kokemuksia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija-odottaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija-odottaja

Vieras
Eilen utrassa todettiin, että lapsivettä on kovin vähän - tosin vielä niiden rajojen sisällä, mutta alakantissa. Viikkoja on nyt lähes 34 täynnä. Istukan virtaukset olivat ok ja vauva oli kasvanut. Uusi ultraus on 1-2 viikon päästä. Kovin tuo asia nyt pelottaa ja liikkeitä pitää nyt laskea kovasti. Onko muilla vastaavia kokemuksia ja onko synnytys jouduttu käynnistämään ennenaikaisesti?

Mulla oli rdiabetes ja yliaikaiskontrollissa vasta huomattiin, että vettä oli vähän. Jouduin heti jäämään käynnistykseen(rv40+2) ja tyttö syntyi tasan rv41. Kaikki tytöllä ok ja vettä oli kyllä tosi vähän, kun ei edes huomattu milloin kalvot puhkesivat synnytyksessä.

Hhmmm... Vikan kohilla lopussa lekuri sanoi, että lapsivettä on vähän... :whistle: Ja samoin sanoi, että tulee pieni vauva, vaikka ylikin mentiin(synnytin rv 41+4)

Synnytyksessä todettiinkin, että lapsivettä on RUNSAASTI, siis kuulemma tosi paljon! Ja "Pieni" vauva painoi 3995g...

Tämä oli vaan oma kokemukseni lääkäreiden ammattitaidosta. :D

Mulla oli vettä vähän viikoilla 21-22..muistaakseni. Tarkistuksessa sitten taas normaalisti. Määrä voi vaihdella. Tyttö syntyi ennenaikaisena, mutta johtui istukasta ei lapsiveden määrästä.

Ei välttämättä merkkaa yhtää mitää...ja seuraavalla kerralla kaikki voiki olla ok. Että nyt vaan näytti et on vähä vettä ja sitte ei kuiteskaan.Mulla oli noin ja sitä ihmeteltiin ja uudessa ultrassa kaikki oliki ok...tais olla nolo ultraajaki. Vieläkään en tiedä mitä sitte tarkottas jos oikeesti olis ollukki niin että liika vähä vettä.Ei kuulemma ois ollu vakavaa!kysyin meinaan kun jäi häiritseen silloin..viikotki oli loppusuoralla niin no hätä.

mulla todettiin kans vähät vedet about 35 viikolla, ja piti sit ravata ultrissa muistaakseni 3 pvn välein. aika isolta tuntuu toi 2 viikon väli!
joo, ja se vesi vaan väheni, vaikkei vuotanu mitään. käynnistettiin sit heti kun tuli 38 vkoa täyteen

kiitos vastauksistanne. Varaankin tänään jo aikaa yksityiselle, koska haluan omaa mieltäni rauhoittaa ja saada toisenkin lääkärin mielipiteen ja käydä ultrassa vielä tällä viikolla. Vauva kuitenkin hikkailee ja liikkuu ihan mukavasti. Oli kyllä ultratessa ihan käppyrässä, joten mietin, miten tarkka veden mittaus olikaan. Ja voihan se tosiaan vaihdella, joten toivon, että veden määrä olisi lisääntymään päin.

Mulla huomattiin vasta yliaikais-kontrollissa, ettei lapsivettä ole juuri lainkaan. Jouduinkin samantien rasitustippaan, missä katottiin että kestääkö vauva supistuksia. Siitä mentiinkin sit hätäsektioon samantien, kun vauvalta hävis sydänäänet (jäi ilmeisesti puristuksiin vedenvähyyden takia).

Yhteistyössä