liian tiheät kukautiset

• Viestiketjun aloittaja Maatuska
  • Ensimmäinen viesti
Maatuska
Onkohan kukaan kärsinyt samasta vaivasta kun minä nyt ja mitä sille voi tehdä: eli kuukautiseni tulevat nyt jopa 2-4krt/kk. Lääkärissä kävin, veriarvot 0k, kilpirauhashormoni ok, ei raskautta. Alkaa käydä keholle raskaaksi jatkuva uusiutuminen;)

Tasapainotusvinkkejä?

Katriina _
Yleensä kiertoja tasoitetaan keltarauhashormonikuurilla. Kun kuukautisesi tulevat noin usein, poikkeavatko ne toisistaan jollain lailla? Mulla endo alkoi oireilla niin, että alkuun tuli keskellä kiertoa toiset (huomattavasti niukemmat" "menkat" sitten parin viikon päästä oikeat menkat. Ajan myötä noi välimenkat sitten jatkui oikeisiin menkkoisin saakka, eli vuotoa tuli putkeen yli kaksi viikkoa joka kierrossa. Vasta silloin mua alettiin kunnolla tutkia, lääkäreiden mielestä ei ollut syytä huoleen, vaikka vuotoa tuli tolla tavalla! Endoksi se sitten lopulta paljastui.

samaasamaa
Itse olen kanssa 22-vuotias ja kuukautiseni on muuttuneet ihan omituisiksi. Ensimmäisestä kuukautisista lähtien kiertoni on ollut tarkalleen säännöllinen! Ei mitään ongelmia. Nyt kaksi vuotta on ollut todella ihmeellistä. Saan kuukautiset noin 2-3kertaa kuukaudessa ja välissä saattaa tiputella vielä sellaista melkein mustaa vuotoa.

Kystä löydettiin munasarjasta mitään ei tehty. Kilppari kokeet otettu ja muut veriarvot. Ei mitään löydy. Olen turvoksissa mahasta, hiuksia lähtee ja olen kurkkuani myöten täynnä näihin kuukautisiin. Olen ihan väsyksissä jo koko touhuun.

Yhteistyössä