Liian hyvä ruokahalu!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Möhkö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Möhkö

Vieras
Ongelmani kuulostaa varmaan koomiselta. Raskausviikkoja on 30 ja ongelmana on mieletön nälkä. Olen aina ollut melko hoikka, lähes alipainoinen. Yleensä en edes muista syödä ja olen pärjäillyt voileivän voimin kokonaisen päivän. Nyt on pakko syödä aamupala, lounas, illallinen, iltapala ja vielä välipaloja väliin. Kiloja on tullut lisää kuusi.

Voiko tällainen jatkuva nälkä olla normaalia, ts. voinko kuvitella olevani koko ajan näin nälkäinen? Myös ruokamäärät ovat kasvaneet ja teen juuri niinkuin EI saisi tehdä, syön normaalia suurempia annoksia.

Normalisoituuko nälkä ja ruoan ajatteleminen raskauden jälkeen? Tilanne on minulle uusi, ennen söin lähinnä silloin kun oli kiljuva nälkä. Nyt on pakko syödä jo pieneenkin hiukaan. Myös makeannälkä on ilmestynyt kuin tyhjästä.

Painoahan ei sinulle ole liikaa tullut, pikemminkin päinvastoin ja kyllä se ruoan himokin taas raskauden jälkeen muuttuu normaaliksi, joten eipä liene sinulla mitään huolta. Vaavi vaan nyt pitää huolta itsestään... =) Imetysaikana voit tarvita suuremmankin vararavinnon, eli helposti menet siinä vaiheessa alipainoon.

Hei täällä toinen ahmatti! Siis olin silloin kun odotin, nythän tuo muksu on jo maailmassa :)
Mulla ei ollu koko raskausaikana pahoinvointia, vaan ruokahalu oli koko ajan hyvä. Mässytin pitkin päivää jotakin. Onneksi himot kohdistui enempi terveellisiin juttuihin, niinkuin hedelmiin ja kasviksiin, sekä tuoreisiin mansikoihin. Kiloja tuli raskausaikana 14, mutta hävisivät synnytyksen jälkeen 1 kk:n kuluessa. Nyt oon sitten taas luuviulu, olis saanu pari kiloa jäädäkin.

Yhteistyössä