Liian ankara äiti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Sovittiin tytön kanssa, 10 v. että tulee kotiin ulkoa klo. 19.30, hän koitti tingata vartti tunnin lisää, mutta yleensä olen arkena pyytänyt tulemaan sisälle klo. 19 joten tuossa mielestäni olin jo joustanut. No, neiti sitten soittaa puistosta klo. 19.27, että saako olla vielä vähän aikaa - en anna periksi. No, sitten tuulikaapista huutaa,että käy vielä kaverin saattamassa tien päähän. Kotiin sitten saapuu klo.19.45. Sitten kertoo kun iltapala on syöty,että huomenna on englannin sanakokeet. Ja siihen pitää osata kaikki sanat oikein tai joutuu tukiopetukseen. Minä olin jo ihan "hiilenä" tytölle, että nyt tähän aikaan illasta kertoo tuon, olisi voinut aikasemmin harjoitella kokeeseen. Näistä kahdesta koittelemuksesta suivaantuneena sanoin, että saa huomenna olla koulun jälkeen koko päivän sitten arestissa. No, siinä sain sitten huutoa ja itkua kuunnella kuin olen ankara äiti - ei kenenkään muut äidit....

Niin kai ainakin kysyit päivemmällä ennen ulosmenoa, että läksyt tehty ja luettu?
Helppo sanoa kun omia koululaisia ei vielä ole, mutta säännöksi ajattelisin että ensin läksyt ja muut koulujutut, jos aikaa jää niin kaverit tulevat sitten.
Ehkä hieman turhan anakra olit, mutta ehkä hän myös oppii et vasta työn jalkeen huvi =)

Et ole liian ankara mun mielestä. Rajat ovat rakkautta, ja sinähän annoit hänelle jo lisäaikaa...
Ja tuo "ei kenenkään muun äidit"- argumentti kuulostaa hyvinkin tutulta, kun muistelen itseäni tuossa iässä :D

meillä napsahtaa arestia juuri tuollaisesta.ulos ei kyllä lähdetä ennen kuin läksyt on tehty ja ruoka syöty.ja siivouspvänä ei kavereiden kanssa sovita mitään...tuo aresti tuntuu meillä toimivan parhaiten,koska se tarkoittaa pvää ilman telkkua ja puhelinta kotona

Alkuperäinen kirjoittaja onni löytyy arjesta:
Niin kai ainakin kysyit päivemmällä ennen ulosmenoa, että läksyt tehty ja luettu?
Helppo sanoa kun omia koululaisia ei vielä ole, mutta säännöksi ajattelisin että ensin läksyt ja muut koulujutut, jos aikaa jää niin kaverit tulevat sitten.
Ehkä hieman turhan anakra olit, mutta ehkä hän myös oppii et vasta työn jalkeen huvi =)

joo toki,se on selvää, että ensi välipala, sitten läksyt ja sitten voi mennä kavereiden kanssa....

ihan hyvä kun pysyit päätöksesi takana, mutta mietin kumpikohan mahtaa tyttöä harmittaa enemmän se että saa päivän kotiarstia vai se jos olisi joutumaan useamman tunnin tukiopetuksessa kun ei tullu luettua sanakokeisiin? :whistle: Ajoin tuolla takaa vaan sitä että kerran kun käy tukiopetuksessa niin monilla iskostuu aika hyvin korvien väliin lukematta jättämisen seuraukset... noissa kielissä varsinkin se kostautuu niin äkkiä jos ei läksyjä viitsi tehdä nimim. omakohtaista kokemusta löytyy :snotty:

Mä olen usein miettinyt tuota, että pitäisikö läksyt tehdä ennen vai jälkeen ulosmenemisen ja kavereiden tapaamisen? Jos vaatii tekemään ennen uloslähtöä, niin tuleeko ne varmaan tehtyä kunnolla? Vai sutaistaanko ne läpi, jotta pääsee ulos? Ja jos taas tekee illalla, niin onko sitten jo liian väsynyt? Ei ole mulle vielä ihan ajankohtaista, kunha olen miettinyt...

Mutta ap teki kyllä ihan oikein. Kyllä tytön olisi pitänyt kertoa saniksista ja myös lukea niihin.

no niin, tänään on sitten se arestin täytäntöön pano päivä - ei kuulemma kukaan muu saa arestia, olen niin ankara äiti! Mutta kiitos teille mielipiteistä, annoitte vahvistusta,että olen oikealla tiellä!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras ap.:
no niin, tänään on sitten se arestin täytäntöön pano päivä - ei kuulemma kukaan muu saa arestia, olen niin ankara äiti! Mutta kiitos teille mielipiteistä, annoitte vahvistusta,että olen oikealla tiellä!

Niinhän se aina on... "ei kukaan muu koskaan... ei kenenkään muun äiti.... kaikki muut saa tehdä niin..." ;) Mahtaakohan ne lapset ajatella sitä, että me vanhemmat ollaan käytetty noita samoja konsteja itse lapsina :whistle: ?

Juup, meidän tyttö teki ihan samalla lailla viime viikolla, paitsi "paljastui" vasta kun enkun sanakokeista tuli 4!!
SAmalla lailla oisin tehny ja tästä eteenpäin lupasin kuulustella enkun sanat aina enkkupäivinä!! Ja ikävä äitihän mäkin nyt sit oon...
Ja silleenhän meilläkin on tietenkin sovittu, et eka välipala, sit läksyt ja sit vasta kaverit...

Yhteistyössä