Lihottaako leipä vai leivänpäälliset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nellustiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja nellustiina:
no niin oon aattelut mut aina toitotetaan ettei leipää saisi syödä ku laihduttaa ei edes sitä ruista..

No jos leipää rakastaa niin ei kai sitä tarvitse/kannata kokonaan lopettaa?
Mitä iloa elämässä on jos ei saa yhtään nauttia, varsinkin kun ruisleipä on mun mielestä hyvin terveellinen herkku.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Leipä lihottaa, eikä siit oo muutenkaa mitää hyötyy, kannattaa ne kuidut yrittää saada jostain muualta, jostain mikä ei oo niin sokeripitoista kun leipä. :)

No, mikä se sitte on? Mä oon heldelmiä/vihanneksiä mitä yritän popsia et leipää söisin vähemmän mut mut mä en pysty luopuun kokonaan...pakko saada aamusta ja iltapalana kans leipää

Mä uskon, että lipä on se mikä lihottaa. Laihduttaessa en syönyt lainkaan leipää, nyt olen asntanut itselleniluvan sitä syödä pari palaa. Just tota reissaria tai ruispaloja. Nam. :p
Mä tosin olen karpannut joten laihdutus tai ruokavalia on perustunutkin just hiilareiden välttämiseen.

Riippuu siis kyllä tosi paljon kaikesta muustakin syömisestä.

Mut mua itteeni lihottaa leipä :)

Juustoa, makkaroita ja muita päällisiä voin vetää huoletta päivän aikana kitaani vaikka kui, eikä paino lisi. Mutta leipää jos alan mättää ni jo näkyy vaa'assa. Plus että on kauhia näläkä koko ajan.

Alkuperäinen kirjoittaja Saija:
Jos karppaat - leipä on se mikä lihottaa. Jos lasket kaloreita - leivänpääliset lihottavat. Eli siis se ratkaisee mistä sun muu ruokavalio koostuu.

En karppaa enkä oikeastaan laske kaloreita.. syön vaan vähemmän ja herkut pois juon vettä väh. 3litraa päiväs nyt mul on 4päiväs lähteny 1,4 kg :D ja juu tiedetään nesteet ;)

No se riippu elimistöstä. Toisille sopivat viljat toisille ei. Minä turpoan viljojen hiilareista ja muutakin vaivaa tulee. Kasvisten, marjojen ja hedelmien hiilarit taas eivät ole ongelma. Ihmiset eivät ole samanlaisia eli riippuu siitä, miten sulla toimii esim. sokeriaineenvaihdunta.

Alkuperäinen kirjoittaja Thyme:
No se riippu elimistöstä. Toisille sopivat viljat toisille ei. Minä turpoan viljojen hiilareista ja muutakin vaivaa tulee. Kasvisten, marjojen ja hedelmien hiilarit taas eivät ole ongelma. Ihmiset eivät ole samanlaisia eli riippuu siitä, miten sulla toimii esim. sokeriaineenvaihdunta.

No, ei mulle ainaskaa tuu mitää turvotuksia ym viljoista.. :)

Virallisterveellinen suositushan on syödä leipää useampi pala päivässä, mutta totuus on, että leipä on pelkkää hiilaria, joka taas lihottaa. Voit kokeilla vaikkapa parin viikon ajan, että jätät leivän kokonaan pois. Syöt vaikka tilalla salaattia ja raejuustoa tms., missä ei ole niin paljon hiilareita. Huomaat, että kilot alkavat tippumaan.

Virallisterveellinen suositushan on syödä leipää useampi pala päivässä, mutta totuus on, että leipä on pelkkää hiilaria, joka taas lihottaa. Voit kokeilla vaikkapa parin viikon ajan, että jätät leivän kokonaan pois. Syöt vaikka tilalla salaattia ja raejuustoa tms., missä ei ole niin paljon hiilareita. Huomaat, että kilot alkavat tippumaan.

Kilot tippuvat JOS vhh-ruokavalio sopii henkilöille. Karppaajille tuntuu olevan niin monelle mahdoton ajatus että se EI SOVI kaikille. Yhtä lailla kun karppaajille ei sovi hiilarit, monen muun kroppa ei toimi ilman hiilareita. Itse olen kokeillut karppaamista kahdesti ja kummallakin kerralla LIHOIN. Joten kokeilkaa hyvät ihmiset mikä teille sopii älkääkä uskoko noita "ihan varmasti mä takaan että toimii" kun se kerran toimii itsellä.

Kilot tippuvat JOS vhh-ruokavalio sopii henkilöille. Karppaajille tuntuu olevan niin monelle mahdoton ajatus että se EI SOVI kaikille. Yhtä lailla kun karppaajille ei sovi hiilarit, monen muun kroppa ei toimi ilman hiilareita. Itse olen kokeillut karppaamista kahdesti ja kummallakin kerralla LIHOIN. Joten kokeilkaa hyvät ihmiset mikä teille sopii älkääkä uskoko noita "ihan varmasti mä takaan että toimii" kun se kerran toimii itsellä.

Siis en ole mikään karppaaja, enkä edes pystyisi täyskarppaamaan, koska harrastan paljon raskasta hikiliikuntaa. Mutta aina kun vähänkään enemmän alkaa leipää ja muuta hiilaripitoista menemään kurkusta alas, alkaa myös tuo vararengas vyötäröllä kasvamaan. Siitäkin huolimatta, että harrastan paljon liikuntaa. Nyt päätin taas jättää leivän pois vähäksi aikaa kokonaan ja viikossa parissa on tippunut paino 2kg. Ja ihan vaan leipää välttämällä. En sanokaan että tämä kaikilla toimii, mutta kannattaahan sitä kokeilla. Suurimmalla osalla ihmisistä hiilarit on ne jotka lihottavat.

Yhteistyössä