Lihominen I raskauskolmanneksella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Läskiä :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Läskiä :)

Vieras
Täällä ilmoittautuu yksi läski:) Lähtöpaino rv 6 oli 60.8 ja nyt painoa tullut paljon...toivottavasti nestettä...Vatsakin näkyy jo hyvin ja turvotusta riittää vaikka muille jakaa, naamakin levinnyt mukavasti... rv 12 alkaa nyt piakkoin.

Paljonko te muut olette kerryttäneet turvotusta tms. 1 raskauskolmanneksella?

Eikö olekin niin että jos äiti lihoo tänä aikana se ei vielä vaikuta sikiön kasvuun eli sikiön kokoon, vaan vasta 2 ja 3 raskauskolmanneksen mässäilyt (esim. sokerit jos on raskausajan diabetes-taipumusta tai se puhkeaa) vaikuttaa sikiön kasvuun negatiivisella tavalla (sikiö lihoo äidin kanssa)?

Minä olen 5 viikkoa pidemmällä, mutta kyllä minullakin tuli ummetuksesta ja herkuttelusta johtuvaa turvotusta 1. kolmanneksella :) noin kolmisen kiloa taisi tulla aivan heti. Sitten viikoilla 9-16 tuli yhteensä kilo, max. kaksi.

En ole huolissani painonnoususta, eiköhän ne terkkarit ala älisemään siinä vaiheessa, jos aihetta on! Toistaiseksi ei ole ollut.

Eipä tullut yhtään ekalla kolmanneksella.
Koko raskausaikana tuli kymppi lisää. Niistä 6kg jäi laitokselle ja loput neljä lähti ihan vaan imettämällä vajaassa parissa kuukaudessa.

Kannattaako tuota kerätä hirveesti ylimääräisiä, aikamoinen vaiva niitä sitten laihduttaa. Varsinkaan kun maidontulon takaamiseksi ei voi miinuskaloreilla oikein pyyhkiä menemään...

Painonnousu yksilöllistä ja riippuu myös lähtötilanteesta (yleensä hoikille tulee enemmän lisäpainoa ja hieman ylipainoiset laihtuvat/paino pysyy samana) ja ainakin itsellä paino nousi kausittain eli yhtäkkiä tuli isompi muutos ja sitten taas pitkään pysyi samana.
Raskauslaskuri

Mulla alkupaino 58 kg, ollut vuosia, niin ekassa neuvolassa painoinkin jo 62 kg. Viikolla 8... Nyt menossa rv 36 ja painoa 65 kg. Että siinä tokalla kolmanneksella totuus paljastui, lähti alun turvotukset ja paino nousikin tosi maltilla.

Uusimmat

Yhteistyössä