Lihavuusleikkaukseen ei pääse

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
jos sairastaa masennusta ja on sen takia työkyvyttömyyseläkkeellä. Masennus johtuu suurelta osin juuri ylipainosta ja sen aiheuttamasta itseinhosta. Sen sijaan edelleen juova alkoholisti kyllä pääsi leikkaukseen, mutta sehän sitten lihoikin uudestaan kun jatkoi juomista. Mitä järkeä tässä on? Eikä tarvitse tulla sanomaan sitä iänikuista että laihduta itse.
 
vierailija
jos sairastaa masennusta ja on sen takia työkyvyttömyyseläkkeellä. Masennus johtuu suurelta osin juuri ylipainosta ja sen aiheuttamasta itseinhosta. Sen sijaan edelleen juova alkoholisti kyllä pääsi leikkaukseen, mutta sehän sitten lihoikin uudestaan kun jatkoi juomista. Mitä järkeä tässä on? Eikä tarvitse tulla sanomaan sitä iänikuista että laihduta itse.
Ei ole järkeä. Noinko sulle sanottiin, että masennus estää leikkauksen? Saathan muuten vaihtaa sairaalaa nykyisin! Kysy toiselta lääkäriltä. Jos et mitään muuta saa, niin ainakin oikean syyn siihen, ettei leikata.
 
vierailija
Ikävää jos et ole päässyt, mutta tosiaan vaihda hoitavaa tahoa!

Ei masennus johdu lihavuudesta, mutta masennus voi aiheuttaa lihavuutta, koska jotkut saattaa lääkitä itseään herkuilla, ja masennuslääkkeet hidastaa aineenvaihduntaa josta syystä moni lihoo.
 
vierailija
Ikävää jos et ole päässyt, mutta tosiaan vaihda hoitavaa tahoa!

Ei masennus johdu lihavuudesta, mutta masennus voi aiheuttaa lihavuutta, koska jotkut saattaa lääkitä itseään herkuilla, ja masennuslääkkeet hidastaa aineenvaihduntaa josta syystä moni lihoo.
Kai lihavuudesta, kuten muustakin ulkonäköön liittyvästä, voi sairastua masennukseen?
 
vierailija
Ei mulla ole rahaa yksityiselle mennä. Julkisella puolella ei hyödytä mitään vaihtaa lääkäriä koska ovat lojaaleja toisilleen. Mullekin toinen lääkäri kirjoitti vaan sitä jotain kallista lääkettä (Saxenda) mutta eihän Kela mulle sitä korvaa. Ja se maksaisi jotain lähemmäs 300 e kuukaudessa. Sanoin että haluan siihen leikkaukseen, mutta se ei kuulemma käy.
 
vierailija
Ja puolitoista vuotta sitten ensimmäinen tapaamani lääkäri sanoi että minulla on hyvät mahdollisuudet päästä siihen leikkaukseen, koska mulla on myös korkea verenpaine, ~150/95, mutta näiden nykyisten lääkärien mielestä korkea verenpaine ei millään tavalla auta siihen leikkaukseen pääsyä. Olen ollut tuon jälkeen entistäkin masentuneempi ja ahdistuneempi enkä muista koska olisin itkenyt yhtä paljon kuin viimeisen puolen vuoden aikana...
 
vierailija
Ei mulla ole rahaa yksityiselle mennä. Julkisella puolella ei hyödytä mitään vaihtaa lääkäriä koska ovat lojaaleja toisilleen. Mullekin toinen lääkäri kirjoitti vaan sitä jotain kallista lääkettä (Saxenda) mutta eihän Kela mulle sitä korvaa. Ja se maksaisi jotain lähemmäs 300 e kuukaudessa. Sanoin että haluan siihen leikkaukseen, mutta se ei kuulemma käy.
Laita tässä yksikössä, missä olet sen luovutustiedot pois päältä ja mene naapurikunnan lääkärille. Sit se ei voi nähdä sun tietoja.
 
vierailija
Laita tässä yksikössä, missä olet sen luovutustiedot pois päältä ja mene naapurikunnan lääkärille. Sit se ei voi nähdä sun tietoja.
Siitä ei ole mitään hyötyä koska se uusi lääkäri kyllä kysyy entisiä tietoja ja jos ei niitä saa, aivan varmasti sanoo että no sitten et saa edes lähetettä lihavuuslääkärille. Koska sinne ei mennä noin vain vaan ensin pitää mennä terveyskeksukseen jossa lääkäri kirjoittaa lähetteen erikoislääkärille. Ja pitää mennä oman asuinkunnan terveyskeskukseen. Olen ihan umpikujassa.
 

Yhteistyössä