Lihas nykinyt("elohiiri" ) polven ylääpuolella kohta (pelottaa Als)

  • Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"Vieras"
2 viikkoa! Alkaa hermo mennä. Samassa paikassa ollut ennenkin, mutta ei näin pitkään. Join energiajuomaa paljon kyn vaiva alkoi, jospa johtuisi siitä? Huolestuttaa vain kun ALS hyppää silmille, kun netistä etsin tietoa vaivaan :(. Muita oireita mulla ei ole, kuin tuo yhdessä paikassa nylkyttävä nykinä. Ikää on tasan 38 v, ALS harvinainen kuulemma alle 40 v. Kertokaa nyt joku, että teillä ollut joskus elohiiri kauan! Muualla kuin silmässä.
 
"vieras"
Mulla on ollu elohiiriä ihan noissa isoissa lihaksissa, joskus ties kuinka monta päivää.
Ja ei ole als:ia, vaikka kieltämättä mullekin se aikanaan googlessa hyppäs silmille.
 
"vieras"
Mulla on ajoittain elohiiriä polvisssa, pohkeissa ja olkavarsissa sen lisäksi äitini ja enoni ovat kuolleet als-tauti. Ei auta kuin olla ajattelematta koko asiaa muuten tulee hulluksi, dg ei kyllä halua tietää ennen kuin on pakko. elohiiriä voi kyllä olla muutenkin ja yleensä ei viittaa taitiin jos ne välillä häipyvät, alsin ollessa kyseessä ne yleensä lisääntyvät koko ajan eivätkä häviä välillä.
 
"vieras"
Magnesiumia syön, ei tehoa. Pitääpä ostaa vielä b-vitamiinia. Kiitos vinkeistä. Olen myös laihiksella ja juominen jäänyt vähemmälle Ostin juuri vichyä...
Magnesium pitää ottaa sitraattina. Muussa muodossa voi imeytymättä jäämisen ja suolistovaikutuksien takia jopa alenrtaa magnesiumpitoisuutta. Muista syödä runsaasti kasviksia, että saat kaliumia.
 
Ap....
Saako tuota sitraatti-magnesiumia apteekista? Ja toinen vieras, tiedätkö oliko äitisi ja enosi als perinnöllistä tyyppiä? Ja olen pahoillani :(. Varmasti itse olet paniikissa koko ajan :(
 
Ap....
[QUOTE="...";27900833]Elektrolyyttitasapainon häiriöt, kilpirauhasen vajaatoiminta ja hermojen lievät pinnetilat ovat todennäköisempiä syitä elohiiriin...[/QUOTE]

kiitos tästäkin infosta
 
"vieras"
Kauanko olet syönyt magnesiumia? Itsellä vaivaa elohiiret myös ympäri vartaloa, yleisimmin kuitenkin silmissä. Saattaa kestää viikkoja. Monesti alkaa kun olen keventänyt ruokavaliota, joten varmaan jotain kivennäisaineiden puutosta. Nyt oli silmässä kuukauden ajan elohiiri, hain apteekista magnesiumia (juurikin sitraattimuodossa), ja viikon käytön jälkeen tajusin, että ei ole enää päiviin nykinyt. Aiemmin en ole huomannut noin nopeaa vaikutusta magnesiumilla, kun se on ollut eri muodossa olevaa. Välillä saatan syödä myös 3 päivän kuurin kaliumia (sitäkin sain apteekista ilman reseptiä), ja usein elohiiret ovat lakanneet kaliumkuurillakin. Sitä vaan ei saa pitkiä aikoja käyttää ilman lääkärin määräystä, mutta 3 päivästä tuskin mitään haittaa on.
Myös se veden juonti on hyvin tärkeää, ainakin litran kun juo normaalien syömisten ja juomisten päälle, niin varmasti jotain hyötyä on siitäkin.
 
"vieras"
Saako tuota sitraatti-magnesiumia apteekista? Ja toinen vieras, tiedätkö oliko äitisi ja enosi als perinnöllistä tyyppiä? Ja olen pahoillani :(. Varmasti itse olet paniikissa koko ajan :(
Yleensä apteekin magnesiumvalmisteet ovat muuta. Edullista sitraattia on esim. Harmonia-tuotteen valmiste. Saa luontaistuotekaupoista ja isojen markettien luontaistuoteosastoilta. Tilaa, jos ei ole hyllyssä.
https://www.hyvinvoinnin.fi/magnesia-sitraatti-300
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27904547]Kauanko olet syönyt magnesiumia? Itsellä vaivaa elohiiret myös ympäri vartaloa, yleisimmin kuitenkin silmissä. Saattaa kestää viikkoja. Monesti alkaa kun olen keventänyt ruokavaliota, joten varmaan jotain kivennäisaineiden puutosta. Nyt oli silmässä kuukauden ajan elohiiri, hain apteekista magnesiumia (juurikin sitraattimuodossa), ja viikon käytön jälkeen tajusin, että ei ole enää päiviin nykinyt. Aiemmin en ole huomannut noin nopeaa vaikutusta magnesiumilla, kun se on ollut eri muodossa olevaa. Välillä saatan syödä myös 3 päivän kuurin kaliumia (sitäkin sain apteekista ilman reseptiä), ja usein elohiiret ovat lakanneet kaliumkuurillakin. Sitä vaan ei saa pitkiä aikoja käyttää ilman lääkärin määräystä, mutta 3 päivästä tuskin mitään haittaa on.
Myös se veden juonti on hyvin tärkeää, ainakin litran kun juo normaalien syömisten ja juomisten päälle, niin varmasti jotain hyötyä on siitäkin.[/QUOTE]

Tuon magnesiumvalmisteen nimi on MagneCit, ja se sisältää magnesiumsitraattia ja B6-vitamiinia.
 
Mulla nyki ennen reisilihakset (ja toisinaan jotku muutkin lihakset) ihan hulluna, varsinki öisin ja se oli tosi häiritsevää. Mulla se oli yksi lukuisista kilpirauhasen vajaatoiminnan oireista. Helpottanut huomattavasti lääkityksellä.

Mutta syitähän voi olla monia.. :)
 
AP...
Mamma91, kilppariarvoja ei ole otettu, pitäis varmaan ottaa... Netistä taas luin Alsista ja pelottaa :(. Mulla ei ole mitään muuta oiretta, kuin tuo jalan pitkään kestänyt elohiiri, eli ei pitäisi olla als, kun on vain yksinään tuo elohiiri, pitäisi olla myös muita oireita, silti sitä miettii koko ajan, että jos mulla on se :( . Monta juttua löysin, että moni on sairastunut alle 40 v. Kauheaa elää pelossa, pitäisiköhän sitä mennä siihen ENMG-tutkimukseen kohta, saisi mielenrauhan!!!
 
"..."
Mulla oli olkavarressa elohiiri, kesti pitkään ja sitten katosi. Ei sinulla als:a ole, rauhoitu. Itsekin olen samanlainen, että aina kaikki tuntemukset on olevinaan oire vakavammasta. Kyllä se siitä, kaikkea hyvää sinulle :)
 

Yhteistyössä