Lihapulliin sipulikeittoaineksen tilalta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja unohtelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

unohtelija

Vieras
Auttakaas nyt dorkaa. Unohdin ostaa sipulikeittoainesta, ja nyt mietin mitä mun tarttee laittaa sit tilalle. Sipulia on, mutta mitä muuta? ja miten paljon? Jauhelihaa on 600g, lisäksi tarkotus on laittaa kermaviiliä purkki, pari munaa, ja tarvittaessa korppujauhoja, mutta mitä siis tuon aineksen tilalle?

Mausteita vaan luettelemiesi lisäksi ja tietty suolaa. Esim. mustapippuria, paprika-/chilijauhetta, valkosipulijauhetta tai vaikka grillausmaustetta, soijakastiketta tai jotain fondia. Itse laitan vielä ripauksen jauhettua neilikkaa, antaa hyvää makua lihapullille. Kantsii kuitenkin varoa, ettei tee taikinasta liian löysää, kermaviilipurkki ja parikin munaa kyllä löysyttää taikinaa sen verran, että korppujauhoja joutuu lisäämään aika paljon ja se ei taas maistu hyvältä.

En mä yleensä paljoa joudu lisäämään noita korppujauhoja, mutta siis kiitos huomiosta. Ehkä se sipulikeittoaineksen puuttuminen tosissaan voi tehdä vähän löysempää tuosta.. Mutta joo, siis pippuria, suolaa, paprikajauhetta ja valkosipulia, mutta tota.. siis paljonko noita laitetaan, ettei tuu ihan kauheen mausteista, kun toi 2,5 vuotiaskin pitäs saada syömään.

[QUOTE="a.p";23476349]Jep, mutta koska olen todella huono tekemään ruokaa, voisko pistää jotain määriä?[/QUOTE]

Suolaa n. 1½ tl, jauhettua mustapippuria n. 1 tl, paprikajauhetta ja valkosipuljauhetta samoin. Jos laitat fondia tai soijakastiketta, niin ehkä joku ruokalusikallinen ja sit pitää vähentää suolan määrää. Ja jos innostut kokeilemaan jauhettua neilikkaa, niin sitä max. ½ tl tuohon määrään jauhelihaa. Tietty, jos tykkää mausteisemmasta, niin voi tyrkätä enemmänkin pippuria ym.

Yhteistyössä