Lihapullat!??

kaikista helpoin ohje:

400-500g jauhelihaa
1 ranskalainen sipulikeittopussi
1,5 dl korppujauhoja
mausteita maun mukaan
suolaa, mustapippuria
basilikaa, valkosipulia, chiliä, paprikaa tms.

Jos ei ole tuota sipulikeittoa, niin silppua iso sipuli pieneksi. Kuullota pannulla ennen jauhelihaan sekoittamista ja mausta taikinaa vähän reilummin.

200astetta ja 10-15min. Lihapullien koosta riippuen.

HentunLiisa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.01.2005 klo 17:08 Pikkupimu kirjoitti:
kaikista helpoin ohje:

400-500g jauhelihaa
1 ranskalainen sipulikeittopussi
1,5 dl korppujauhoja
mausteita maun mukaan
suolaa, mustapippuria
basilikaa, valkosipulia, chiliä, paprikaa tms.

Jos ei ole tuota sipulikeittoa, niin silppua iso sipuli pieneksi. Kuullota pannulla ennen jauhelihaan sekoittamista ja mausta taikinaa vähän reilummin.

200astetta ja 10-15min. Lihapullien koosta riippuen.
Tähän kannattaa lisätä hiukka nestettä, reilu 0,5 dl vois olla hyvä määrä, turvota korppujauhot nesteessä ja lisää loput ainekset ;)

Jatkoa vielä lihapullareseptiin..
Minä laitan n.1dl mummon muusijauhetta ja siihen nestettä(maitoa ja vettä) ja sitten jauheliha ja muut tavarat hiukan voisi korppujauhoja vähentää. Sittenkun alkavat ruskistua uunissa sekoittele ja voit hiukan pienentää uunin lämpötilaa. Lopuksi pullat kattilaan ja virauta uunipelli vedellä ja kaada neste lihapullien päälle. uuni pois päältä ja kattilaan kansi ja hetkeksi pehmenemään ns. jälkilämpöön. Ovat pehmeitä ja hyviä..
Eilen juuri tein 1,5 kg lihapullia porukalle ja jäi sen verran että vielä aamuruokaan riittää kahdelle tytölle ja itselleni.

Peikkomuori
Mä taas laitan jauhenlihaa, silputtua sipulia, vettä korppujauhoja, paprikajauhetta, suolaa,(viherpippuria ja muita mausteita) vihreää pestokastiketta (n. ruokalusikallisen 400g jauhenlihaa kohti) en osaa sanoa tarkkoja määriä kun teen "näppituntumalla"

n19
Mä teen lihapullat näin: Ekaks laitan korppujauhot veteen turpoamaan(seoksen pitää olla vellimäistä), lisään sipuilisilpun, kananmunan, mausteet ja jauhelihan. Sekoitan taikinan ja paistan koekakun ja tarkistan maun. Hyviä mausteita: maustepippuri, mustapip, aromisuola,suola, paprika...

Yhteistyössä