Lihapullat ilman tykötarpeita, apuja kaivataan

No jos ei noita ole, niin laita vaikka korppujauhoja (turvota desin verran niitä vedessä), kananmuna, lihaa (n. 500 g), suolaa, pippuria ...ja jos tykkäät, laita myös pikkasen pizzamaustetta. :)

Mä itse keksin viimeksi, kun oli TOSI vähissä kaikki vaihtoehdot laittaa taikinaan vaan lihan, vähän vettä ja semmoisen texmex-maustepussin. Niistä tuli ihan sairaan hyviä, joten tätäkin reseptiä voin suositella. :)

sipulikeitot ja kermaviilit onkin nykyajan hömpötyksiä lihapullille. aina ennen niitä on tehty ilman noita.. :laugh:
laitat vaan korppujauhot turpoomaan veden kanssa ja sitten lisäät mausteet ja jauhelihan(ja vaikka sipulia pilpottuna). ja muna kanssa.

vaikka tälläisellä suhteella:
300g jauhelihaa
0,5 dl korppujauhoja
1dl vettä
1 muna
1,5tl suolaa
0,4tl valkopippuria
0,4tl paprikajauhetta

Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
..jäi mieheltä syömättä ja esikoinen söi vain kaksi kappaletta. Vauvaa just testataan, että kelpaako.... :headwall: :headwall: :headwall:

Tulipa kurja ja paha mieli. :/

mitäs niihin laitoit. Ei se niin vakavaa ole :hug:

Korppujauhoja ja mausteita ja parit kananmunat, suolaa vähäsen.. En mitää ihmeellistä mielestäni.. :'( Mitä täällä nyt on lueteltu noita ohjeita..

Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
..jäi mieheltä syömättä ja esikoinen söi vain kaksi kappaletta. Vauvaa just testataan, että kelpaako.... :headwall: :headwall: :headwall:

Tulipa kurja ja paha mieli. :/

mitäs niihin laitoit. Ei se niin vakavaa ole :hug:

Korppujauhoja ja mausteita ja parit kananmunat, suolaa vähäsen.. En mitää ihmeellistä mielestäni.. :'( Mitä täällä nyt on lueteltu noita ohjeita..

Enskerralla taas erillä lailla. Täytyyhän sitä kokeilla erivaihtoehtoja joskus yllättyy positiivisesti joskus menee metsään. (Ruokaa kannattaa maistella valmistusvaiheessa.)

mä olen laittanu taikinaan raastettua vaaleeta leipää tai kypsää perunaa ja valmiiks kuullotettua sipulia .
tietenki seassa on ollu kananmunat mausteet ja korppujauhojakin,nesteeks vettä lihalientä tai kermaa.

Kannattaa myös kokeilla kaurahiutaleita noiden korppujauhojen sijaan. Eli siihen veteen laittaa ne kaurahiutaleet, ja kun ne ovat turvonneet niin sitten sekoittaa lihan hyvin toki ennen sitä myös maustaa, ja lopuksi vasta se kanamuna. Mä en käytä kermaa koskaan nesteenä, paitsi jos teen kastikkeen eli paistan ne lihapullat. Mutta yleensä laitan ne pellille ja uuniin, niin rasvaakin menee vähemmän. Ja uunissa tulee hauduttamalla parempi maku, ja mitä pienempi lämpö ja pidempi paistoaika niin maku vain paranee :p

Yhteistyössä