Lihapulla reseptejä kehiin ! =)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -Haaveilija-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

-Haaveilija-

Jäsen
05.06.2013
58
0
6
Hki
Hejssan!
Eli tuossa olikin jo tehtävänanto. Minä olen tässä tehnyt elämäni aikana aika monet lihapyörykät, miehen lempiruokaa kun se on . Kokeillut olen myös eri reseptejä, myös omaa mielikuvitusta apuna käyttäen . Olenkin löytänyt nyt sen oikean oman reseptini, tulee maailman parhaimmat pullat <3 Mutta mites teillä ? Uskallatko sinä paljastaa, millä tavalla valmistat teidän perheelle ne parhaat lihapullat ?

Mun perusohjeeni on

400 gr sikanautaa
sipuli (voissa paistettua!)
muna
pari vaalean leivän siivua
sokeria, suolaa, musta- ja maustepippuria sekä paprikaa

Suosikkilisäkkeiksi ovat osoittautuneet:

-muutama mössätty etikkapunajuuri ja lusikallinen kurkkusalaattia

-puoli purkillista anjovisfileitä liemineen (tällöin jätä osa taikinan suolasta pois) ja loraus sitruunamehua

Jauheliha sika-nautaa,munaa,juustoraastetta,mausteita oman maun mukaan.
Voihan siihen sitten raastaa jotain juuresta mukaan jos haluaa. Ja sit jos on jotain
pieniä jämiä jostain ruoasta niin sinne vaan,ei tarvii roskiin heittää. En tosin tarkoita
pilaantunutta:)

400g nauta-sika jauhelihaa
sipulikeittojauhetta+pari rkl korppujauhoa
1 prk kermaviiliä
1 kananmuna

Sekoita kermaviiliin sipulikeittojauhe+korppujauho. Anna vaikuttaa jonkun aikaa. Lisää jauheliha ja kananmuna. Sekoita ja tee taikinasta pullia pellille leivinpaperin päälle. Laita uuniin 200 asteeseen noin 20 min. Helppoa! :)

[QUOTE="vieras";28581222]Kunnon kokki ei mitään sipulikeittoaineksia laita pilaamaan hyviä aineksia.[/QUOTE]

Minä kanssa olen joskus vuonna miekka ja kilpi kokeillut ihan sen takia, kun kaikki niitä "sipulikeittolihapullia" kehui... Voitte arvata miten kävi... Niistä tuli niin kamalia, etten sanut kun sen yhden alas. Se teennäinen maku ja kuivat sipulinkikkareet vaan ei sovi mun suuhuni. Joka niistä tykkää niin tehköön, mutta mulle tuo yksi kokeilu riitti.

Käytän kotigastronomien valmista lihapullamausteseosta. Siihen lisätään sitten jauhelihaa, vettä, sipulia muistaakseni. NAM! ovat kuin sellaisia pieniä herkkulihapullia joita saa jossain hyvässä raflassa.

Toki ne perus kotilihapullatkin on hyviä, ohjeet on täällä jo tullutkin.

Kuivista sipulinkikkareista tuli mieleen, että minä käytän monessa ruuassa, myös lihapullissa paahdettua sipulia - siitä tulee hyvä maku, lapset kun tuoreen sipulin palasia arkailevat. Laitan tuota paahdettua sipulia jauhelihakastikkeeseen ja makaronilaatikoon - melkein ruokaan kuin ruokaan. Eli en kyllä ainakaan sipulikeiton kuivattua / paahdettua sipulia pitäisi minään myrkkynä.

Yhteistyössä