Lihaksikkaat miehet syö salaattia

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Enkä usko vieläkään. Tuo on sen verran kotikutoinen koe, minkä nuo järjestivät. Lihastenkasvun oleellisimmat tekijät ovat proteiini ja oikeanlainen treeni, jos siis oletetaan että geenit ovat samanlaiset.

En väitä etteikö hyvin runsasproteiininen kasvisruokavalio varmasti toimi hyvänä pohjana lihaskasvulle. Harva kasvisruokailija vetää kilokaupalla tofua. Yleensä lihaa syövä saa ravinnostaan enemmän proteiinia. Mutta kuten sanottua, ei sillä juurikaan ole merkitystä mistä sen proteiinin keho saa. Imeytyvyydeltään tutkitusti tehokkain proteiini on maidon heraproteiini. Että jos oikein täsmällinen on, niin sitä sitten naamariin. Yleensä se vedetään valmiina jauheena ja sopinee sekä lihan- että porkkananpurijoille.
 
vierailija
Enkä usko vieläkään. Tuo on sen verran kotikutoinen koe, minkä nuo järjestivät. Lihastenkasvun oleellisimmat tekijät ovat proteiini ja oikeanlainen treeni, jos siis oletetaan että geenit ovat samanlaiset.

En väitä etteikö hyvin runsasproteiininen kasvisruokavalio varmasti toimi hyvänä pohjana lihaskasvulle. Harva kasvisruokailija vetää kilokaupalla tofua. Yleensä lihaa syövä saa ravinnostaan enemmän proteiinia. Mutta kuten sanottua, ei sillä juurikaan ole merkitystä mistä sen proteiinin keho saa. Imeytyvyydeltään tutkitusti tehokkain proteiini on maidon heraproteiini. Että jos oikein täsmällinen on, niin sitä sitten naamariin. Yleensä se vedetään valmiina jauheena ja sopinee sekä lihan- että porkkananpurijoille.
King's collegen tutkijat on kotikutosia?
 
vierailija
King's collegen tutkijat on kotikutosia?
En niin väitä, mutta tuossa tehtiin leikkimielinen ihmiskoe. Ja artikkelissahan sanotaan ”Heidän koettaan valvoivat lontoolaisen King's Collegen tutkijat, jotka mittasivat esimerkiksi painoa, kolesterolia ja lihasmassaa.”

Eli pitkälti tällainen viihteellinen testi. Tutkijat eivät kehittäneet testiä, vaan valvoivat (mittasivat) henkilöiden ominaisuuksia. Eikä sillä, ei tieteellistä tutkimusta edes voi tehdä kahden hengen otannalla. Se ei yksinkertaisesti riitä. Toisekseen mitatut parametrit eivät kerro yksinään mitään. Ruokamääriä ei oltu laskettu, treenien intensiteettiä ei mitattu ja niin edelleen. Toinen on voinut lainausmerkeissä syödä lihansyöjänä pelkkää lenkkimakkaraa, kun toinen on tankannut tofua ja heraproteiinia.

Ei pidä ottaa tuollaisia viihteellisiä juttuja liian tosissaan. Mutta kuten jo sanoin: en mä lähtökohtaisesti kuitenkaan tuota epäile. Johtopäätös on vain väärä. Ei kasvikset kehitä lihaksia lihaa paremmin, millä teemalla tässä flirttailtiin. Ratkaisevaa on proteiini. Jos kasvinsyöjä syö hyvälaatuista tofua ja lihansyöjä HK:n sinistä, niin tietenkin kasvissyöjä saa parempia tuloksia. Mutta jos kasvissyöjä syö kasviksia ja lihansyöjä vaikkapa vähärasvaista naudan pihviä, niin tilanne on toisin päin.

Kasvit koostuvat hiilihydraateista ja kuiduista. Ne eivät ole eduksi lihasten kasvulle. Liha sisältää proteiinia ja rasvaa ja sillä yhdistelmällä lihaskasvu saa optimaaliset kasvuolosuhteet.
 
  • Tykkää
Reactions: m1es
vierailija
En niin väitä, mutta tuossa tehtiin leikkimielinen ihmiskoe. Ja artikkelissahan sanotaan ”Heidän koettaan valvoivat lontoolaisen King's Collegen tutkijat, jotka mittasivat esimerkiksi painoa, kolesterolia ja lihasmassaa.”

Eli pitkälti tällainen viihteellinen testi. Tutkijat eivät kehittäneet testiä, vaan valvoivat (mittasivat) henkilöiden ominaisuuksia. Eikä sillä, ei tieteellistä tutkimusta edes voi tehdä kahden hengen otannalla. Se ei yksinkertaisesti riitä. Toisekseen mitatut parametrit eivät kerro yksinään mitään. Ruokamääriä ei oltu laskettu, treenien intensiteettiä ei mitattu ja niin edelleen. Toinen on voinut lainausmerkeissä syödä lihansyöjänä pelkkää lenkkimakkaraa, kun toinen on tankannut tofua ja heraproteiinia.

Ei pidä ottaa tuollaisia viihteellisiä juttuja liian tosissaan. Mutta kuten jo sanoin: en mä lähtökohtaisesti kuitenkaan tuota epäile. Johtopäätös on vain väärä. Ei kasvikset kehitä lihaksia lihaa paremmin, millä teemalla tässä flirttailtiin. Ratkaisevaa on proteiini. Jos kasvinsyöjä syö hyvälaatuista tofua ja lihansyöjä HK:n sinistä, niin tietenkin kasvissyöjä saa parempia tuloksia. Mutta jos kasvissyöjä syö kasviksia ja lihansyöjä vaikkapa vähärasvaista naudan pihviä, niin tilanne on toisin päin.

Kasvit koostuvat hiilihydraateista ja kuiduista. Ne eivät ole eduksi lihasten kasvulle. Liha sisältää proteiinia ja rasvaa ja sillä yhdistelmällä lihaskasvu saa optimaaliset kasvuolosuhteet.
Kovin tosissaan tunnut ottavan 2+ keskustelupalstan....
 
vierailija

En olis uskonut, mutta kasvikset lisää lihasmassaa tehokkaammin treenatessa.
Tuossahan sanottiin, että vegaanisesti syöneen tulokset olivat selvästi huonommat. Ross jatkoi sekaravinnolla ja kasvatti neljä kilogrammaa lihasta. Hugo siirtyi vegaaniravintoon ja kasvatti 1,2 kilogrammaa lihasta.