lihaa vauvalle?

Pitäisi tässä pikkuhiljaa alkaa antaa lihasosetta vauvalle ja tuli vaan mieleen et millä kannattaa aloittaa? mitä te olette antaneet ensiksi? naudanlihaa, kanaa, kalaa vai jotain muuta?

Esikoisen kanssa oli helpompaa ku se söi mitä vaan, sille kelpasi kaikki mitä annettiin eikä sille ikinä tullut mitään ongelmia mutta kuopus on niin herkkä ja sillä on niin herkkä vatsa et syöminen on alusta asti ollut vaikeeta ja aiheuttanut ongelmia.

munkin mielestä lihat keitetään. Ja eikös se on niin et se lihan määrä on tosi pieni? Pitää etsiä jos löytäisin reseptin netistä, mulla taitaa olla vaan kasvis- ja hedelmäsoseen ohje ja se lihan määrä mietityttää.

Mut hei anteeksi vain säästöpossukun tunkeudun tähän sun aloitukseen mukaan, mut nytku tästä lihan antamisesta on puhetta niin..
Kun aloittaa lihat niin oisko parempi antaa aamupäivällä aluksi vai voiko esim. klo. 17 kasvis ruokaan ottaa vaan lihan pikkuhiljaa mukaan? Kun meillä ei vielä mee kun 4 kiinteää ja senkin aloitin vasta, niin en anna vielä silloin lounas aikaan sosetta, vaan silloin saa maitoa.. eli 9 aikaan puuro, 14-14.30 välipala, 17 kasvissose, ja 19.30-> ilta puuro...niin miten ootta muut lisänneet sen lihan kuvioihin aamupäivään aluksi vai?

Mä olen pakastanut lihan jääpalarasiassa ja siitä yks kuutio aterialle mukaan. Alotin ihan broilerilla. Ite laitoin lihaa mukaan lounaaseen (siinä puoliltapäivin) niinku muutkin uudet ruoka-aineet. Jos ei sovikaan niin ei mee yö pilalle. Mä laittaisin siis Piku siihen ruokaan mihin muutenkin laittaisit uuden maun.

Alkuperäinen kirjoittaja HeMa05:
kanalla olen molemmille aloittanut neuvolan suosituksen mukaan.sit olen antanut possua ja vikana nautaa
Sama täällä; kanaa ensin, sitten possu ja viimeiseksi nauta. Esikoiselle annoin viimeiseksi kalaa. Pikkukakkoselle kokeilin kalaa ennen nautaa, mutta oksensi sen pois. En tiedä eikö maku miellyttänyt vai oliko syynä Pikkukalastajan herkun kokkareet.

Alkuperäinen kirjoittaja uusiäiti:
Mites olette valmistaneet lihan, keittämällä/paistamalla? Kauanko eri lihoja suunnilleen keitetään?
Lihat keitetään. Ainoastaan jauheliha kevyeti pannulla paistoin, keitetty jauheliha on niin ällöä. Kysyi asiaa lääkäriltä ja hän sanoi, että jauhelihan voi toki pannulla paistaa, kun ei polta.

Aloitettiin lihat viiskuiselle pikkukarppaajalle. Keittelin sian kylkiviipaleita ja vedin tehosekottimella mössöksi. Oli parin lusikallisen jälkeen aika onnellinen hymy.

Itelläkin kyllä kuola valui niin että oikein kouristi kielen alta kun tein annospaloja pakkaseen. Käsittämättömän hyvää tuollainen maustamaton mössökin.

Yhteistyössä