Lihaa luiden päälle!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Neuvoton"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"Neuvoton"

Vieras
Nimimerkistä voikin päätellä, että tämä foorumille kirjoittelu on vihoviimeinen oljenkorsi, jota yritän. Eli siis, ongelma on jonkin sorttinen aliravitsemus.
Olen pian 18-vuotias tyttö (nyt niille tädeille, jotka sanovat että ei hätää kasvan vielä: En kasva. Pituuteni on tyssännyt jo vuosia sitten ja muukin kehittyminen aika lailla, näin lääkäri sanoi), jonka ongelmana on vasta valjennut laihuus. Pituutta on vain 159 cm ja painoa 43 kg. Olen aina ollut pienikokoinen, joten siksi lääkärit ja terveydenhoitajat ovat vain sanoneet, että olen normaalipainoinen ei hätää. Paino ehkä ok, mutta ulkonäkö ei.
En tiedä onko minulla ollut jotain anoreksian tapaista, sillä olen aina pitänyt itseäni lyhyenä ja vähän pyöreänä. Sitten viime vuoden puolella näin kuvia itsestäni eräästä biletysillasta ja luiset käteni ja rintalastani hyppäsi silmilleni. Rintojahan minulla ei ole melkein a-kupiksikaan, josta voitte päätellä tämän ikäisen tytön itsetunnon olevan aika olematonta. Suvussani jokainen nainen omistaa vähintään C-kupin, joten en usko sanoihin "Kyllä ne siitä kasvaa". Muistan vain olleeni 13-vuotias, kuin äkkiä lihan syöntini loppui, kaikki liha maistui pahalta ja ruoka-annokseni pienenivät, kun tulinkin täyteen parin haarukallisen jälkeen. Nyt olen alkanut syömään taas enemmän, mutta painoa ei vain tule.
Eli kysymys kuuluisi, millä ihmeellä voisin saada vaikka pelkästään läskiä käsiin, yläselkään, kylkiluiden päälle ja rintoihin? Tiedän, ettei sitä noihin kohtiin voi pelkästään suunnata, mutta silti. Reiteni ovat ihan normaalinkokoiset ja omistan kyllä ihme ja kumma "ghettobootyn" eli ison pepun. Kun saisin vähän sitä "ylimääräistä", voisin mennä kiinteyttämään sen salilla, mutta jos nyt vain treenaan salilla, minusta tulee "luisen lihaksikas".
Toinen kysymys olisi, että minun isosiskollani oli ystävä, joka todettiin alipainoiseksi ja rintoja ei ollut nimeksikään. Hänelle määrättiin muistaakseni päivittäin otettavaksi ruokalusikallinen jotain öljyä, ehkä rypsiöljyä tai oliiviöljyä? Sitten yllätykseksi näin hänet pitkästä aikaa ja siskoni sanoi hänellä olevan D-kupin rinnat, yllätys oli ERITTÄIN suuri. Paino nousi tuon öljyn ansiosta luullakseni. Hän oli tuohon aikaan minun ikäiseni, 17-vuotias. Joten teille jolla samanlaisia kokemuksia ja muutoksia? Voinko itse "lääkitä" itseäni jollain öljyllä?

Neuvoa en osaa, mutta täällä on kohtalotoveri oon 161cm ja painan 44-46, 5 vuotta sitten painoin vain 42kg.. Painoa koittanut nostaa, mutta ei Se liiku enää kun tuota kahden kilon väliä. Meillä tosin kulkee suvussa ja mullakin odotettavissa pallomaha 10 vuoden päästä :D