"Lievästi kuumeilevat" eli hieman yleisempää keskustelua vauvakuumeesta.

Moi!

Nyt tulee puhtaasti pelkkää omaa napaa. En ehtinyt vielä lukemaan kaikkia viestejä kun ootte niin ahkerasti kirjoitelleet täällä.

Minä oon vielä Tallinnassa reissussa ja kotiudun vasta huomenna illalla. Mies muuten tulikin muuten kotiin torstaina (piti olla töissä). Ei kuitenkaan voinut lähteä mukaan reissuun, harmi että meni näin viikonloppu, mut reissu on ollut antoisa ja rentouttava.

Tein perjantaina rfsun herkän testin (puikkotesti, näyttää 4pvä ennen kuukautisten alkua). Oli puhdas nega. Harmi... mitään oireitakaan ei ole ollut enää niiden keksittyjen aiempien jälkeen. Kuukautisten olis pitänyt alkaa tänään. Mulla oli kuukuppi ja sinne oli päivän aikana tullut vain puhtaanvalkoista paksua valkovuotoa :eek: olen huomannut aiemminkin että valkovuoto runsastuu juuri ennen menkkojen alkupäivää. Kaipa ne siis tulossa ensi viikolla.

Jos ei ala niin testailen taas viikolla. Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

Stressi valvottaa joten nyt on aikaa lueskella teidän kuulumisia.

Nyytikille onnea talokaupoista :) Toivottavasti oireet tietäis hyvää rtestissä !

Loistava päätös rakastavan äidin mieheltä haluta vauva myös, jospa tärppi kävisi jo kohta :)

Paputoiveelle tsemppiä testailuun ja hus menkoille :D

Omaa napaa..juteltiin miehen kanssa tuossa viikko sitten ja sanoin että kuumeilen. Totesi jotta jos saatais asiat järjestymään ensin ( muutto yhteen lähinnä siis ) niin sitten voisi alkaa . Tänä aamuna köllöteltiin sängyssä ja mies sanoi että on jännä tunne kun jos nyt sanoisit että oot raskaana niin se ei haittaisi yhtään. Jännä tunne siksi kun mies ei oo lapsia tai naimisiin ajatellut haluavansa ennen kuin tapasi mut. On tuo niin rakas <3

Tällä viikolla oon voinut pahoin ja ollut hassu/huono olo muutenkin niin mies on heittänyt että jospa oon raskaana, ja kun oon sanonut että en usko siihen niin kovin kysellyt että miksi en vois olla raskaana.
Ja justiin kävin kolmen kuukauden pillerit hakemassa :D oon suhteellisen huono ottamaan noita nappeja, muista ikinä sitä samaa kellonaikaa pitää ja joskus saattaa hässäkässä unohtua kokonaan...johtuen monesta vuodesta ilman hormonaalista ehkäisyä johon ehti tottua. Nomut, jospa tämäkin pilleriaika päättyisi suht lyhyeen :)

Tiedän tosin että kovin herkkä vahingossa raskautuja en oo :p ja tämän hetkisellä stressin määrällä kroppa ei varmasti oo otollinen raskauteen.
Lasten isän kanssa on edelleen asiat auki :/ Oon tullut kärsivällisyyteni päätepisteeseen ja ns. multa on käpy palanut :D katsotaan kuinka käy, lastenvalvojan kanssa puhelu auttoi vähän, vielä pitäisi itse exän kanssa keskustella asioista ennen lastenvalvojalle menoa.
Nytkin lapset eivät ole olleet isänsä kanssa neljään viikonloppuun ja tulevan yhteisen viikonlopun lasten isä tulee viettämään harrastuksensa parissa ollen yötä poissa. Mummo hoitaa lapsia ja tykkäävät puolin toisin mutta eipä se sama ole kuin oma isä. Huoh. Ja"hauskintahan" tässä on se että edelleen väittää ajattelevansa lasten parasta :D Kyllä tärkeysjärjestys vaan on aikas persiillään.
Stressaan ihan hirveästi tästä tilanteesta :(

Tsemppiä blomma! Varmasti stressaa tuommoinen tilanne.Inhottavaa että isä ei ota aikaa lapsilleen :( Mahtava homma että mies haluaa lapsen :) Jospa sielläkin pian yritys alkaa. Paputoive toivotaan ettei menkat ala ja seuraava testi ois plussa :) Hmm..joku kyseli mun ikää...oon 35v ja lapset 11v,9v,7v,kohta 5v ja kohta 2v Isoista tytöistä on varsinkin jo kovasti apua.Tykkäävät hoitaa pienempiään.Mulla kans painoondeksi ollut jotain 18 luokkaa jos oikein muistan.Oon ollu sina alipainoinen ja liekkö se ja niukat kuukautiset vaikuttivat siihen että jouduttiin kärsiin 3vuotta lapsettomuudesta :( Menkat kuitenkin muuttui eka raskauden jälkeen runsaiksi ja sitten oonkin raskautunut super nopeaa vaikka hoikka oon yhäkin.Lapsettomuus aikana yritin lihottaa itteä,mutta paino EI vaan noussut vaikka kuinka söin.Yhä Sama homma ja kuulenkin usein ihmettelyä siitä ettei mun kropalla OO voinut millään viittä lasta saaha :) Tisseistä sen valitettavasti kyllä huomaa :( Ne on niin rupsashtaneet viiden lapsen imetyksen jäljiltä.Kutistuneet olemattomiin ja vaikka oon silikooneja vastaan,ni kyllä mää yks päivä sanoin miehelle että taidan haluta silikonit.Niin ISO kosmeettinen haitta tuo rintojen poislähtö on mulle.En EES liivejä enään löydä kaupasta KU a kuppikin iso.mutta en aijo enemää murehtia vaan ootan kuudettakin imetystä joka varmaan vie nännitkin ;) :) ;)

Nyytikkii ihana mies <3:ROFLMAO: . Kinnittymisen jälkeen tais lämmöt nousta vielä entisestään, jostain luin :). Tää on vaan niin jännittävää:barefoot::rolleyes:

Rakastava äiti iiik ihanaa:p. Kunpa tärppäisi! :love:

Paputoive voi harmi:(. Toivottavasti ne ei nyt alkaisi! Onko ollut jotain tuntemuksia?

blomma voi ei:(. Ikävää tuollainen lasten isältä (oma isäni käyttäytyi samanlailla. Hän saattoi soittaa samana päivänä ettei voikaan tehdä mitään lasten kanssa. Ja joskus ei vaan ilmestynyt paikalle..)
Ihana sun mies:love:. Toi on niin ihanasti sanottu:love:. Kunpa pääsisitte pian yrittämään ;)

Noista painojutuista, mulla on suhteen aikana (3v) tullu noin 5 kg lisää:eek::oops:. Aika järkyttävää:D. Painoindeksi on 21,6...Aikasemmin juuri ja juuri 20:unsure:. Pitäisi alkaa kiinteyttämään, ku lihava en oo. Olis kyllä kiva olla lyhyempi. Oon joku 171,5 cm
Mut ihanaa sain aivan täydellisen herätyksen :rolleyes:. Rakkautta heti aamusta:love:. Jospa tää nyt alkais toimimaan :p. (Viimeks oli lauantaina). Täydellinen päivän aloitus <3. Eilen sanoin että haluaisin katsoa sitten toisenlaiset äidit ohjelmaa kun alkaa. Mies totes vaan että ku sillä on enemmän vapaata sillon niin ei halua katsoa sitä:D. Piilotan sitten vaikka kaukosäätimen mieheltä, ku haluun kattoa sitä :ROFLMAO:

• Tykkää
Reactions: annimaria93
Rakastava äiti, mä jaan tuon tissitunteen vaikka vasta kolme onkin omissa "tuhoa" tehneet. Olenkin päättänyt että sitten kun kaikki lapset on tehty ja jos vaan mahdollisuus löytyy niin saatan tehdä pienen Viron reissun :D

Kiitti tsempeistä, oon ollut pari viikkoa niin väsynyt ja stressaantunut että ihan sen takia on pahoinvointia :(
Ehkä se mikä kuppini lopullisesti käänsi nurin oli että lasten isä meinaa hakeutua ( haki jo muttei päässyt ) reissuhommiin ja lapsia hoitaisi näiden mahdollisten matkojen ajan mummo, veljensä tai uusi tyttöystävä jonka on pari kk tuntenut. Teki mieli toivottaa exä hevonkuusenhel*ettiin :D
Mä olen äärimmäisen kärsivällinen ihminen mutta nyt en enää niele yhtään enempää ja senpä takia sopimuksia kirjotellaan uusiksi, katsotaan miten sopu syntyy vai syntyykö lainkaan.

Onneksi mulla on tuo mies, on kultaakin kalliimpi ja hälle voin puhua mistä vain. Rakastan ihan älyttömästi ja tunnen itseni rakastetuksi. Katotaan jos meillä yritys alkais, mieshän nyt sanoi ettei väliä vaikka heti tulisin raskaaksi :)

paputoive pahoittelut negasta :(

Blomma
kiitos ja tsemppiä tilanteeseen <3 Ihana mies sinulla, toivottavasti pääsisitte pian yrittämään. Ehkä kannattaa pillerit jättää jo hyvissä ajoin ennen yrityksen aloittamista, keholla voi nimittäin mennä aika pitkäänkin alkaa toimia hormonaalisen ehkäisyn jälkeen! :) Ettei sitten menisi siihen aikaa turhaan.

Tanja hah! Piilota kaukosäädin mieheltä, toisenlaiset äidit on paras ohjelma :D ! Mullakin on tullut pian 5v yhdessäolon aikana joku melkein 20kg lisää :ROFLMAO: En kyllä mikään lihava ole tai no normaalipainon ja lievän ylipainon rajalla. Mutta tää johtuu vaan yhdestä lääkityksestä joka lihottaa tosi helposti, ennen olin alipainoinen enkä meinannut millään saada painoa ylös päin. Oon tässä onneksi pian lopettelemassa sitä lääkettä :)

Täällä dpo5 tai 6 menossa jeeee! Pahimmat päivät on takana päin (mun mielestä turhauttavimmat päivät on dpo0-dpo4) :LOL: Nyt voisin jo olla raskaana ja nyt oikeasti oireita saattaa tulla! Jihuuu

Onko muilla tullut ovislimojen seas verta? Mulla tuli pyyhkiessä kaks sellasta kirkkaanpunasta viirua :eek:

Mä oon kans seurustelun aikana lihonu paljo, ensi laihduin, mutta nyt viimesen kahden vuoden aikana paino on vaan noussu.. Mutta suurin syy on varmaan uus työ, tai no ei enää uus. Mutta sillon ku nykysen työn alotin, niin aloin lihota. Jotenkin kun teki kolmivuorotyötä, niin söi säännöllisemmin, ja aineenvaihdunta pysy käynnis, nyt oon kyllä alkanu vähä opetella tota syömistä uudelleen, mutta aamupala ei mee alas :D joka ois just se tärkein :D

Pidän peukkuja kaikille!! Ja paputoive, niin kauan ku ei oo menkkoja, on toivoa(y)

blomma toivottavasti asiat selkeenee. Onneksi sulla on ihana mies tukemassa <3

Nyytikkii joo :ROFLMAO:. Eihän tää haittaa hirveesti jos se massa menis enemmän sellasiin hyviin paikkoihin, onneks osittain menny ;). Muotoja pitää olla
Nyt voit alkaa tarkkailemaan kunnolla:rolleyes:. Mitä kaikkea on nyt tullu?:)

annimaria mulla ei oo tullu verta. Ehkä yhen kerran aivan minimaalinen piste joka olis voinu olla nukka:D. En tiiä. Ei mitään selkeetä:). Sulla ei oo ikinä ennen tullu? Aika jännä juttu:)

On tää kyllä sinänsä järkyttävää että parisuhde lihottaa näin helposti. Toisaalta sillon sinkkuna en oikeen ikinä mitään syöny. Tosi vähän ja harvoin. Aika epäterveellistä :D.
Keillä muilla oma mies on ensimmäinen petikumppani:p. En oo ikinä seurustellut kenenkään muun kanssa.

• Tykkää
annimaria ei oo kyllä koskaan mulla tullut :eek: Mutta olen kuullut että joillain voi tulla verta kun se folli irtoaa.

Tanja mulla onneksi on mennyt aika lailla hyviin paikkoihin :D Ja mun mies on onneksi ihana kun hänen mielestään mulla on vaan parempi vartalo nykyään :D Katsellaan sit raskauden jälkeen.. :p
Mulla mies ei oo eka sänkykumppani mutta mä olen miehen eka.

Oireita mulla nyt ei kauheasti ole ollut vielä, eilen tosiaan se poskien kuumotus ja lämmön nousu ja olin muutenkin ihan tulikuuma. Alavatsalla tuntuu välillä jotain kipuilua. Nännit ei oo enää oikeastaan kipeät.

Ei oo ennen tullu... Mun mies on mun eka sänkykumppani, enkä oo ennen seurustellu. Se on seurustellu kerran ennen mua, joskus 16 vuotiaana :) ja kaks kumppania sängys ollu ennen mua (mikäli puhuu totta:D)

Mä oon aina ollut normaalin ja lievän ylipainon rajalla, ja muodokas. Mutta aina oon kroppaani vihannu, nyt kaipaan sitä kroppaa mikä mulla ennen oli :D mies kyllä tykkää kun on mutoja, ei haluaisi että kauheasti laihdutan, mutta kyllä tästä pitäis ainaki kymmenen kiloa, mun mielestä paljo enemmänki, saada pois.
Aluksi kun aloin lihota, niin kerääntyi "hyviin" paikkoihin, mutta tuntuu että joka kilo mitä nyt tulee, niin menee suoraa mahaan!! Näytän välillä ihan raskaana olevalta :D

Nyytikkii hyvä että ne on menny hyviin paikkoihin ;). Toivotaan että alkaa raskausoireet ;):rolleyes:

annimaria ihan ku munki mies. Joskus mies seurustellu teininä ihan vähän aikaa. Just jotain söpöilyä kädestä pitämistä jne. Ja sit sillä on ollu kaks yhdenyön juttua. Eli oon sen kolmas petikumppani

• Tykkää
Mun mies oli seurustellut nuorena joitakin vuosia,mutta en muista tarkkaan kauanko.Ehkä noin 2-3vuotta.Mehän oltikn kans nuoria KU alettiin seurustella.Minä just 20v ja mies 23v. Vauva haluttiin jo nuorena mutta sitäpä EI vaan kuulunut kolmern vuoteen.Oon niin onnellinen että alettiin nuorena jo lasta yrittään,ku jos nuo lapsettomuus ongelmat ois alkaneet joskus kolmikymppisinä niin ei takuulla ois keretty tai haluttukkaan enään siinä vaiheessa kuutta lasta tehä.Tää on kyllä niin hassua että nyt kuudetta yritetään,kun en ikimaailmassa ois voinut kuvitellakkaan itseäni kuuden lapsen äidiksi :) Lapsettomuus aikana sitä vaan ajatteli että kuhan saadaan Se yksi tai kaksi lasta,niin olen tyytyväinen.Vauvakuume on ihme tauti ;) Tänään näin erityislapsia,kun vein ekaluokkalaistani koululle ja pala nousi kurkkuun kun pelkoni tuli taas mieleen.Kunhan lapsi vaan ois terve,niin kuudenkin kanssa selviää hyvin <3 Pelottaa kyllä jonkin verran Se että jos vauvalla ois joku sairaus :( Synnytys kammonen en oo koskaan ollut,mutta viimesimmässä synnytyksessä olin niin kipeä oksitosiini tipan takia(pantiin Se avuksi ku olin jo ihan poikki omien supistusten kanssa jotka ei neljän sentin jälkeen enään aukoneet paikkoja vaikka kipeitä olivatkin)että tuli ajateltua synnytyksessä ja synnytyksen jälkeenkin,että onneksi tämä on viimeinen kerta,mutta voi kun oisin tiennyt ;) Sopivan paljon tuo synnytys on "unohtunut" joten en edelleenkään pelkää synnytystä,mutta muistan kyllä että ei Se niin kivaakaan ole.Jokainen synnytys kuitenkin niin ainutlaatuinen tapahtuma että niitä ei voi oikein verrata mihinkään.Ne on niin tunteikkaita,mailman mullistavia tapahtumia <3 Voi kuinka ootankaan että saan taas vastasyntyneeni rinnalleni <3 Nuista muodoista...voi kun mullakin ois niitä!! Lapsena mua kiusattiin ihan hirveenä,ku olin lauta ja luuranko :( Olin laihempi kuin meidän luokan tyttö joka sairastui anoreksiaan,mutta meissä oli Se ero että minä söin paljon ja hän taas ei halunnut syödä ollenkaan.Myöhemmin "puhkesin kukkaan" ja sain vähän muotojakin ja entiset kiusaajatkin ihailivat minua.Minua kysyttiin jopa kakskymppisenä malliksi kesken kävelylenkkini(joku malli toimiston tyyppi),joten vaikka olin yhä laiha opin pitämään kropastani josta jo muutkin pitivät,mutta nyt sitten tosiaan nuo imetykset vieneet rinnat kokonaan ja oon taas lauta :( Peppu multa kuitenkin löytyy ;) mutta sitä haluaisin kiinteyttää.Käyn salilla epäsäännöllisen säännöllisesti ;) Raskausaikoina en oo uskaltanut käydä,mutta nyt ajattelin varovasti jatkaa salilla käymistä,ku uskon että Se ois tarpeen oman palautumisen ja kunnon vuoksi.Pitkiä kävelylenkkejä teen myös ja välillä juoksen,mutta sekin on kyllä tosi epäsäännöllistä.

Mitäs muut harrastavat?

Nyt taidan jatkaa lorupussin tekoa,niin saa omat ja hoitolapset(oon pph) loruilla,kun heräävät päiväunilta :)

Nyytikkii toivotaan parasta että kunnon oireet ei vaan oo vielä alkaneet,kun raskaus niin alussa(jos oot raskaana)Olihan sulla Se lämpö kuitenkin noussut :) Miten sitten jatkatte jos tästä kierrosta et raskaudu? Jatkuuko hoidot heti? Muistan sen pettymyksen ku en tullu heti Eka yrittämällä ivf tuore alkion siirrosta raskaaksi,mutta toka yrittämällä sitten tärppäsi(pakaste alkionsiirrolla) ja odotus palkittiin <3 Minä päivänä sulla pitäskään kuulautisten alkaa? Annimaria mullakaan ei oo tullut verta.Oisko ollut kiinnittymisvuotoa :)

Rakastava äiti ensikierrossa mennään samoilla eli letrot kp3-7 ja sit menopur en tiiä minä päivinä. Menkkojen pitäisi alkaa viikon päästä keskiviikkona, joten eihän niitä raskausoireita vielä oikein voisi ollakaan. Jotenkin vaan tuntuu että pitäisi olla jotenkin raskaana oleva olo jos olisi tärpännyt..

Annimaria toivottavasti pääsisitte hyödyntämään oviksen:)

• Tykkää
annimaria jännää, mistäköhän toi vuoto voi johtua? Jos johtuu oviksesta, niin sitten jatkossa tietää tosi tarkkaan millon se olis(y)

Nyytikkii mulla on edelleen sellanen hyvä fiilis. Jotenkin vaan semmonen tunne että teillä on tärpännyt:). Pidän niin peukkuja täällä :love:.

Rakastava äiti mua ei sinänsä pelota synnytys vaan se just että meneekö kaikki hyvin. Oot kyllä tehny ison homman kun oot synnyttänyt noin monta lasta :love:. Osaatko kuvailla sitä kipua ja tunnetta mitenkään sanoin?

Mä en hirveesti liiku mutta nyt pitäis alkaa vähän jotain tekemään tai lihon vaan lisää:D. Aattelin pyöräillä töihin. Päivässä tulis päälle 20 km :). Tekis hyvää. Mua harmittaa se kun on lantio niin korkealla ettei kaikki vaatteet istu niin hyvin ja vyötärö on tosi lyhyt/pieni sen takia :unsure:. Se tekee sellasen tasapaksun näköisen. Onneks on vähän tullu massaa pepun alueelle ja tisseihin

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Annimaria oho kyllä te kohta ootte jo yrittävien kirjoissa <3

Mulla tänään ollut sellaista outoa pistävää tunnetta nivusessa ja kohdun seudulla. Joogassa huomasin myös, että jos makaa vaikka selällään ja pitää jalkoja sylissä koukussa niin alavatsaan sattuu. Nyt tuntuu myös painon tunnetta alaselällä ja alavatsalla :) Herää tietenkin toive josko siellä olisi joku kiinnittynyt tänään <3

Nyt yritän vastailla kaikille tasapuolisesti.

annimaria93 toivottavasti teillä alkais pian yritys! Miehen jahkailut kuulostaa lupaavilta!

Tanja12 kiva kuulla et seksielämään on tulkut piristystä nyt ja saitte keskusteltua aiheesta. :) meillä seksiä on vain viikonloppuisin. Mies tulee kotiin torstai-iltana ja lähtee sunnuntaina päivällä. Kertoja on 0-4 kertaa/vko. Meillä pysyy suhde virkeänä viikottaisen erilläänolon takia ja toki vasta 1,5v yhdessäoloa takana.

Nyytikkii oireilut kuulostaa kyl lupaavilta. Aika näyttää kuin käy! Pidän peukkuja!

rakastava äiti ihan mahtavaa että mies suostui kuudenteen muruun ja pääsitte aloittamaan yrityksen, nyt vaan kovasti toivon plussatuulia teille!

danissa1 ja Ellieamanda pahoittelut molemmille elämäntilanteista. Toivottavasti asiat selviää parhaaseen suuntaan!

blomma tsemppiä sinullekin eksän kanssa asioiden selvittelyihin ja lasten tapaamiskuvioihin! Niin ja ihanaa että miehesi on lämmennyt vauvahaaveille. :)

Sit vielä omaa napaa. Tulin reissusta kotiin nyt yömyöhällä. Kuukuppi oli taas koko päivän paikoillaan odottamassa vuotoa, ei lainkaan punervaa vuodossa, vain paksuhkoa valkkaria kupin sisällä :eek: edelleen ole hämilläni. Tein sitten nyt iltalirusta rfsu:n tavallisen testin. Tikkuun ilmestyi testiajan (5-30min) puitteissa haalean vaalea viiva, joka mielestäni punertaa aavistuksen. Oon lukenut paljon kyseisestä testistä että antaa vääriä plussia/haamuja/viivanpaikkoja. Teen aamulla pregcheckin vielä. Ei kannata vielä onnitella, koska en usko tuon merkkaavan mitään... oireitakaan ei ole.

Yhteistyössä