"Lievästi kuumeilevat" eli hieman yleisempää keskustelua vauvakuumeesta.

Joo meillä on kaikki sukulaiset samalla tai viereiselle paikkakunnalla (max 30km) mun äitiä lukuunottamatta, se asuu 80km pääs, mutta toki puolet viikosta on aina lähempänä :)
Ois kyllä mielenkiintosta kattoa mitä ne miehet täälä puhuis! :D "minkälainen auto teillä on?" "Joo pitäs varmaan kaljalle lähteä" :ROFLMAO::LOL: "on nuo naiset kyllä kummallisia":D

Toivotaan että sielä joku hyvä folli kypsyis niin tulis teillekki välillä hyviä uutisia!! Ootteko nyt löytäny mitään asuntoja? :)

Niin joo, mun on pitäny kysyä, että onnistuiko sun tupakoinnin lopettaminen? Mä oon kyllä nyt liian kauan jo jahkannu, pitäis vaan jo lopettaa. Reilu vuosi sitten olin kolme viikkoa polttamatta, mutta sorruin :( oon viimeaikoina polttanu ihan liikaa!! Jotenki ollu niin ressiä ja hermot kireellä :/ pakko ottaa nyt itteä niskasta kiinni! Ku vaan muistais, että se on vaan omaksi parhaaksi, ja sitten kun päästään yrittämään niin senkin kannalta hyvä! Eikä siinä mistään jää paitsi, vaan päinvastoin :)

Haha jep! Toivotaan kovasti :) Oikeastaan eilen käytiin katsomassa yhtä taloa, mutta en oikein tiedä oliko se hyvä vai huono :D Täytyy mietiskellä.

Jotenkin on usko mennyt siihen että tuolla mikään folli kasvaisi.. Toki on sellaisia pistäviä kipuja välillä mutta en tiiä :( Annos on kuitenkin vielä pieni ja kun ei ne letrotkaan toimineet.. Oon lukenut paljon keskustelujakin ja tuntuu että näitten pistosten kanssa se menee vähän niin että joko ne toimii kerralla hyvin tai sitten ei ollenkaan. Toisaalta mulla on ne letrotkin tässä kierrossa otettu, joten luulis että mahdollisuudet olis isommat, kun on tavallaan kaksinkertainen teho.

Ja tää kyllä tuntuu oikeasti ihan ihmeelliseltä, että raskaaksi tulo on näin vaikeaa. Miten voikaan olla mahdollista että maapallolla on niin paljon kaikkia vahinkolapsia ja abortteja kun ei toisilla onnistu vaikka miten päin yrittää? :mad::LOL: Ihan käsittämätöntä, että jotkut tulee raskaaksi kun unohtaa yhden e-pillerin kierrossa ja sit kerran vehtailee jonkun kännipanon kanssa.
Ja sitten ollaan me jotka piikittää ittensä täyteen hormoneita samalla vetäen kaikkia vitamiineja ja lääkkeitä kaksin käsin nassuun ja vielä on melkein joka päivä sänkypuuhissa eikä vaan tärppää! Ihan käsittämätöntä?:D

Sanoppa muuta!! Mua raivostuttaa ajatus kaikista vahinkolapsista, jotka sitten kasvatetaan vähän sinnepäin, kun ei oo halua panostaa, ja ne abortit:mad: ja toiset yrittää vuosia kaikin keinoin eikä onnistu :( ja adoptiostakin on tehty niin pirun hankalaa :/ toisaalta ymmärrän, mutta on kyllä adoptiossa ehkä liian kovat perusteet, ja todella kova homma, varsinkin kun muutenkin jo laitettu koville, kun on lapsensaannista tehty hankalaa, niin sitten se kauhea adoptioprosessi siihen :(

Niinpä.. :( Ja en mä tietenkään aborttiakaan vastusta, hyvä että ihmiset tajuavat etteivät ole valmiita vanhemmiksi vaikka vahinko olisikin käynyt. En vaan aina ymmärrä, kun yritän aina ajatella että "kaikelle on tarkoituksensa" ja että ikävistäkin asioista saattaa seurata jotain hyvää. Mutta mikä tarkoitus sillä voi olla, että toisten pahin pelko on tulla raskaaksi ja silti niin käy ja toisten hartain haave ei sitten toteudu.

Jotenkin niin kamalaa, kun oon lukenut noita lapsettomuuskeskusteluita ja siellä on ihmisiä, jotka ovat yrittäneet vaikka kymmenenkin vuotta ja päättäneet sitten lopettaa yrittämisen ja todenneet että eivät ikinä saa biologisia lapsia. Kamalaa ajatella, että se voi osua kenen vaan kohdalle eikä sitä päälle päin voi nähdä. Mäkin ajattelin et ei mussa nuoressa ihmisessä nyt voi mitään vikaa olla, mähän oon niin hedelmällinen ja terve! pyh pah (n) ja hirvee avautuminen :p

Niimpä.. En mäkään aborttia vastusta, mutta mua ottaa päähän ku sitä käytetään ehkäsynä, ja kun vahinko käy, niin ei edes mietitä muuta vaihtoehtoa :(

Nuo lapsettomuusjutut on kyllä ikäviä :( ei sitä ikinä uskoisi omalle kohdalle, tai lähipiiriin, mutta niin se vaan aina jonku kohdalle osuu. Tai sitten raskautuu, mutta aina menee kesken :/

Niinpä.. Täytyy toivoa että kun tässä joskus raskaaksi tulee niin ei tarvitse mitään keskenmenoja kohdata :(

Mulla muuten alkanut tuntumaan painon tunnetta alavatsalla molemmissa munasarjoissa, enemmän ehkä vasemmalla. Tuntuu myös kipua kun makaa masullaan. Toivottavasti olis hyvä merkki.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: annimaria93
Kiitos tervetulotoivotuksista, pakkohan tätä orastavaa vimmaa on päästä johonkin purkamaan :D Ihanaa että on muitakin kuumeisia :)

Mä olen 31v. ja mies täytti justiin 30v. Eli kyllähän periaatteessa vielä on hyvin vauvantekovuosia, mutta vähänhän se jänskättää.. Ja kun tuosta kolmannesta se synnytyksestä palautuminen tuntui jo pieneltä rupeamalta vaikka kaikki menikin hyvin.

Ollaan molemmat vakiduuneissa, miehellä parempi tilanne kuin itsellä, ja olenkin vakavasti pohtinut lähteväni opiskelemaan keväällä töiden ohella.

Ollaan suht tuore pariskunta, mutta alusta asti vakavalla pohjalla jos näin voi sanoa :D
Oma ero lasten isästä oli sen verran kova elämän remontti ja kriisi että opin puhumaan asioista ihan kantapään kautta. Ja ollaankin nyt miehen kanssa heti alusta asti puhuttu tosi avoimesti asioista ja tunteista, taisi olla kolmannet treffit kun varmistin että mies haluaa lapsia ja naimisiin :D
Joten enköhän mä ota asian puheeksi tässä piakkoin, en usko että tulee yllärinä kun asiasta ollaan noin yleisesti puhuttu.

*töissä tauolla lueskelen, täytyy kotosalla paremmalla ajalla keskittyä :D *

• Tykkää
annimaria93 mulla nyt kp 26/30-35 ja dpo10.
Toivotaan että sun mies lämpeni pian :)

Nyytikkii toivottavasti ois hyvät follit. Pidetään peukkuja (y)

blomma sitten ei varmaan paljon pidä miestä suostutella :)

Käytiin äidin kans kirpparilla ja oli kauheesti vauvakamaa. Vaunut, ihana rottinkinen kehto, syöttötuoli. Äiti oli jo ostamassa vaikkei yrityksestä tiedä. Sillä on kamala mummokuume jälleen kerran :D

Moimoi täällä uusi kuumeilija ja käyttäjä hetken seurailtuaan liittyy mukaan intoiluun! :) olen 25 ja mieheni 23 vuotta, ehkäisy meillä on vielä käytössä mutta mulla vauvakuume aaltoillen jo aika voimakas.. Mies ei ole ihan yhtä innokas mutta on suostunut miettimään asiaa :) olen kuumeillut jo pari vuotta, mutta nyt on ensimmäistä kertaa ajankohtaista ihan oikeasti päästä jo miettimään että milloin yritys voitaisiin alottaa! Voi kyllä tosin olla että siihen menee vielä pitkän aikaa, tai sitten ei. Näyttää siltä että täällä vähän useampikin kuumeilee vähän enemmän kuin vain lievästi :D

• Tykkää
Nyytikille tsemppiä, toivottavasti piikit tuo tulosta :)

Taitaa harvalle miehelle tulla ihan kunnollinen vauvakuume, joten voi olla että se naisen hirrrmunen vauvakuume hämmentää. Useimmat vaan ehkä kaipaa aikaa kypsytellä asiaa, ja siis muistan kyllä omassa vauvakuumeessani että se miehen kypsyminen asialle tuntui kestävän ikuisuuden :D
Toivotaan että annimaria93 mies lämpenisi ajatukselle.

erica87, ihanalta kuulostaa äitisi mummokuume :) Aina kiva kuulla kun isovanhemmat on innoissaan pienistä.

En usko että menee oman miehen kohdalla suostutteluksi, lähinnä varmaan ajankohta voi olla se mikä mietityttää. Mutta toisaalta tiedä sitten onko koskaan täydellistä ajankohtaa.. Ja jos nyt jättäisi kohtapian ehkäisyn pois niin vauva syntyisi varmaan aikaisintaan 1,5vuoden päästä... Enkä haluaisi ihan hirviän isoa ikäeroa pienimmille... Ja jos hyvin käy niin mun puolesta voisi vaikka viidennenkin tehdä samaan syssyyn :p

Annimaria oho olin skipannut ton sun tupakkaviestin kokonaan :D tää ei nykyään näytä jotenkin kaikkia viestejä mulla? Outoo. Mutta siis no olin silloin polttamatta kans jonkun pari viikkoa mut sit se on vähän lipsunut ja oon taas polttanut päivittäin muutaman.. :/ Mulle se lopettaminen itsessään on helppoa ja voin olla pitkäänkin polttamatta, mut sit kun on ollut vaikka kuukauden niin jotenkin unohtaa miks lopetti ja sit jostain syystä ratkee taas. :(

Erica kiitos :)

Elliemanda tervetuloa joukkoon :) Toivottavasti pääsisitte pian yrittämään!

Blomma kiitos :) toivottavasti tekin pääsisitte pian tositoimiin!

Mulla ei mitään kummempaa oloissa, tänään alkanut tosiaan vähän särkemään alavatsaa ja lantioo ja tuntuu sellainen paine. Jännittää jo kamalasti se ylihuominen lääkäri. Jos asiat menis hyvin, voisin olla jo viikon päästä tavallaan raskaana! (tai kantaa hedelmöittynyttä munasolua sisälläni) Aika ihanaa ja hullua jos sen noin ajattelee <3 :)

• Tykkää
Pikaisesti Tulin kertomaan että tänään olen ollut huonovointinen Päivä on kyllä ollut ihan hirmu kiireinen joten huono olo voi ihan johtua vaikka siitä,mutta tyhmästi sitä heti toivoo että tuo ois nyt oire raskaudesta joka ois alkanu keskeytetystä yhdynnästä tosi epätodennäköistä siis mutta kerran aijemminkin meillä niin hyvä tuuri käynyt niin tottakai sitä toivoo että nytkin kävisi Lauantaina kuitenkin menkat alkaa ja tipun todellisuuteen jossa mies ei (ehkä) edelleenkään halua enempää lapsia Mun pikkuinen poikani aloitti tänään ekaluokan ja kyllä tuntuu hurjalle että hän on jo niin iso <3 Luin äskön hänen vauvakirjaansa ja meinas itku päästä haikeudesta kun muistelin juttujen avustuksella millainen ekaluokkalaiseni oli vauvana ja esim 4-vuotiaana.Kyllä Se aika kuluu niin nopeaa mutta lapset on aina vaan yhtä ihania <3 ihan erilailla aika kului lapsettomuusaikana kuin nyt.Silloin muistan päivien kuluneen niin hitaasti kun aina vaan odotti päivää milloin näkee alkaako kuukautiset tai ovulaatiopäivää tai lapsettomuustutkimuksia tai hoitoja.Siitä ajasta on kuitenkin selvitty ja niin selviätte tekin jotka sitä nyt käytte läpi <3 Nyytikkii kuulostaa lupaavalle :) Toivotaan että oot pian raskaana! Tanja12 voi harmi kun testi oli nega :( halauksia <3 Erica87 onko nyt mitään oireita? :) tervetuloa uusille :) hih tulipa taas "pikainen" käynti täällä ;)

rakastava äiti toivottavasti mies muuttaisi mieltään pian. Hyvältä kuulostaa oireet (y) mulla ei oikein oo mitään oireita. Vähän on tissit kipee ja mahaa nipistelee. Mutta ei mulla kummassakaan edellisessäkään hirveesti oireita ollu. Lauantaina pitäis menkkojen alkaa.

Ellieamanda tervetuloa!

Nyytikkii kuulostaa hyvältä oireet :)

Omaan napaan ei oikein uutta. Päivät matelee. Esikoinen aloittaa tänään eskarin. Mun vauva :cry:

Nyytikki, toivottavasti oireet tietää hyvää :)

erican eskarilaiselle tsemppiä :) Niin ne vaan kasvaa ihan luvattoman nopeaa...
Itselläkin isompi tyttö aloitti nyt eskarin ja poika lähtee huomenna ensimmäiselle luokalle kouluun, itku on päässyt moneen otteeseen, poika pärjää kyllä, äidistä en niinkään tiedä :D

Tervetuloa ellieamandalle minunkin puolesta :)

Oma napa kärsii näistä viikoista kun ei ole lapsia ( meillä siis lasten isän kanssa vuoroviikko-systeemi ) ja koti tuntuu niiiin tyhjältä :( Tänään ja huomenna lapset tulevat onneksi yökylään ja perjantaista lähtien sitten jo kokonaan mulle.

Justiin eilen illalla viimeksi juttelin miehen kanssa että kun vain mahdollisimman pian päästäisiin saman katon alle. Miehellä on omistusasunto toisella toisella paikkakunnalla joka pitäisi myydä ja etsiä isompi joko vuokra-tai omistusasunto täältä paikkakunnalta.
Mielelläni jäisin vauvan kanssa kotiin, fiilis töiden suhteen on aika nihkeä tällä hetkellä... Niin kaipaisin vauvan tuhinaa, ei näihin lapsettomiin päiviin vaan totu :/

Blomma toivotaan että pian pääsisitte saman katon alle! Voimia sinne yksinoloon, pian ne taas tulee kotiin! Mulla on vähä töiden kans sama homma, että jo niin mielelläni jäisin äitiyslomalle, tällä hetkellä oon ihan hermoromahduksen partaalla töis :/

Mulla on aikalailla oireet kadonnu, rinnat, oikeestaan pelkät nännit on vähän arat. Alamahaa nippailee keskeltä ja molemmilta puolilta vähän väliä. Ja sellasia lieviä menkkakipuja on, mutta ei ihan normaalin tuntuisia. Vähän kuin painetta alavatsalla, ja eilen kun nousin seisomaan, tuntui sellainen repäisevä kipu vasemmalla. Ja vasemmalla on sitä nippailua muutenkin ehkä vähän enemmän ku oikealla. Meinasin eilen ostaa pc ku kävin kaupassa, mutta maltoin mieleni :D varmaan tänään sorrun ostamaan :D Eilen taas illalla miehen kans puhuttiin, ja se kyllä koko ajan puhuu jotenki hyväksyvämmin lapsesta. Eilen mietti jo nimiäkin :) saas nähdä jos vaikka jo ens kierros pääsis oikeasti yrittämään ;)

Blomma tervetuloa :). Toivottavasti saisitte miehen kanssa puhuttua kuumeesta ja yrittämään pian ;)(y). Kunpa pääsette pian yhteiseen kotiin asumaan :)

Ellieamanda tervetuloa :). Kunpa pääsisitte pian yrittämään ;)

Nyytikkii kuulostaa tosi hyvältä(y). Tuut sit heti kertomaan kun oot ollu ultrassa! Jännään täällä kovasti :p. Ihanaa ajatella että sitten jo viikon päästä voisit olla raskaana :barefoot:

Annimaria93 kuulostaapa hyvältä. Sun mieshän on selvästi lämpenemässä:whistle::p. Pianko alkaa yritys?;) Mut apua jos nyt olis jo tärppi käynyt:barefoot:

Erica87 mä pidän kovasti täällä peukkuja sulle(y);)

Rakastava äiti kiitos! :) Hmmm toivotaan nyt että olis sulla tärpännyt;).

Sori. Oon nyt ollu vähän aikaa kirjottelematta (ehkä kaks päivää:D). Oon kyllä käyny lukemassa:). Tänne ei ihmeempiä kuulu. Mulla on nyt ollu niskat jumissa, jonka takia pää ollu jo kolme päivää kipee :X3:.
En oo puhunu mitään vauvoista miehelle. Toivottavasti se nyt joskus ees miettis itsekseen asioita:sneaky:. Jännäilen täällä teidän puolesta :barefoot:.
En usko että tässä kierrossa on mahiksia ja jotenkin on menny usko keskeytetyn raskausmahdollisuuksiin. Toimii meillä liian hyvin ehkäisynä :cautious::D

Tanja toivotaan että sun mies kans pian lämpeis :) en tiedä oikein yrityksen alusta, en sillai uskalla kauheesti iloita siitä, kun aina joutuu pettymään :( kai se sitten laittaa simpat matkaan jos on valmis yrittämään :D mutta nyt kyllä ainakin sen asenne kuulostaa taas muuttuneen parempaan suuntaan :)

• Tykkää
Reactions: Nyytikkii
Tanja toivottavasti miehesi ajattelisi nyt asioita ja alkaisi myöntymään :)

Annimaria toivotaan sun miehelle samaa että hyvään suuntaan meno jatkuisi! :)

Jännittää se lääkäri.. En tiiä mitä ajatella, toisaalta olen ihan täysin varma ettei mitään ole tapahtunut mutta toisaalta ajattelen että pakko sen onnen on vihdoin kääntyä! Turhaan mä nyt jo suren asiaa kun en vielä tiedä tulosta mutta surettaa silti :( En tiedä pitäisikö meidän pitää vauvapuuhista jotain taukoa jos ei ala nyt onnistumaan..

Anteeksi jo valmiiksi kaikille mutta nyt tulee ihan omaa napaa... Siis mitä ihmettä!! Tulin lasten harrastuskuskauksista kotia ja vessassa huomasin housuissa veritahroja ja hieman verta tuli vessakäynnilläkin ja kuukautisten Pitäs alkaa vasta lauantaina! Mulla on ollu niin säännöllinen kierto että menkkat alkaa aina 28päivää edellisten alkamisesta joten Tää on kyllä outoa.Edelleen on ällö olikin niin kyllä Tän vuodon takia heräs nyt taas toiveet että jos tosiaan oonkin raskaana ja siks tulee nyt väärään aikaan pikkasen vuotoa.Niitä normaaleja menkka mahanjomotuksiakaan ei oo nyt tuntunut?? Tosi outoa,mutta jos Tää vuoto nyt vaan jatkuu,ni ehkä ne sitten on ne oikeat menkat ja saan hylätä vauva haaveet ikuisiksi ajoiksi jos tuota miehen päätä ei saa käännettyä :( Nyytikkii tsemppiä lääkärikäyntiin ja toivotaan että sieltä tulee hyviä uutisia :) Voihan stressi...nyt on ehkä vaan pakko ajatella että nää on oikeat menkat eikä toivoa liikoja ja jos oisinkin raskaana niin mitähän tuo mies siitä ajattelis

• Tykkää
Reactions: Nyytikkii

Yhteistyössä