Liekkö on sittenkään hyvä paikka asua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LOISTOTUPSU
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

LOISTOTUPSU

Aktiivinen jäsen
29.04.2007
5 011
0
36
Poikaa kiusattiin tässä entisessäkin, paljon isommat lapset. Poika kun jää kaikkien jalkoihin kun ei osaa sanoa jos ei jotain halua tai on niin vietävissä joka paikkaan. Nuo muut lapset kun keksii vaikka mitä tyhmää pojan päänmenoks, eilen oli yks käskeny poikaa heittää kivillä isänsä autoon, no tuohan oli heittäny :headwall:

Sit kun pojalla on näitä vaikeuksia puheessa ja hienomotoriikassa, sekin jo tekee että poika vetäytyy usein syrjään ja on hiljanen. Niistä kun huomauttaa monet lapset :(
Nyt olen ollu mukana tuolla pihalla kun en uskalla hetkeksikään jättää itekseen, ei yksikään poika tule tähän jos minä olen paikalla.

Nyt sitten käytiin tuolla uudessa kämpässä niin poika jäi siihen hiekkalaatikolle, ja tytön otin mukaan sisälle kun ei itekseen voi vielä yhtään jättää. No hetkenpäästä poika tulee itkien sisälle että taas mua haukutaan :/ Perhana |O

:(
Tosi surullista.
Ei kai sitä voi muuta kuin halata lasta, lohduttaa, ja sanoa että vika on niissä toisissa jotka haukkuu, eikä hänessä. Mutta satuttaahan haukkuminen ja syrjiminen lasta silti :(

Lapset osaa olla niin kauheen julmia toisillensa, paha mieli tuli lukiessa pojan puolesta :'( En osaa sanoa tilanteeseen juuta enkä jaata, mutta tämän sentään osaan :hug:

Ihan hirveetä :( Tätä mä just pelkään aivan valtavasti... Tyttö on muutenkin kovin herkkä ja jos leikkipuistossa ei ole lapsia laisinkaan niin hän jo surullisena sanoo että "miksi mulla ei ole täällä kavereita" ... En edes halua kuvitella miltä se tuntuisi kun lapset haukkuvat toisiaan :(

Mitäpä jos kokeilisit nyt uuteen paikkaan muutettuanne ihan heti aluksi sellaista juttua, että kun lapsesi on jonkun toisen lapsen kanssa yhtä aikaa pihalla ja leikki näyttää sujuvan (yleensä näitä kiusaamisia tulee porukalla, ei silloin, kun lapset ovat kaksisteen ) , juttelet sille toiselle lapselle ja kysyt, voisiko se käydä kysymässä äidiltä luvan, jos saisi tulla teille leikkimään. Mitä nopeammin saatte edes yhden lapsen pihasta kaveriksi, sitä pienemmäksi kiusaamisen riski muuttuu. Sitä kaveria voi vähän "lahjoakin" eli ottaa mukaan vaikka retkelle jne. Kun ystävyys syntyy, muiden ei ole enää niin helppoa menä kiusaamaan ja vaikka niin tekisivätkin, se ystävä on kuitenkin lapsesi tukena.

Kun me muutettiin tänne, likka oli 5 v. Pienestä koostaan ja vammastaan huolimatta reipas ja sanavalmis neiti. Taloyhtiössä asui vuotta nuorempi, mutta paaaaaljon isokokoisempi tyttö, joka änkytti aika pahasti. Mun likkaa - sattuneesta syystä :D - ei toisen erilaisuus ole koskaan häirinnyt ja niinpä noista tytöistä tuli heti hyvät ystävät. Muistan vieläkin, kun olivat meidän ikkunan edessä hiekkalaatikolla ja isommat pojat tulivat siihen tästä naapurin tytön änkytyksestä huutelemaan, niin mun likka nousi salamana ylös ja antoi tulla sellaisen sanallisen tulvan, että pojat tuumasivat vaan "jumalauta mikä pirttihirmu" ja lähtivät pois :laugh: :laugh: Yksikin hyvä ystävä siis riittää.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mitäpä jos kokeilisit nyt uuteen paikkaan muutettuanne ihan heti aluksi sellaista juttua, että kun lapsesi on jonkun toisen lapsen kanssa yhtä aikaa pihalla ja leikki näyttää sujuvan (yleensä näitä kiusaamisia tulee porukalla, ei silloin, kun lapset ovat kaksisteen ) , juttelet sille toiselle lapselle ja kysyt, voisiko se käydä kysymässä äidiltä luvan, jos saisi tulla teille leikkimään. Mitä nopeammin saatte edes yhden lapsen pihasta kaveriksi, sitä pienemmäksi kiusaamisen riski muuttuu. Sitä kaveria voi vähän "lahjoakin" eli ottaa mukaan vaikka retkelle jne. Kun ystävyys syntyy, muiden ei ole enää niin helppoa menä kiusaamaan ja vaikka niin tekisivätkin, se ystävä on kuitenkin lapsesi tukena.

Kun me muutettiin tänne, likka oli 5 v. Pienestä koostaan ja vammastaan huolimatta reipas ja sanavalmis neiti. Taloyhtiössä asui vuotta nuorempi, mutta paaaaaljon isokokoisempi tyttö, joka änkytti aika pahasti. Mun likkaa - sattuneesta syystä :D - ei toisen erilaisuus ole koskaan häirinnyt ja niinpä noista tytöistä tuli heti hyvät ystävät. Muistan vieläkin, kun olivat meidän ikkunan edessä hiekkalaatikolla ja isommat pojat tulivat siihen tästä naapurin tytön änkytyksestä huutelemaan, niin mun likka nousi salamana ylös ja antoi tulla sellaisen sanallisen tulvan, että pojat tuumasivat vaan "jumalauta mikä pirttihirmu" ja lähtivät pois :laugh: :laugh: Yksikin hyvä ystävä siis riittää.

Olen yrittäny miettiä et miten tohon poikaan saisin itseluottamusta kun se tuntuu aina vaan enemmän katoavan. Eikä mikään ihme kun aina joutuu tuntemaan ettei olis mikään.

Tässä oli se ongelma että ei ollu yhtään pojan ikäistä lasta täällä, noi on yli 10v. kaikki, nehän kulkee aina keskenään ja eikä niitä pojan seura kiinnostanu tippaakaan vaan se kiusaaminen.

Nyt en tiedä millanen ikähaarukka tuolla on, se oliskin hyvä jos olis edes vähän samaa ikäluokkaa niin vois tuota sinun kertomaa konstia koittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja LOISTOTUPSU:
Olen yrittäny miettiä et miten tohon poikaan saisin itseluottamusta kun se tuntuu aina vaan enemmän katoavan. Eikä mikään ihme kun aina joutuu tuntemaan ettei olis mikään.

Tässä oli se ongelma että ei ollu yhtään pojan ikäistä lasta täällä, noi on yli 10v. kaikki, nehän kulkee aina keskenään ja eikä niitä pojan seura kiinnostanu tippaakaan vaan se kiusaaminen.

Nyt en tiedä millanen ikähaarukka tuolla on, se oliskin hyvä jos olis edes vähän samaa ikäluokkaa niin vois tuota sinun kertomaa konstia koittaa.
Mä sanoisin, että ystävät auttavat vahvistamaan itsetuntoa. Se meidän naapurin tyttökin oli tosi arka, sitä oli kiusattu pihassa jo pitkään. Kummasti vaan, kun sai ystävän, alkoi itsetuntokin kasvaa. Tytön äiti mulle sanoi silloin, kun tällä tytöllä alkoi koulu ja änkytti vielä silloinkin jonkun verran, että on niin mukavaa kun siellä koulussa välitunneilla on myös mun likka. On ainakin yksi kaveri välitunneilla. Aika nopeasti koulun alettua tää tyttö sai lisää kavereita ja kiusausongelmakin hävisi vähitellen.

Yhteistyössä