Lidl on ihan kuppanen kauppa

Jätin lmainitsematta yhden miellyttävän asian. Asiakaskunta on suurimmaksi osaksi ulkomaalaistaustaista. On mukava olla jonossa ja katsoa välittömiä ja eloisia ihmisiä.
Jos Echo osuisit samaan kassajonoon, vaihtaisin toiseen jonoon.
Välittömiä ja eloisia suomalaisten tukirahojen nyhtäjiä...
Mä tiesin tätä ketjua tehdessäni että palstalla on sen verran vähävaraista porukkaa (osa siitä), että Lidlin haukkuminen nostaa niskavillat pystyyn.
Ja kyllä, remonttilainan takia mullakin on rahat tiukilla seuraavat 10 v. Lasken latini tarkkaan.

Mutta kun se ei ole S-ryhmää paljoakaan edes halvempi.
Ei mua lohduta se että jotkut 500 keksipakettia on halvempia kuin muualla.

S-ryhmä on mun mielestä vapaamuurarien lafka, mutta siellä on suht edullista, ja S-bonuksia keräämällä jopa säästää.
 
Viimeksi muokattu:
Yks juttu mikä kiinnittää kovasti huomiota siinä lafkassa. Kassat on hymyileviä ja ystävällisiä, niinkuin olla pitääkin, mutta ne "esihenkilöt". Huohh! Voi hitsi kun ne on totisentympeitä. Heiltä puuttuu se asiakaspalvelumoodi kokonaan. Varmaan johtuu sakujohtoisesta firmasta, sellaisestakin on kokemusta, se linja ei sovi ollenkaan tänne rennompaan pohjolaan. Ei siis jatkoon

*sanoo eräs, joka ymmärtää näistä asioista paljonkin kokemuksensa puolesta*
Ei hymyile kaikki kassat.

Tuon takia et käy lidlissä?
 
vierailija
Ja on turha puhua isänmaallisuudesta, jos suurimmaksi osaksi ravaa saksalaisomisteisessa kaupassa.
EU-kansalaisena on hyvä elää. Ajatko Suomessa valmistetulla autolla? Kodinkoneet ja kaikki muu kodin irtaimisto. Lukeeko kaikissa Made in Finland?
Olin aikoinaan Saksassa vähän aikaa. Minusta oli mukava, kun Lidl tuli Suomeen noin 20 vuotta sitten.
Kampin Lidl on Helsingin liikkeistä paras. Hyvällä paikalla ja todella tilava,
Yksineläjänä ostan vähän tavaraa. Olen kiinnostunut markkinoinnista.
Echon kirjoitustyyli on raju. Sääli, jos käytät läheistesi kanssa yhtä repivää ilmaisutyyliä.
Helle ei ihmistä muuksi muuta. Eilisessä Ilta-Sanomissa on hyvät ohjeet helteeltä suojautimiselle..
 
vierailija
EU-kansalaisena on hyvä elää. Ajatko Suomessa valmistetulla autolla? Kodinkoneet ja kaikki muu kodin irtaimisto. Lukeeko kaikissa Made in Finland?
Olin aikoinaan Saksassa vähän aikaa. Minusta oli mukava, kun Lidl tuli Suomeen noin 20 vuotta sitten.
Kampin Lidl on Helsingin liikkeistä paras. Hyvällä paikalla ja todella tilava.
Yksineläjänä ostan vähän tavaraa. Olen kiinnostunut markkinoinnista.
Echon kirjoitustyyli on raju. Sääli, jos käytät läheistesi kanssa yhtä repivää ilmaisutyyliä.
Helle ei ihmistä muuksi muuta. Eilisessä Ilta-Sanomissa on hyvät ohjeet helteeltä suojautimiselle.
Korjasin virheeni pilkun ja pisteen.
Kotikulmilla on monta itämaista ja virolaista ruokakauppaa ja lisää tulee.
Olen maalta kotoisin ja läheltä seurannut SMP:n aikaa. Ymmärrän hyvin persujen hegemonian, joka säälittää minua syvästi.
 
Ei hymyile kaikki kassat.

Tuon takia et käy lidlissä?
No ei tietenkään ihan kaikki, kuten ei myöskään kaikki parturit,, bussikuskit ja tarjoilijat ja niin edespäin, mutta Latte asioi pikkukaupungeissa niin siellä useimmiten on kuitenkin niin.

Asioin kyllä siellä edelleenkin, mutta tarkoitin vaan että sellainen huono ja tympeä asiakaspalvelutyyli on osastoa ”ei jatkoon”…
 
No ei tietenkään ihan kaikki, kuten ei myöskään kaikki parturit,, bussikuskit ja tarjoilijat ja niin edespäin, mutta Latte asioi pikkukaupungeissa niin siellä useimmiten on kuitenkin niin.

Asioin kyllä siellä edelleenkin, mutta tarkoitin vaan että sellainen huono ja tympeä asiakaspalvelutyyli on osastoa ”ei jatkoon”…
Ok, täällä en ole huomannut moista.
 
vierailija
Okei, on siellä joitain tavallista arkea piristäviä erikoisherkkuja ja joskus oon ostanu kivan vaatteen sieltä.

Mutta kun yleensä käyn siellä ehkä 1 x/kk, niin totesinpa tänään että miksi käydä sitäkään vertaa.

-Ei ole hirveästi/ehkä ollenkaan S-marketia halvempi
-Sekava, ahdas, usein pitkulainen rakennus. Tavaroiden sijoittamisessa ei ole mitään logiikkaa, sieltä ei löydä mitään (no kai jos aina kävisi siellä niin oppis ne paikat ulkoa)
-hevi-osaston rehujen hinnan tiedät vasta kassalla
-hirvee määrä jotain puolihalpaa sokeriherkkua, keksiä, suklaata, vanukasta jne.

Ja omistus ei ole suomalaisilla.

Menin sen jälkeen K-marketiin ja vaikka se on kallis, niin siellä oli ihana selkeys, valikoimien määrä ja huolella mietityt "tärpit". Myyjäkin oli reippaan iloinen.

Suomalaiset osaavat.
Kun LIdl tuli laskivat hinnat myös muissa kauppaketjuissa. Ilman Lidliä meidän hinnat olisivat nousseet jo 20 vuotta aivan uudelle tasolle. JOs Lidl ei olisi tullut Suomeen olisi hallituksen pitänyt keksiä se.
 
vierailija
Ekkon idea on tällaisissa aloituksissa käsitellä omaa kuppatartuntaa. Se näissä tapauksissa ihan normaalia. Kun ei pysty omaa Kuppatartuntaa kohdata, keksitään muita kuppajuttuja. Tällä kertaa ekko ulkoisti kuppansa lidliin. Mihin ensiviikolla? Jää nähtäväksi, vaikka se ongelma on omassa jalkovälissä.
 
vierailija
Jostain syystä Lidlistä ostetut ruoat usein pilaantuu ennen viimeistä käyttöpäivää. Voi johtua siitäkin, että Lidlistä on pitempi matka kotiin. Karkeissa on joitain hyviä mitä ei muualla. Ennen oli hyviä mehujäitäkin, mutta sitten ne häipyvät jonnekin.

Vaatteissa ja käyttötavaroissa on joitain hyviä, varsinkin kauan sitten ostetuissa. Pari aika hiljakkoin ostettua vauvan vaatetta on kestänyt pesua paremmin kuin äitiyspakkauksen vaatteet (jotka tosi surkeita olivatkin). Mutta suurin osa on viallisia tuotteita, jotka myydään ilman mainintaa viasta. Vaatteita ei voi sovittaa. Palauttaa voi, mutta harvoin on jäljellä mitään mihin vaihtaa jos ei kerralla saa kokoa oikein. Parhaat koot yleensä loppuvat nopeasti ja tosiaan tuotevirheistä ei ilmoiteta.

Lidl on varmaan vaikuttanut myönteisesti muiden kauppojen hintoihin ja valikoimiin. Harvoin tulee käytyä. Hyvä minulle, jos muut käyvät niin on sitten vähemmän ruuhkaa muissa kaupoissa.
 
Eikö siellä teidän landella ole tiloja mistä hakea perheelle terveellistä ravintoa?
 

Yhteistyössä