Levytanko ja pepun treenaaminen, paljonko painoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja wrong
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Riippuu ihan voimasta ja mitä ajattelit tehdä. Jos haluat kasvattaa selvästi lihaksia, niin mahdollisimman isoilla painoilla joita saat 10x3. Muistaakseni näin olen lukenut. Itselläni menee tuollainen 5kg/käsipaino. Niitä kaksi eli yht. 10 kg ja kyykkään. Surkea kunto mulla. Tuossa on muuten tangon paino mukana.

Sen verran, että saat niillä tehtyä 6 toistoa tyylipuhtaita kyykkyjä. Voit siitä sitten vähentää ja käyttää vaikka painoja, joilla saat 12 kyykkyä. Kun kehityt niin varastossa on kiekkoja mitä lisätä.

Absoluuttista kilomäärää on mahdoton sanoa kun ei tiedä missä kunnossa oot :)

Miä kyykkään 50-60 kilolla... 90kg maksimi, vaikea sanoa mitä sinä jaksat.

Niin ja minä, joka puhuin käsipainoista, en kyllä ole varma onko se tangolla sama paino :D...mutta kyllä tuo 50-60 kg tuntuu aika suurelta aloittelijalle. Meillä kuntosalilla mulle annettiin kyykkyihin ihan vaan pelkkä tanko. Sanoi, että jotain muutamia kiloja voin näin aluksi laittaa jos tuntuu siltä. Tavoitteena ei tosin ollut kasvattaa mitään hehtaariahteria vaan ihan perus kiinteytystä haettiin. Isoon peppuun tarvitaan isot painot. Criminalilla on varmaan fitnesspeppu.

[QUOTE="vvieras";29570260]Niin ja minä, joka puhuin käsipainoista, en kyllä ole varma onko se tangolla sama paino :D...mutta kyllä tuo 50-60 kg tuntuu aika suurelta aloittelijalle. Meillä kuntosalilla mulle annettiin kyykkyihin ihan vaan pelkkä tanko. Sanoi, että jotain muutamia kiloja voin näin aluksi laittaa jos tuntuu siltä. Tavoitteena ei tosin ollut kasvattaa mitään hehtaariahteria vaan ihan perus kiinteytystä haettiin. Isoon peppuun tarvitaan isot painot. Criminalilla on varmaan fitnesspeppu.[/QUOTE]

Ei ole aloittelijapaino 60kg sarjapainona todellakaan. Varsinkaan naisella. Kyllä siinä pitää olla jo vähän jerkkua reisissä ja pyllyssä.

Pelkkä 20kg levytanko voi olla ihan hyvä alkuun, että oppii liikeradan ja selän notkistuksen oikein.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
[QUOTE="vvieras";29570260]Niin ja minä, joka puhuin käsipainoista, en kyllä ole varma onko se tangolla sama paino :D...mutta kyllä tuo 50-60 kg tuntuu aika suurelta aloittelijalle. Meillä kuntosalilla mulle annettiin kyykkyihin ihan vaan pelkkä tanko. Sanoi, että jotain muutamia kiloja voin näin aluksi laittaa jos tuntuu siltä. Tavoitteena ei tosin ollut kasvattaa mitään hehtaariahteria vaan ihan perus kiinteytystä haettiin. Isoon peppuun tarvitaan isot painot. Criminalilla on varmaan fitnesspeppu.[/QUOTE]

Oiskin :snotty: Mutta sinne matkalla. Mutta miä olen noh, raamikas (lue läski) nainen.

No minun lähtötaso on aika nolla, linttana roikkuva peppu jota nyt haluaisin vähän nostaa.

Saliharjoittelun ohella haluaisin kotonakin jotain tehdä ja tämä tuli mieleeni. 6kg kahvakuula löytyy kotoa, mutta sen kanssa olen saanut vain niskajumin aikaiseksi

[QUOTE="aapee";29570286]No minun lähtötaso on aika nolla, linttana roikkuva peppu jota nyt haluaisin vähän nostaa.

Saliharjoittelun ohella haluaisin kotonakin jotain tehdä ja tämä tuli mieleeni. 6kg kahvakuula löytyy kotoa, mutta sen kanssa olen saanut vain niskajumin aikaiseksi[/QUOTE]

Kahvakuulaan ohjausta, elä itekses pelleile. Mulla on nykyään 16 kg kahvakuula käytössä. Noh, levytankoon eka tekniikka kuntoon ja sitten vähän painoja... 10kg?

Artikkelit - ABC vol 2 - Jalkakyykky aloittelijoille

Aivan sama vaikka tekniikka olisi oikein, pelkkä kuulan kannattelu saa niskajumin aikaiseksi. Sen takia haluaisinkin tuon levytangon, koska siinä on kädet aivan eri asennossa

Mä teen 50kg:lla kyykyt, eli levytanko 20kg ja lisään painoa 30kg. Aloittelijalle varmaan ihan se 20kg tanko riittää mukavasti, vallankin jos sitä tekniikkaa pitää vielä harjoitella. Sitäkin kun salilla paljon näkee, että tankoon ladataan hirveät painot ja sitten se kyykky onkin sellainen vaappuva 5cm niiaus...

Itse lämmittelen 60 kg:lla ja maksimi10 tällä hetkellä about 80, ei siis pahemmin pelivaraa maksimipainojen päälle. Mutta oon kyykännyt 120 kg vapailla, joten voimaa löytyy, selän kanssa en vain uskalla enää temppuilla. Painan 53 eikä peppu todellakaan ole lihaksikas/iso. Kyseessä lienee hyvä kivunsieto + jääräpäisyys :)

suosittelisin aloittamaan pienillä painoilla ja tekemään mahdollisimman puhtaita toistoja - 90 asteen kulmaan. Sitten, kun on saanut hyvin tuntumaa, rohkeutta ja vähän jo voimaakin, voi lisätä painoja reippaasti! Usein naisten suurin moka onkin liian pienillä painoilla hinkkaaminen.

[QUOTE="aapee";29570303]Aivan sama vaikka tekniikka olisi oikein, pelkkä kuulan kannattelu saa niskajumin aikaiseksi. Sen takia haluaisinkin tuon levytangon, koska siinä on kädet aivan eri asennossa[/QUOTE]

Muistathan venytellä? JA jumihan on merkki vain että siellä ei oikein ole mitään mikä jaksais edes 6 kiloa kannatella. Lisää reeniä!! :)

[QUOTE="Harrastelija";29570307] Usein naisten suurin moka onkin liian pienillä painoilla hinkkaaminen.[/QUOTE]

Aamen. Viime viikolla odottelin vuoroani vaakaprässiin kun joku emäntä hinkkasi siinä jalkoja jotain 50-100x sarjoja, samalla naistenlehteä lukien.

Nyrkkisääntönä sanoisin, että jos painoilla saa tehtyä yli 20 toistoa, ilman että se viimeinen toisto aiheuttaa ihan helvetinmoista tutinaa ja hapotusta jaloissa, niin käyttää liian pieniä painoja. 3x10 on varmaan turvallisin aloittelijan setti, mihin tahansa liikkeeseen.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Aamen. Viime viikolla odottelin vuoroani vaakaprässiin kun joku emäntä hinkkasi siinä jalkoja jotain 50-100x sarjoja, samalla naistenlehteä lukien.

Nyrkkisääntönä sanoisin, että jos painoilla saa tehtyä yli 20 toistoa, ilman että se viimeinen toisto aiheuttaa ihan helvetinmoista tutinaa ja hapotusta jaloissa, niin käyttää liian pieniä painoja. 3x10 on varmaan turvallisin aloittelijan setti, mihin tahansa liikkeeseen.

"Mutku en mää taho sellasia isoja lihaksia, ne on niin kaameet...." :rolleyes:

• Tykkää
Reactions: Pessimisti

Yhteistyössä