Levottomuus öisin,En saa nukuttua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mollukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mollukka

Vieras
sitten millään.On todella levoton olo.pyörin ja hyörin ja sitten alkaa ahdistaa oikein kun ei pysty nukahtaa ja asettua sänkyyn paikoilleen.
Mistä tämä oikein johtuu ja onko siihen mitään apuja?
Voiko vaikuttaa että olen alussa raskaana ?

Mulla kuumuus tekee tuota levottomuutta, joskus myös stressi. Yleensä vaan pidän silmät tiukasti kiinni ja uskottelen itselleni mielessäni, että pää tuntuu todella painavalta ja nukahdan aivan pian... jonkinlaista itsesuggestiota kai. Se auttaa rauhoittumaan ja sitten voi nukahtaakin.

Mulla levotonta myös. Käsiin ja jalkoihin tulee inhottava tunne ja kuumuus, argh... Pistän yleensä niin, että kylkiasentoon ja kunnon kasa tyynyjä pään alla ja alimmaisena oleva käsi tyynyjen alle vielä. Päällimmäinen jalka koukkuun eteen ja sitten peräpää ja toinen jalka omituisesti taakse. Eli tavallaan puoliksi mahallani, puoliksi kyljelläni. Ja joskus jalan alle tyyny ja olen huomannu, että ylimmäisenä olevalle kädelle on hyvä olla tyyny myös. :D Ja tuuletin puhaltaa koko yön n. 30 cm päässä.

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:
Mulla levotonta myös. Käsiin ja jalkoihin tulee inhottava tunne ja kuumuus, argh... Pistän yleensä niin, että kylkiasentoon ja kunnon kasa tyynyjä pään alla ja alimmaisena oleva käsi tyynyjen alle vielä. Päällimmäinen jalka koukkuun eteen ja sitten peräpää ja toinen jalka omituisesti taakse. Eli tavallaan puoliksi mahallani, puoliksi kyljelläni. Ja joskus jalan alle tyyny ja olen huomannu, että ylimmäisenä olevalle kädelle on hyvä olla tyyny myös. :D Ja tuuletin puhaltaa koko yön n. 30 cm päässä.

Mulla on vähän samantyyppinen asento, pitää löytää sellanen asento missä keho tuntuu mahdollisimman painavalta sänkyä vasten, ja tietysti mukavalta. Sillain ettei tekis mieli yhtään nousta ylös. Tuuletinta en voi pitää öisin päällä, mutta ikkuna on kyllä auki.