Levoton 5 kk vauva

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

maria

Vieras
onko muilla levottomia vauvoja? Mun 5 kk vanha poika on koko ajan mahdottoman levoton, sylissä sätkii ja änkeää itseään joko istumaan tai seisomaan. Missään ei ole hyvä. Joskus on meinannu jopa pudota sylistä, kun änkeää niin paljon. Ei siis itke, mitä nyt joksu kitisee, mutta pääasiaa on kyllä hyväntuulinen venkoillessaan. Sitten tietysti hermostuu jos ollaan paikallaan liian kauan, tai siis jos äiti ei lähde liikkeelle pojan venkoiltua sylissä.

Laittialla kääntyy mahalleen, muttei viihdy siinä. Selällään ollessaan punkeaa itseään ""siltaan"", siis siten ettei selkä kosketa maahan. Sitten hermostuu ja alkaa itkeä.

Samoin sitterissä syöminen on todella hankalaa kun koko ajan vispaa jaloillaan ja käsillään. Monesti on meinannu mennä lusikka kurkkuun asti kun poika venkoilee just sillon kun lusikka on menossa suuhun.. On siis ihan innoissaan kun saa ruokaa.

Onko muita vastaavia, onkohan tää edes normaalia??? Meneekö ohi??

Hei
Mun 6kk poika on ihan samanlainen, venkoilee siis ihan aamusta iltaan. Itse en ole ajatellutkaan, että hän ei olisi normaali, on vaan utelias ja innokas oppimaan liikkumista, onhan monta kuukautta joutunut makaamaan ja odottamaan että joku tulee ja liikuttaa. Nyt pitää vaan antaa mahdollisuus liikkua ja vähän autella tuossa konttaushommassa niin on tyytyväinen. Hermot tietysti hänellä välillä menee kun se liikkumisen harjoittelu on aika kuluttavaa, mutta suurimmaksi osaksi ihan innoissaan vaan vispaa ja venkoilee. Raskastahan se on äidille (käsilihakset kehittyy), mutta koitetaan vaan jaksaa.

Sama meininki täällä. Hyväntuulinen poika mutta hillitön meno päällä. Ollaan ajateltu miehen kanssa että pitäisi valjastaa sätkimiset ja hosuset jollain tapaa hyötykäyttöön, talon sähkölasku varmasti puolittuisi... :-)
En minäkään olisi huolissani, tempperamenttikysymyshän tämä usein on. Olen itse ollut ja samoin mieheni hyvin eläväisiä, onkohan pikkumies sitten potenssiin kaksi?

Poika 5kk ja risat samallainen meno meilläkin on!
Lattialla ei viihdy mutta hoitopöydällä kääntyy mahalleen,pyörii ja hyörii sängyssä ja sitteri saa kyytiä.
Kokoajan pitäisi hypyttää ja pomputtaa sylissä mutta kädet väsyy kun painoa on 8kg.Asia ratkaistiin niin että ostettiin hyppykiikku ja hemmo on yhtä hymyä

Hei,

Meidän 4,5 kk tytteli ihan samanlainen. Lattialla kitisee ja kääntyy koko ajan selälleen/vatsalleen. Sitterissä kiemurtelee ja sängyssäkin kääntyy mahalleen jos ei nukuta. Ei äiti jaksaisi koko aikaa kanniskella kun vauva painaa jo 7,5 kg. Meidän vauva muuten innostuu kovasti kun näkee peilistä kuvansa ja aloittaa hihkumisen: höö, höö, höö!

Ostin lastentarvikeliikeestä maksoi 28 eskoo asensin sen saparokoukulla oven karmiin en luottanut karmikiinnitykseen.Vaavi laitetaan pussiin jossa se saa pomppia omien jalkojensa avulla.Meille oli oiva keksintö poika hyppii siinä parikertaa päivässä noin vartin.Pakkauksessa ohjeet.

Yhteistyössä