Levänsyöjä monneja, mitkä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja akvaario
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä on pari partamonnia ja aikahyvin levää syövät ja niin syö myös miljoonakalatkin. Niiden lisäksi on vielä sellainen "leväimuri", joka on lasin sisäpuolella ja magneetin avulla ulkokappaletta siirtelmällä saa näppärästi levät lasista.

Alkuperäinen kirjoittaja d u m b o:
Meillä on pari partamonnia ja aikahyvin levää syövät ja niin syö myös miljoonakalatkin. Niiden lisäksi on vielä sellainen "leväimuri", joka on lasin sisäpuolella ja magneetin avulla ulkokappaletta siirtelmällä saa näppärästi levät lasista.

Meillä on niitä levänpuhdistaja juttuja, mut akvaarion takaosaan tulee levää. Partamonnit oli must kauheen näkösii, niin annoin ne pois.
Meillä on leväbarpeja ja miljoonakaloja.Onko kellään pehmeämmässä vedessä asuvia miljoonakaloja? Näille pitää lisätä kovetusainetta, mutta niitä on kuulemma myös jos on jotain vanhaa kantaa. (mullakin oli joskus 20v sitten niitä)

Alkuperäinen kirjoittaja d u m b o:

Mä asun lähellä sua.

Kun ei taidat enää kaloilla olla osaa ei arpaa tohon levähommaan. Meillä oli ihan sama homma, levää oli ihan älyttömästi! Akvaarioon kunnon puhdistus, vettä pois yli puolet ja kunnon levnpoisto. Kun on puhdistettu niin sitten noin viikon ajan akvaario täysin valottomaksi. Viikon aikana sitten hommaa valaisimeen uudet putket koska ne voivat olla yksi syy miksi sitä levää muodostuu. Ja katso ettei aurinko pääse mistään verhorakosesta paistamaan akvaarioon. Ja kun akvaario on viikon ajan pimeenä niin joka päivä vaihdettava vettä pieni määrä, esim meillä 240 litranen niin vaihdoimme 20 litraa.
Ostin myös hiilidioksiidi koneen ja jotain muutakin ainetta mutta niiden tehosta en nyt niin kauheesti liputtas....
Tuolla keinolla saatiin akvaario näyttämään tosi siistiltä, mutta nyt se on jotenkin taas jäänyt... nimimerkillä myydään akvaario

Mulla on 200-litrainen ja 720-litrainen ja olen TOSI laiska vettä vaihtamaan, molemmat akvaariot sijaitsee niin, että aurinko paistaa hetken aikaa päivästä ihan suoraan. Voin mä kuviakin noista räiskiä, mutta ei nuo pahemmin leväisiä ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Simputti:
Kun ei taidat enää kaloilla olla osaa ei arpaa tohon levähommaan. Meillä oli ihan sama homma, levää oli ihan älyttömästi! Akvaarioon kunnon puhdistus, vettä pois yli puolet ja kunnon levnpoisto. Kun on puhdistettu niin sitten noin viikon ajan akvaario täysin valottomaksi. Viikon aikana sitten hommaa valaisimeen uudet putket koska ne voivat olla yksi syy miksi sitä levää muodostuu. Ja katso ettei aurinko pääse mistään verhorakosesta paistamaan akvaarioon. Ja kun akvaario on viikon ajan pimeenä niin joka päivä vaihdettava vettä pieni määrä, esim meillä 240 litranen niin vaihdoimme 20 litraa.
Ostin myös hiilidioksiidi koneen ja jotain muutakin ainetta mutta niiden tehosta en nyt niin kauheesti liputtas....
Tuolla keinolla saatiin akvaario näyttämään tosi siistiltä, mutta nyt se on jotenkin taas jäänyt... nimimerkillä myydään akvaario

Meillä on kyllä ihan oikeenlaiset lamput ja olohuone on kyllä melko pimee, et ulkoatulevasta valosta ei ole pelkoa. ollaan myös putsattu levää, kun vettä on poistettu. Ei sitä levää nyt niin hirveesti oo, mut jos nää partamonnit puhdistas lasia, muistan ainakin, et tarras sillä suullaan lasiin. (kala lasissa kiinni ja minä katsomaan. Hrrr näin sieltä suustä melkein kalan sisälle) sit kalat lähti, kun oli must niiin karmasevii

Yhteistyössä