Leukosyytit plussalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mam84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mam84

Jäsen
09.05.2004
333
0
16

Siis kun viikko sitten oli normaali neuvola niin pissa oli puhdas, ja kun menin nyt sokerirasituksen jälkeen hakemaan sokerimittarit kotiin ja nla täti halus et annan pissan samalla (kun oli eri paikkakunnan neuvola kun mun oma neuvola kesälomalla), niin sano et leukkarit oli tosiaan kolmella plussalla!
Mulla ei oo MITÄÄN oireita mistään! Nyt kyllä mietityttää et mikä on!
Viljelyyn se lähti ja lääkärikään ei osannut antaa mitään selitystä, tai ainakaan se nla täti ei sitä mulle sanonut.
Jotain se sano, et joku siinä oli 4/10 kun varsinainen tulehdusraja on 5/10 (älkää hämääntykö, mun selitys on varmasti yhtä epämääränen kuin sen tädinkin! :ashamed: ) mut koska oon raskaana niin pitää varmuuden vuoks syödä joku antibiootti.
Onko muilla pompannu viikossa leukosyytit kolmelle plussalle ja mistä se ehkä sit vois johtua?

Mulla oli kans viime neuvolakäynnillä laukosyytit 3 plussalla(edellisellä käynnillä pissa puhdas), vein samana päivänä vielä uuden näytteen laboratorioon viljeltäväksi, ja infektiohan siellä oli johon söin antibiotin. Eikä mullakaan kummempia oireita ollut, mitä nyt aika usein pissalla, mut pistin sen "raskauden" piikkiin.

Leukkarit voi olla plussalla myös sen takia, ettei ole kunnolla tehnyt alapesua ennen näytteen jättöä. Todennäköisin syy on kuitenkin, että on pissatulehdus. Raskaana ollessa voi tulla oireettomia pissatulehduksia, itse asiassa oireettomia tulehduksia taitaa esiintyä usemmin kuin ei-raskaana olevilla (jos ihan oikein muistan lukeneeni).

Yöh, kuulostaa inhalta, että raskausaikana oireettomina. Kun ennenkin on hyvin vähäoireinen virtsatieinfektio minulla pesinyt. :o

Voihan se olla, että niitä oireita ei osaa oikein erotella: molemmissa näyttää alavatsaa nipistelevän ja vessassa häätyy rampata tiheämmin niinkuin minnajajoel totesi.

Mulla oli kans nyt kahella viime neuvolakäynnillä leukkarit ++ ja molempina kertoina kiikutin näytteet viljelyyn eikä mitään! :kieh: Tosiaan voi johtua valkovuodosta,mutta omalla kohalla oon vaan miettiny että aika vetistä tavaraa taitaa olla jos sitä on ku kummiski aina pesen paikat ennen näytettä :D ens kerralla jos on ni jaksa raahautua enää mihkään tk:hon...

Minulla oli pissan leukosyytit kolmella plussalla, mikä tarkoitti sen testitikun lukemien mukaan yli 500 yksikköä jotain (mitä sitten lieneekin).

Muutoin on turvotusta valtavasti (8 kg / 5-6vk) ja verenpaine koholla (150/95, raskauden alussa 116/60), mutta proteiineja ei ole (hieman).

Jos joku osaisi tulkita tästä, olisin kiitollinen. Neuvolassa asiaan ei ole puututtu, verenpainetta vain seurataan tarkemmin. Ymmärsinkö oikein, että leukosyytit voivat kohota myös raskausmyrkytyksen yhteydessä? :o

Piipa rv 37+1

Ja on myös tärkeä muistaa että kun antaa pissanäytettä tulehduksen tutkimiseksi, on otettava se keskivirtsanäyte eikä sitä ensimmäistä tippaa mikä sieltä tulee. Ensin pissataan vähän, sitten otetaan näyte ja loput saa pissata. Ja tämä siis huolellisen vesipesun jälkeen.

Yhteistyössä