Leuanalussylkirauhanen..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja patti pattinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla ainakaan ei tunnu. Mutta läheiselläni tuntui, ja sieltä löytyi pahanlaatuinen kasvain :( Jos sulla tuntuu vaan toisella puolella tai toispuolisesti, mene ihmeessä lääkäriin! Ne sylkirauhasen kasvaimet kuitenkin ovat onneksi useimmiten hyvänlaatuisia - ja tuskinpa sulla edes on sellaisestakaan kyse.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mulla toi patti tuntuu leuassa ja on pitkulainen vaakasuoraan. Mulla jo syksyllä huomattiin pieni muutos imusolmukkeessa mut ei sitä koskaan seurattu,

kyllähän ne erilaiset rauhaset usein tuntuvat hieman ja jos niitä kovin näpertelee, niin ärtyvät tuntuvat enemmän. Kuitenkin imusolmukkeiden turvotus on aivan normaalia ja sitä aiheuttavat esimerkiksi ihan tavan flunssatkin.

Tarkkaile nyt ainakin itse sitä, ettei se muutu miksikään. Tämä läheiseni on leikattu kaksi kertaa ja sädehoidot ovat nyt alkamassa.

Niin ja mulle tuli ajatusvirhe: Läheisellä se patti oli korvan alla olevassa sylkirauhasessa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mulla toi patti tuntuu leuassa ja on pitkulainen vaakasuoraan. Mulla jo syksyllä huomattiin pieni muutos imusolmukkeessa mut ei sitä koskaan seurattu,

kyllähän ne erilaiset rauhaset usein tuntuvat hieman ja jos niitä kovin näpertelee, niin ärtyvät tuntuvat enemmän. Kuitenkin imusolmukkeiden turvotus on aivan normaalia ja sitä aiheuttavat esimerkiksi ihan tavan flunssatkin.

Niin. Mulla on toi patti ollut n. 6 kuukautta samoin toi 7 mm imusolmukkeenmuutos heti korvan alla. En ole ollut mielestäni mitenkään kipeä ja pattien näpäretelyäkään en pahemmin harrasta, Toi mun leuanalus patti on tällä hetkellä kokoa 1cm x 3 cm.

Hei! Minulla on juuri tuossa oikealla alahampaiden posken sivussa patti! Liikkuu ja pyörii kun kielellä siihen koskee! Kipeä patti ei ole mutta eräänlaista turvotusta naamalla on havaittavissa! Patti on jo yli vuoden tuossa ollut tiettääkseni.. eniten ihmetyttää kun suuta liikuttaa niin olisin tuntevani jotain ylimääräistä juuri tuolla ala poskessa! Hampaani ovat surkeassa kunnossa että paljonkohan tuo vaikuttaa? Jos jollain samanlaisia oireta ni olis kiva kuulla!

Yhteistyössä