Lentokoneessa 2.5 kk

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja leonie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

leonie

Vieras
Heippa!
Voisitteko kokeneemmat antaa hyviä neuvoja / vinkkejä noin kolmetuntisen lentomatkan onnistumiselle kaksi ja puoli kuukautta vanhan vauvan kanssa. Mulle ei ole edes selvää miten vauvaa ""matkustaa"" -eli onko se sylissä? Saako koneeseen viedä turvakaukalon (siis vauva olisi kätevä kantaa kaukalossa koneeseen). Mitäs sitten jos huutaakin koko matkan? Oletteko uskaltaneet kävellä käytävää ylös alas vauva sylissä? Pelkään, että horjahdan jos tulee ilmakuoppa...
Hoh, kaikkea sitä saa pienen kanssa etukäteen jännittää!

Heippa! MEillä vauva lenski ekan kerran 3 kk:n vanhana. Koneessa oli tilaa niin saimme ottaa kaukalon mukaan ja vauva matkusti siinä. Muussa tapauksessahan vauva matkaa äidin sylissä omissa valjaissaan. Meillä nukahdettiin heti kun mentiin koneeseen ja nukku koko matkan :) Sama takasintullessa :)

Kannattaa ottaa tutti/ tuttipullo mukaan, jotta vauvalla on jotain mitä imeä nousujen ja laskujen ajan. Mielummin pullo, jos vain syö...
Ilmakuoppia ei kannata pelätä, aika harvinaista, että ovat niin isoja, että horjuu. Meillä vauva vain tykkäsi niistä=)
Ja vauvalla on oma turvavyö, joten kovin kauas ei edes pääsisi tippumaan.
Olen matkustanut aika paljon koneella vauvan kanssa ja mielestäni se oli helpompaa kun vauva oli ihan pieni kuin nyt (10kk). Viihtyi katsellen muita ihmisiä, nyt vaatisi jotain tekemistä. Tosin olemme lentäneet vain tunnin matkoja.
Voithan ottaa jonkun lelunkin mukaan käsimatkatavaroihin, tai katseleeko vauva vielä iso kuvaisia kirjoja?
Meillä vauva nukkui lennon ajan pienenä, sehän se helpointa on.
Kyllä se matka hyvin menee. Äläkä huoli jos vauva alkaa itkemään niin tuskin kukaan kovasti hermostuu paitsi sinä itse=)

Luin uudelleen viestisi...Siis vauva on turvavöissä istuessa. En ole kävellyt vauvan kanssa, mutta aika paljonhan se riippuu säästä, että onko ilmakuoppia. Jos on niin ei varmaankaani kannata lähteä kävelemään...
Kannattaa soittaa lentoyhtiön asiakaspalveluun ja kysyä arveluttavat asiat niin ei hermostuta enää niin paljon

Me matkustettiin eka kertaa kolmisen tuntia kun vauva oli n. 4kk, saatiin sellainen baby basket- koppa joka oli tosi kätevä. Siinä vauveli leikki leluilla ja nukkui. Nousut ja laskut imetin. Vauva kakkasi lennolla kolme kertaa, eli tuli kokeiltua lentokoneen vessan vaipanvaihtoalustakin. Toisella lennolla (vauva 6kk) meillä oli mukana koneessa auton turvaistuin joka viereisellä vapaalla paikalla. Se on myös kätevä HKI-Vantaan kentällä kun sen iskee niihin pieniin kärryihin niin vauva voi seurata maailman menoa

Hei, me lennettiin kanssa ekan kerran kun vauva oli 2 1/2kk, yhteensä viisi tuntia sunntaansa, yhdellä vaihdolla ja hyvin matka sujuin, imetin kanssa nousun ajan. Vauva nukkui melkein koko lennon eikä itkenyt.4kk sama homma. Ensi viikolla lähdetäÄn taas, nyt vauva kohta 8kk, toivottavasti matka sujuu, olen yksin matkassa ja kaksi vaihtoa.. Ihan pienillä ei vielä

Yhteistyössä