Lentämisestä kyssäriä

Saanko pakata ruumaan meneviin tavaroihin 500ml hiuslakkapullon, semmoisen missä ei ole erillistä korkkia, entäpä deodorantin, painepulloversion tai muotovaahdon.

Koskeeko tämä läpinäkyvä pussihomma ainoastaan käsimatkatavaroita?
 
Mä en silti nyt tiedä saanko ton korkittoman lakkapullomallin pakata ruumaan samoin tuon ponnepullossa olevan dödön, ihan vaan toilettilaukkuun?

Kun sitä ei ratakiskosta väännetä tuolla sivuilla, enemmän puhutaan vaan käsimatkatavaroista :/
 
No toi oli hyvä tietää, kaikki pesuaineet ja muut nestemäiset siis pusseihin :)

Minä kun en tähän ikään mennessä ole kokenut lentämistä yhtään tarpeelliseksi, ja omaan näköjään ihan kiitettävän lentopelon, niin en nyt ainakaan halua kentillä mitään robleemia noiden tavaroiden kanssa.

Ilmeisesti kannettavan pelikonsolin ja läppärin saa viedä matkustamoon, vai?
 
Konsolit ja läppärit saa viedä, mutta ne pitää olla pois päältä nousun ja laskun aikana, kuten kaikki muutkin vehkeet.

Joskus multa on jossain matkan varrella avattu laukku (siis ruumassa ollut), otettu sieltä sytkäri, jonka olin epähuomiossa pakannut ja laitettu lappu tilalle että tämä on viety. Muuten ei oo minkään ruumatavaroiden kanssa ollut ongelmaa, olipa ne sitten olleet ilman korkkia tai korkin kanssa.
 
Ja Saksaan ollaan lentämässä, ei mihinkään Jenkkeihin tmv.

Elikkä uskallan pakata hiuslakat jne matkakassiin joka menee ruumaan, jotakin tuolta luin, että pitää olla korkki, mutta musta sekin koski vaan matkustamoa.

Ajattelin, että jos lakkapullo tulkitaan myrkyllisiin tai herkästi syttyviin aineisiin ja ei saisi edes ruumaan laitta, hmm kylläpä nyt joutuu ihme asioita miettimään.

Taidanpa ainakin dödön vaihtaa rolloniin :)
 
Vinkkinä vaan, että Saksasta saa erittäin edullisesti päivittäiskosmetiikkaa. Viimeksi pari viikkoa sitten just roudasin sieltä hiusvärit sun muut, kun ne maksaa ihan murto-osan Suomen hinnoista. Mihin päin Saksaa menossa? :)
 
Juu, mulle sopiskin, että ostan sieltä, kun kuitenkin ollaan hotellilla kutakuinkin kuuteen mennessä ilalla. Tosin se on sittennpakko saada tökötit, muuten en hotellihuoneesta ulostaudu, kun pää on kuin petolinnun persus ;)

Berliiniin ollaan menossa.
 
Ihan yhtä tiukkaa on syyni, minne ikinä lennätkään. Nimim. Myös Jenkkilässä käynyt ja Saksassa turvatarkastaja oli paljon tiukempi kuin Washingtonissa :) Riippuu siis jopa ihan turvatarkastajasta, sakemanni oli sitä mieltä että meikinpuhdistusliinat on nesteitä eli jouduin ne tunkemaan väkisin melko täyteen minigrip-pussiin käsimatkatavaroissa.

Joskus poistavat noi hiuslakat matkatavaroista (ruumaan menevistäkin), jos ne on liian isoja, mut aika harvoin ne lähtee. Mulla on ollu tollai iso lakka ruumaan menneissä matkatavaroissa, samoin on ollu iso puteli kuivashampoota ja tietty noi shampoot ja hoitsikat - ikinä ei oo otettu pois. Ehdottomasti kannattaa pakata pusseihin noitakin, kun kertaalleen on shampoot levinny laukkuun niin sitä oppii. :D

Täällä kanssa pakkailut edessä, suuntana Saksa ja Stuttgart torstaina.
Nautinnollista reissua! :)
 
"vieras"
Hiuslakkaa yms. kosmetiikkaa saa laittaa ruumaan meneviin matkatavaroihin, mutta jos niin teet, niin suosittelisin kyllä laittamaan sellaisen, jossa on korkki, koska ne tavarat siellä ruumassa kuitenkin saattavat pyöriä ja kolista miten sattuu. Korkiton lakka saattaisi suihkuttaa itsensä tyhjäksi matkan aikana.

Paikan päältä ostaminen on myös ihan hyvä vinkki.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri;27366346:
Saanko pakata ruumaan meneviin tavaroihin 500ml hiuslakkapullon, semmoisen missä ei ole erillistä korkkia, entäpä deodorantin, painepulloversion tai muotovaahdon.

Koskeeko tämä läpinäkyvä pussihomma ainoastaan käsimatkatavaroita?
kyselis tuollaisia? sinun ei pidä tietää. Miks et osta maassa mihin astut? miks pitää pakata?
 
Tiedän vastauksen tähän, koska olen aiemmin työskennellyt kyseisellä alalla useamman vuoden. Aerosoleissa on oltava korkki päällä, jottei pääse vuotamaan tahattomasti.
Mutta eri juttu on, kiinnittääkö läpivalaisuvuorossa oleva asiaan huomiota.
Jos laitat sen sinne laukkuun niin voit sen yhtä hyvin menettää. Plus että laukkusi pengotaan läpi, mikä ei välttämättä ole kaikille niin kiva juttu.
 
Itselläkin Berliinin reissu edessä (taas) reilun viikon päästä, viime kerrasta onkin jo kolme viikkoa :) Semmonen vinkki vielä, että jos kiinnostaa tax-free-ostokset niin omasta mielestä Berliinin lentokenttä on ihan surkea tuossa suhteessa. Hinnatkin on kalliimmat kuin esim. Helsingissä.
 
Multa ainakin kerran takavarikoitiin ruumaan menevästä kassista 500ml jätti-hiuskiinne vaikka oli korkkikin päällä. Kyseessä oli vielä kotimaanlento helsingistä rovaniemelle :D

Voisitko ensiavuksi ostaa reissuun pikkupullon lakkaa ja sitten paikan päältä isomman?
 
"Vieras"
Mulle on näköjään sattunut aina lepsuja tarkastajia. Käsimatkatavaroihin olen pakannut nesteitä, linkkiveitsen ym. ei mitään ongelmaa. Tiedän kyllä rajoitukset ja, että pitää olla minigripissä mutta en ole kertaakaan jaksanut niitä siihen laittaa saatikka ottamaan laukusta erilleen läpivalaisun ajaksi.
 

Yhteistyössä