Lenkkeily raskauden jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Neppi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"Neppi"

Vieras
Terveydenhoitaja kielsi lenkkeilyn (juoksemisen), syy ettei tule kohdun laskeumaa. Milloin olette alkaneet juoksemaan raskauden jälkeen. Lapsi nyt noin 3 viikon ikäinen.. Joudunko oikeasti odottamaan jälkitarkistukseen asti?(Alatie synnytys.)

Kauanko jälkivuotojen tulisi kestää? Miten tampoonin käyttö, onko "sallittua"?
Tahdon päästä uimaan, lenkille jne...

Itse aloin lenkkeilemään vasta kun syntymästä oli 3-4kk. Jälkivuodon kesto on niin yksilöllistä. Itse vuosin hieman alle 3vko ja kaveri 2,5kk : / Lääkäri kielsi tampoonin käytön jälkivuodon aikana.

varmaan riippu tosi paljon lähtötilanteestasi. oletko lenkkeillyt aiemmin/ raskauden aikana? onko ollut mitään viitteitä kohdunlaskeumasta? onko peruskuntosi hyvä? jos olet urheillut ja oppinut tuntemaan kroppaasi, varmaan osaat sen tehdä nytkin. tuntuis että vähintäänkin sauvakävelyn voi alottaa jos mitään hälyytysmerkkejä 'vaivoista' ei ole.

itsekin luulin että sektion jälkeen joudun pitämään piiiitkän tauon lenkkeilyistä, mutta tosissaan se tauko jäi pelkästään 5:een päivään. Toki aluksi vain kävelin, mutta jo alle kahden kuukauden jälkeen kokeilin hölkkää, ja se sopi tosi hyvin. Pian sitten jo siirryin salibandyn pariinkin.

Odota nyt rauhassa sinne jälkitarkastukseen juoksemisen kanssa. Käy sauvakävelyllä ja tee vaikka jumppaa kotona. Eihän siihen tarkastukseen ole kuin muutama viikko aikaa. Ja jälkivuotoon ei suositella tampoonia eli kärsivällisyyttä vaan :) Mulla kesti vuoto 10 vk, toivottavasti sulle vähemmän.. :) Ehdit kyllä liikkumaan, vaikka sen muutaman viikon odotat.

Yhteistyössä