lemmikkien omituset käytöstavat...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muilla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

muilla

Vieras
onko muiden lemmikeillä omituisia käytöstapoja, joita ei niille ole opetettu ne ovat vain itse oivaltaneet sen.

meillä toiseksi vanhin kissa sammuttaa kynttilän tassulla. nykyisin en uskalla polttaa enää kuin ledi tuikkuja, oikeat kissa käy tassaulla sammuttamassa. tassu sillä ei pala, taitavasti osaa homman. mut silti hirvittää.
nuorimmalla kollilla on jalka fetissi. se aina haluaa roikkua jaloissa. sängyssä se nukkuu jalkopäässä eikä osaa olla räpeltämättä ja puskematta varpaita. ohi kävellessä se koettaa tarttua hellästi varpaaseen kiinni...

Mun elukat taitaa kaikki olla ihan normaaleja ilman mitään söpöjä tapoja, mutta kaverin kääpiöpinseri on ihan huippu :laugh:

Koiralle on opetettu käsky "sivulle" joka siis tarkoittaa sitä, että koira menee omistajansa vasemmalle puolelle istumaan ja ottaa katsekontaktin omistajaansa. Koira tekee tämän todella hienosti, mutta siinä on yksi mutta...sillä on jokin pakottava tarve AINA laittaa tassu ohjaajan jalanpäälle :laugh: Jos ohjaaja liikkuu eteenpäin, niin koira tulee välittömästi uudelleen ryhdikkäästi sivulle...ja laittaa tassun ohjaajan kengän päälle uudestaan. Koira toistaa tätä hamaan loppuun saakka :D

Eikä tätä ole siis koiralle opetettu, sillä koira kisaa TOKO:ssa, eikä tuo ole siinä toivottavaa. Omistajankin mielestä se kuitenkin on senverran söpöä, ettei sitä olla poiskaan karsittu...mahkuja ei kovinkaan suurille pisteille tuon koiran kanssa nyt sitten ole, mutta eipä sen niin väliä, kun TOKO on sen ns.kakkoslaji.

no mun yks tyttökisu luuli olevansa koira... se nouti.. se kävi itse varastamassa leipäpusseista niitä pussinsulkijoita joita se sitten roudas meille ja niitä piti heitellä.. yks poikakisu osas avata sisäovet joka takas sen että jalkafetissistä kärsivä toinen kisu pääs varpaiden kimppuun yöllä :D ja yhdellä oli käsittämätön taito saada lintuhäkin ovet auki... ja samaten se osas ottaa lintuhäkin ruoka kipon alaosan pois kynnellä liu'uttamalla jotta sai tassunsa häkkiin...

Noo.... :whistle:

Meidän koira muuttui molemmilla kerroilla hulluksi vaanijaksi kun tulin raskaaksi. Eräänä kauniina aamuna vaan se ryhtyi tuijottamaan minua kiiluvin silmin, seurasi ihan joka paikkaan ja toljotti kokoajan, lenkillä käveli kokoajan vieressä ja mulkoili pahan näköisenä kaikkia, jotka yritti lähelle tulla. Se oli todella kummallista, ihan niinkuin olis jossain Kingin romaanissa.

Ja toisaalta koira on sitten mun ollessa ei-raskaana äärest flegmaattinen, jopa siihen pisteeseen että ohi ja yli kävelevä kanalauma ei aiheuttanut kerrassaan mitään reaktiota. Kotona koiraa on kyllä opetettu siihen, että yli saa astua ilman että hyppää ylös, mutta en mä nyt tarkoittanut ettei kanojen ylikävelyyn saa reagoida.

Mun rottalauman kahdella vanhimmalla on myös jalkafetissit :D Varsinkin tällä toisella. Käy AINA näykkäämässä (tosi hiljaa) varpaasta, mutta vaan jos on sukat jalassa :D Lopettaa heti, kun ottaa sukat pois. Tämä samainen tyyppi yrittää aina varastaa mun naposteltavat, jos sohvalla vaikka pähkinöitä syön :)

Toi koira on varmaan pahin.
Sillä on aivan hillitön savuaddiktio.

Pihasauna tulilla, roskien polttoa, joku tupakalla, grillissä roihu.... Mikä vaan kelpaa.
Se hyppii, haukkuu ja metsästää savua ihan hulluna. Sillä on pakko olla mielettömät perslihakset, sen verran kovaa ja korkealle se vetää, varsinainen kenguru.
Jos savua ei mistään tule, niin tälleen talvella kelpaa oma hengityshöyrykin paremman puutteessa.
Ja kesällä kuivilla keleillä se veivaa ratsastuskenttää ympäri nostattaakseen hiekkapölyä, jota se sitten voi saalistaa.

Kissat on ihan vaan perusoutoja.
Vettä ne juo vaan juoksevasta keittiön hanasta. Vesikuppi niillä kuitenkin on, koska ne pesee tassut vessassa käynnin jälkeen. (Tähän tarkoitukseen kelpaa myös vessanpönttö, jos kansi on auki.)
Tassut dipataan yksi kerrallaan veteen ja nuollaan sitten. Melko siistiä, sanoisin....

Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Vettä ne juo vaan juoksevasta keittiön hanasta. Vesikuppi niillä kuitenkin on, koska ne pesee tassut vessassa käynnin jälkeen. (Tähän tarkoitukseen kelpaa myös vessanpönttö, jos kansi on auki.)
Tassut dipataan yksi kerrallaan veteen ja nuollaan sitten. Melko siistiä, sanoisin....

Erittäin :D

Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Toi koira on varmaan pahin.
Sillä on aivan hillitön savuaddiktio.

Pihasauna tulilla, roskien polttoa, joku tupakalla, grillissä roihu.... Mikä vaan kelpaa.
Se hyppii, haukkuu ja metsästää savua ihan hulluna. Sillä on pakko olla mielettömät perslihakset, sen verran kovaa ja korkealle se vetää, varsinainen kenguru.
Jos savua ei mistään tule, niin tälleen talvella kelpaa oma hengityshöyrykin paremman puutteessa.
Ja kesällä kuivilla keleillä se veivaa ratsastuskenttää ympäri nostattaakseen hiekkapölyä, jota se sitten voi saalistaa.

kieltämättä aika siistejä katteja.. Ja kuka sitä nyt seisonutta vettä jois.. :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Mun elukat taitaa kaikki olla ihan normaaleja ilman mitään söpöjä tapoja, mutta kaverin kääpiöpinseri on ihan huippu :laugh:

Koiralle on opetettu käsky "sivulle" joka siis tarkoittaa sitä, että koira menee omistajansa vasemmalle puolelle istumaan ja ottaa katsekontaktin omistajaansa. Koira tekee tämän todella hienosti, mutta siinä on yksi mutta...sillä on jokin pakottava tarve AINA laittaa tassu ohjaajan jalanpäälle :laugh: Jos ohjaaja liikkuu eteenpäin, niin koira tulee välittömästi uudelleen ryhdikkäästi sivulle...ja laittaa tassun ohjaajan kengän päälle uudestaan. Koira toistaa tätä hamaan loppuun saakka :D

Eikä tätä ole siis koiralle opetettu, sillä koira kisaa TOKO:ssa, eikä tuo ole siinä toivottavaa. Omistajankin mielestä se kuitenkin on senverran söpöä, ettei sitä olla poiskaan karsittu...mahkuja ei kovinkaan suurille pisteille tuon koiran kanssa nyt sitten ole, mutta eipä sen niin väliä, kun TOKO on sen ns.kakkoslaji.
Omistajaansa hallitseva koira usein yrittää maata tai pistää tassujaan omistajan jalkojen päälle.

Mun koira on kamala pipohullu, siis aivan kamala. Se hyppää jopa puolentoista metrin loikan lapsen yli, jotta saa ihmisen päästä pipon. Se jopa kaivaa sen pipon 10-vuotiaan hupun alta. Tällä piskillä kävi mielessä myös hakea työntämissäni rattaissa istuvalta vauvalta pipo päästä, mutta tajusin aikeet ja komensin kovaa, niin totteli kuitenkin.
Olen yrittänyt melko pitkään opettaa jo sitä pois tuosta hulluudesta, mutta vaikeeta se on kun se ei kuule ja näe muuta kuin sen pipon. Ja lapsi ei osaa pitää puoliaan, eikä komentaa jämäkästi. Mua se jo tottelee jonkin verran asiassa, mutta koska tytär ei ole samoilla linjoilla, niin opetus valuu välillä hukkaan.

Tämä on jo tosi ongelma meillä, ensinnäkin se on vaarallista koska hän tönäsee lapsen milloin minnekin pipoa saalistaessaan, ja toisinaan saattaa sitten hampaat osua väärään paikkaan.
Ja kylmällä ilmalla, niin kuin eilen... on tosi ikävä laittaa sisäpuoleltakin olevaa lumista pipoa päähän.

Yhteistyössä