Leivotaan lehti yrittää huijata

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja opiskelijaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

opiskelijaa

Vieras
Okohan muille käynyt samoin.
Mulle tipahti jokunen aika sitten postiluukusta näytelehti Leivotaan lehdestä. No mä nyt en muutenkaan harrasta leivontaa, joten lehti lensi lehtijätteisiin samantien.

Nyt muutamapäivä sitten ilmestyi postilaatikosta kyseiseltä lafkalta kirje, joka sisälsi "laskunnäköisen". Kirje oli aivan laskun näköinen, lukuunottamatta sitä seikkaa, että siellä missä laskussa lukee "LASKU" oli tilalla "TARJOUS".

Saate kirje alkaa näin:
Tarjous sinulle leivotaan-lehden tilaaja
Olen hyvin iloinen ,että olet leivotaan-lehden tilaaja ja toivon ,että olet tyytyväinen asiakas.

Koska tilauksesi on päättymässä 2013-01-25 (huom! kirjeenpäivämäärä 13.3.2013), ajattelin jo nyt pyytää sinua uudistamaan tilauksesi, jotta yhtään numeroa ei jäisi väliin. Toivon näkeväni sinut jatkossakin lehtemme uskollisten tilaajien joukossa.

valitse sinulle sopivin oheisista tilisiirtolomakkeista. asiakaspalvelumme vastaa mielellään kysymyksiisi.

X
päätoimittaja leivotaan

Öööö, siis mitään leivotaan lehteähän en ole koskaan tilannut eikä kyllä kiinostakkaan. Nyt sitten tänään tipahti postiluukusta uusin numero tuota kyseistä lehteä.

Onko muille sattunut tämänkaltaista, että lehtiä tippuu luukusta. en todellakaan aio maksaa mitään, koska mielestäni on kyseessä tarjous.

Itsellä on toiselta kustantajalta tullut samanlainen mukamas lasku. Eli olen näytenumeron tilannut ja sen jälkeen tarjotaan jatkoa tuollaisella kirjeellä. Siinähän selvästi yritetään huijata ihminen maksamaan, kerran tarjous näyttää oikealta laskulta. Mutta itse en ole koskaan näitä mukamas laskuja maksanut eikä yhtään lehteä ole tullut.

Sinun ehkä kannattaisi soittaa asiakaspalveluun ja varmistaa asia.

Alkuperäinen kirjoittaja itsellä;28224550:
Itsellä on toiselta kustantajalta tullut samanlainen mukamas lasku. Eli olen näytenumeron tilannut ja sen jälkeen tarjotaan jatkoa tuollaisella kirjeellä. Siinähän selvästi yritetään huijata ihminen maksamaan, kerran tarjous näyttää oikealta laskulta. Mutta itse en ole koskaan näitä mukamas laskuja maksanut eikä yhtään lehteä ole tullut.

Sinun ehkä kannattaisi soittaa asiakaspalveluun ja varmistaa asia.

Tämä kuulostaa kuitenkin ihan normaalilta vaikka hämäväältä mainostekniikalta. Mutta ap ei ilmeisesti ole edes sitä näytenumeroa itse tilannut vaan kaksi lehteä on vain tullut automaattisesti. Se kuulostaa oudolta.

Mulle alkoi kerran tulla eräs lehti, ajattelin että on jokin lahja tms. Kahden lehden jälkeen tulikin lasku (ei siis mikään tarjous) ja soitettuani asiakaspalveluun kuulin tilanneeni ko. julkaisun puhelinmyyjältä. Muistin kyllä jonkun soittaneen mutta en ollut tilannut mitään. Ei tarvinnut tietenkään maksaa laskua ja lehdet sain pitää, mutta silti jäi.vähän paskan malu suuhun.

Eiköhän rahankeruualalla ole ihan kriminaalia porukkaa nykyisinkin, koko ajan kokeilevat jotain källiä keksiä, jolla saataisiin mahdollisimman moni höplään.

haluaisin semmoisen lain, että tuommoisesta kusettamisesta saisi moninkertaisen tuomion. Perusteena voisi olla vaikka heikompien riisto.

[QUOTE="vieras";28224598]Tämä kuulostaa kuitenkin ihan normaalilta vaikka hämäväältä mainostekniikalta. Mutta ap ei ilmeisesti ole edes sitä näytenumeroa itse tilannut vaan kaksi lehteä on vain tullut automaattisesti. Se kuulostaa oudolta.[/QUOTE]

Jos joku tuttu on tilannut sen näytelehden, kun ilmainen on varmaan ollut?

Mulle tuli vastaavanlainen "lasku/tarjous" sanomalehdeltä! Siis lehdeltä, jonka kestotilaajia on oltu vuosikausia. Sitten tarjosivat kaverille kuukaudeksi tms. ilmaisia näytelehtiä. Tilasin sellaisen kaverille, jolla tiedän olevan tiukkaa rahasta. Joskus ennenkin olen tilannut.

Eikö mitä. Jonkun ajan kuluttua tuli juuri tuollanen laskun näköinen tarjous, jossa ilmoitettiin MINUN määräaikaisen tilauksen päättyvän pian ja tarjottiin edullista jatkoa. Hetken tavasin kirjettä, että mitä ihmettä, miten meidän lehden tilaus vois muka päättyä, kun taatusti on maksettu (suoraveloitus). Siinä ei tosiaan edes mainittu, että kyseessä oli se kaverille ihan eri osoitteeseen tilattu lehti. Ja tosiaan iso maakunnallinen sanomalehti kyseessä!

Okohan muille käynyt samoin.
Mulle tipahti jokunen aika sitten postiluukusta näytelehti Leivotaan lehdestä. No mä nyt en muutenkaan harrasta leivontaa, joten lehti lensi lehtijätteisiin samantien.

Nyt muutamapäivä sitten ilmestyi postilaatikosta kyseiseltä lafkalta kirje, joka sisälsi "laskunnäköisen". Kirje oli aivan laskun näköinen, lukuunottamatta sitä seikkaa, että siellä missä laskussa lukee "LASKU" oli tilalla "TARJOUS".

Saate kirje alkaa näin:
Tarjous sinulle leivotaan-lehden tilaaja
Olen hyvin iloinen ,että olet leivotaan-lehden tilaaja ja toivon ,että olet tyytyväinen asiakas.

Koska tilauksesi on päättymässä 2013-01-25 (huom! kirjeenpäivämäärä 13.3.2013), ajattelin jo nyt pyytää sinua uudistamaan tilauksesi, jotta yhtään numeroa ei jäisi väliin. Toivon näkeväni sinut jatkossakin lehtemme uskollisten tilaajien joukossa.

valitse sinulle sopivin oheisista tilisiirtolomakkeista. asiakaspalvelumme vastaa mielellään kysymyksiisi.

X
päätoimittaja leivotaan

Öööö, siis mitään leivotaan lehteähän en ole koskaan tilannut eikä kyllä kiinostakkaan. Nyt sitten tänään tipahti postiluukusta uusin numero tuota kyseistä lehteä.

Onko muille sattunut tämänkaltaista, että lehtiä tippuu luukusta. en todellakaan aio maksaa mitään, koska mielestäni on kyseessä tarjous.

Yhteistyössä