D
diettaaja
Vieras
Otsikko on vähän harhaanjohtava, koska itsehän en ole allerginen millekään, mutta vauvalla epäillään useita allergioita, eli minä olen imetysdietillä. Vauva oireilee voimakkaasti iholla, suolisto-oireilla ja refluksioireilla. Ensin pois laskuista jäi maito, jonka korvasin oireiden helpotuttua soijalla ja tilanne paheni uudestaan, seuraavaksi poistettiin lääkärin kehoituksesta muna ja vehnä, itse päätin jättää myös ohran ja rukiin, että vauva saataisiin mahdollisimman nopeasti oireettomaksi. Muut oireet olivat jotakuinkin hallinnassa, mutta hankalin oire eli refluksi piti edelleen pintansa, niinpä jätin suklaan (maidoton) ja vitamiini-poretabletin pois ruokavaliosta, nyt tuntuu refluksi hieman helpottaneen, en tiedä johtuiko oireilu suklaasta vai jostain vitamiiniporeen ainesosasta, enkä vielä uskalla kokeillakaan. Eli näillä mennään ainakin maito-, muna- ja vehnäaltistukseen asti.
Viikonloppuna on tulossa vieraita kylään, heille ajattelin leipoa jotain herkkua, mutta olisi itsekin kiva syödä muutakin kuin kynsiä. Löytyykö kenenkään moniallergiaperheen reseptiarkistosta ohjetta johonkin makeaan leivonnaiseen, johon ei tarvitse käyttää:
-maitoa
-munaa
-vehnää
-ohraa
-ruista
-soijaa
-suklaata/kaakaota
Toimisiko kaurajauho leivonnassa?
Viikonloppuna on tulossa vieraita kylään, heille ajattelin leipoa jotain herkkua, mutta olisi itsekin kiva syödä muutakin kuin kynsiä. Löytyykö kenenkään moniallergiaperheen reseptiarkistosta ohjetta johonkin makeaan leivonnaiseen, johon ei tarvitse käyttää:
-maitoa
-munaa
-vehnää
-ohraa
-ruista
-soijaa
-suklaata/kaakaota
Toimisiko kaurajauho leivonnassa?