Leivontaohjeita mihin saisin käytettyä piimän, kiitos

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierastus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierastus

Vieras
Jääkaapissa siis litra piimää minkä olemassaolon olin unohtanut ja nyt pähkäilenkin et mihis sen käyttäisin... suklaapiirakkaan saisin menemään pari desiä mut entäs se loppu? Sämpylöitä tehtiin just joten ei niitä. Oisko jollain vaik jotain piimäimpun ohjetta tai jotain muuta hyvää leipäohjetta?
Kiitän ja kumarran jo etukäteen jos joku jaksaa vinkata jonkun kivan ohjeen. :flower: =)

Alkuperäinen kirjoittaja vierastus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Tee röhökäistä!! :p
Anteeks mitä? Ei sano minulle mitään tuo mut jos valaiset sivistymätöntä (tai ilmeisesti murresanoja tietämätöntä?! )

:laugh: Mä melkein arvasin, et tää ei sano kelleen mitään. Mut ei se haittaa! Röhökäinen on marjapiirakka. Mun sedän vaimo teki tätä usein, nopeeta, helppoo, ja älyttömän HYVÄÄ!! :p

Pohjaan vaan piimää, vehnäjauhoja ja sokeria, vähän leivinjauhetta jauhojen joukossa. Taikina saa jäädä löysäksi, ja se kaadetaan hyvin voidellulle pellille. Päälle kaadetaan PAAAALJON sokeroituja puolukoita. Sit vaan uuniin ja paistetaan kypsäksi! :p

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
piimäkakku. Googleta. sen voi myös pakastaa.
Mies ei ole oikeen kuivakakkujen ystävä mut leivät tekee aina kauppansa joten ei ole meidän juttu mut pistetään korvan taakse vieraita ajatellen.

Mä teen kuivakakkuja vieraita varten pakkaseen. Pakastan kakun 3 osassa. Itse en tykkää kuivakakuista mutta vieraskakkuina ovat hyviä.

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
:laugh: Mä melkein arvasin, et tää ei sano kelleen mitään. Mut ei se haittaa! Röhökäinen on marjapiirakka. Mun sedän vaimo teki tätä usein, nopeeta, helppoo, ja älyttömän HYVÄÄ!! :p

Pohjaan vaan piimää, vehnäjauhoja ja sokeria, vähän leivinjauhetta jauhojen joukossa. Taikina saa jäädä löysäksi, ja se kaadetaan hyvin voidellulle pellille. Päälle kaadetaan PAAAALJON sokeroituja puolukoita. Sit vaan uuniin ja paistetaan kypsäksi! :p
Onko pakko olla puolukoita? Meidän isäntä kun ei syö puolukoita kun vispipuuron muodossa niin voisin harkita tekeväni ton mustikoista mut tuleeko siitä sit millasta? oletko koittanut muilla marjoilla? Ja juu, myönnetään et nyt mä kuulostan tosi kiittämättömältä ja kohta jooku tulee sanomaan et hittojako kyselet vinkkejä kun ei mikään kelpaa... sooooori!

Onko pakko olla puolukoita? Meidän isäntä kun ei syö puolukoita kun vispipuuron muodossa niin voisin harkita tekeväni ton mustikoista mut tuleeko siitä sit millasta? oletko koittanut muilla marjoilla? Ja juu, myönnetään et nyt mä kuulostan tosi kiittämättömältä ja kohta jooku tulee sanomaan et hittojako kyselet vinkkejä kun ei mikään kelpaa... sooooori!

No elähän nyt. Kokeile mustikoista! Sillon ei ehkä välttis tarvii niin paljoo sokeria, mut ne puolukathan siihen sen kipakuuden ja maun antaa. En ole kokeillu mustikoilla, mut kokeile sä. Vois se toimia niilläkin!

Yhteistyössä