leivonta-apuja nopskaan!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mustikkainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mustikkainen

Vieras
Hei!

Nyt testataan kuinka nopeita ja nokkelia täällä linjoilla hengaa :)
Tekee sairaasti mieli mustikkapiirakkaa, en jaksa väsätä itse pohjaa, mutta pakkasessa ois Sunnuntai piirakkataikina. Siis se, joka on varsinaisesti tarkotettu suolasiin piiraisiin. Jos teen kermaviilimustikkapiirakan tuohon pohjaan, tuleeko siitä ihan katastrofi??

Niinhän se ois, mut ei oo tarpeeks jauhoja ja vaan yks muna jonka haluan laittaa siihen kermaviilitäytteeseen. Mutta ehkäpä uskaltaudun kokeilemaan sitä valmista pohjaa.. :)

itse kerran vahingossa ostin sen suolasen piirakkataikinan ja maistaessa sitten huomasin sen olevan tosiaan väärä pohja...aika karmee makuelämys se oli ainakin mun makuun!!:D

Senkin mie, nyt et ala kertomaan kauhujuttuja kuinka pahaa siitä voi tulla :)
On nimittäin kermaviili, kananmuna, sokerit ja kaneli sotkettu, mustikat taputeltu piirakkapohjan päälle. Varmuuden vuoksi laitan siihen myös sellasen valmisvaniljakastikkeen, että tulee ainaki makea täyte vaikka pohja oiskin vähän suolanen. Heh, varsin kokeileva keittiö. Mutta oonkin yleensä vähän varovainen leipoja, ni sotketaan nyt kaikkee mahdollista kun kerran innostuin! Tsadaa, nyt kokkaamaan :D

Yhteistyössä