Leivonta-apua kaipaan!valkosuklaamousse kakun väliin?mistä hirvensarvisuolaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja EvaLon
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

EvaLon

Jäsen
11.01.2008
406
0
16
Eli mä en onnistu tekemään oikein sitä valkosuklaamoussea |O |O Se juoksettuu vaikka kuinka ohjeen mukaan teen...tulee semmosta vetelää juoksettunutta velliä..PRKL :headwall: Vinkkejä? :D Ja sit toinen kyssä mistä saa hirvensarvisuolaa?Voiko sen korvata jollain?Onkohan miten kallista?Auttakaa pliiiiiiis :D :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja vv:
mä oon ostanu sitä jostain... ei muista mistä, mut se haisee kuivatulle pissille. Yööööök

:o Tuleeko meille sitten pissin hajusia pikkuleipiä? :x Ei taida synttärisankari sit kauheesti ilostua :whistle: Millähän tuon voipi korvata?Voiskoan leivinjauheella...

se kerran juoksettuu, pääsee sinne vettä jostain. Suklaata sulattaessa on maltillisesti mentävä vesihauteen avulla ja vahdittava koko ajan, ettei vesi varsinaisesti kiehu, jolloin pisarat saattaisivat pärskyä pilaamaan sen sulatuksen. Ja vaikka ohjeessa sanottaisiin, että rasvaton maito tms. vastaava kurri riittää, niin varmemmaksi vakuudeksi kermaa käyttäisin. Ja muista, että kuivat astiat, kuivat vispilät

Hirvensarvisuola
Hirvensarvisuolan käyttö on nykyään jo varsin vähäistä. Sitä voi käyttää hyvin mataliin ja laajapintaisiin leivonnaisiin. Voit korvata hirvensarvisuolan leivinjauheella: 1 tl hirvensarvisuolaa = 2 tl leivinjauhetta.

suklaan sulatus on helppoa muovipussissa, pilko suklaa sinne, pussi kii. pussi hanakuumaan veteen, sekoittele pussia välillä. sitten kuivaa pussi ja tee reikä ja valuta suklaa pois pussista.

juoksettuminen ei todella ole kiinni siitä että välttämättä sinne vettä pääsisi, jos ohjeesee tulee tomusokeri, sitä voi pöläyttää sekaan siinä vaiheessa missä se juoksettuu. pienin juoksettumisriski on silloin kun aineet on tasalämpöisiä, eli suklaa ei ole kuumaa, ja vaikka voi vaahto kylmää..

tuo hirvensarvisuolan korvaus ohje löyty elisanet sivuilta

Valkosuklaan voit sulattaa mikrossakin, muuutaman sek erissä välillä sekoittaen.
Se on litkua kun liivatteet sinne laittaa mutta hyytyy kyllä kakun välissä jos siinä kerta liivatetta on! Tuon takia se kakku kannattaakin kasata vuokaan kun on niin löysää.. Muut mousset (marja ) ei niin löysiä ole joten saa hyvin laitettua väliin normaalistikin.

*kohta menossa tekemään :wave: *

Minkälaisella ohjeella muuten teet moussea?

Ai sen kuuluu olla löysää? :o mä heitin yhen satsin roskiin jo... :headwall: :D Tein semmosella mihin tuli liivatetta ja kermaa..en nyt ihan tarkkaan muista.Ajattelin laittaa kakun väliin sitä ja mustikkahilloa tai kuningatar...tuleekoan millasta..

Alkuperäinen kirjoittaja EvaLon:
Ai sen kuuluu olla löysää? :o mä heitin yhen satsin roskiin jo... :headwall: :D Tein semmosella mihin tuli liivatetta ja kermaa..en nyt ihan tarkkaan muista.Ajattelin laittaa kakun väliin sitä ja mustikkahilloa tai kuningatar...tuleekoan millasta..

juoksettunut on rakeista möykkyjä "vedessä" ei löysää pelkästään =)

Yhteistyössä