LEIPURIT! =) Kuivakakkuasiaa ja vuoka-asiaa... :)

27.02.2012
394
0
16
Mä leivon TO-DEL-LA harvoin... Saan inspiraation n.kaks kertaa vuodessa, teen esim.pullataikinan ja sillä aikaa kun taikina kohoaa, mun ispis katoaa ja sit kiroan itseäni kun pyörittelen niitä pullia pinna piukeena.. :ashamed:

Nyt mun tekis mieli tehdä joku TOSI helppo suklainen kuivakakku mistä saisin sekä omalle porukalle, että kaverille ja sen miehelle kun meen illalla käymään...

Mutta mä en haluais tehdä sellaseen perusvuokaan kun sit se on ruman näkönen puolitettuna ja kahta kakkua ei kukaan meistä saa syötyä :xmas:

Onko sillä väliä millaiseen vuokaan nuo kakut tekee? Vaikuttaako vuoka esim.kakun koostumukseen millään tapaa..? :ashamed:

Onks ideoita miten toteutan ja koristelen? =)

Ei se suoranaisesti koostumukseen vaikuta ..ainoastaan jos on erikoisen muotonen vuoka niin että tarkkailee sillä hammas/tulitikulla paksuimmasta kohdasta et on kypsä eikä taikinaa tartu.

Suklaiseen vois tehdä ehkä vähän samantyyppisen kuorrutuksen ku mokkapaloihin mut valuttaa sen "sik sakkina" siihen päälle ja sitten jotain nonparelleja tai pähkinärouhetta jos ei oo allergikkoja/inhoajia

[QUOTE="vieras";25776324]Paistoaikaan on merkitystä.

Itse en koskaan koristele kuivakakkuja, täytekakut on sitä varten.[/QUOTE]
lähinnä tarkotin just tota woltin ehdottamaa kuorrutusta ja esim.nonparelleja =)

Mulla on iso rengasvuoka, mitenhän kauan sellasessa kypsyy..? :ashamed: Anteeks nää tyhmät kysymykset, mutkun mä en tosiaan tiedä :D Tää loma on saanu mun pään sekasin kun oon koko ajan leipomassa jotain...

(Ja ne alkuviikon pasteijat oli muuten herkullisia!! :D )

Alkuperäinen kirjoittaja ArjestaSelviytyjä;25776347:
lähinnä tarkotin just tota woltin ehdottamaa kuorrutusta ja esim.nonparelleja =)

Mulla on iso rengasvuoka, mitenhän kauan sellasessa kypsyy..? :ashamed: Anteeks nää tyhmät kysymykset, mutkun mä en tosiaan tiedä :D Tää loma on saanu mun pään sekasin kun oon koko ajan leipomassa jotain...

(Ja ne alkuviikon pasteijat oli muuten herkullisia!! :D )

kuivakakut kypsyy alimmalla tasolla n.50min 175asteessa ..mie oon yleensä tehny semmosella 1,8L "perinne vuoalla" ..
Mie voin pistää sulle yv:llä pari reseptiä.

• Tykkää
Reactions: ArjestaSelviytyjä

Yhteistyössä